نوکیا 9.1 پیورویو

عملکرد ضعیف دوربین پنج‌گانه نوکیا 9 PureView در بنچمارک DxOMark

نوکیا اوایل امسال گوشی نوکیا 9 PureView را با یک ست‌آپ دوربین پنج‌گانه منحصربه‌فرد رونمایی شد. دوربینی که با اتکا به عکاسی محاسباتی قرار بود عکس‌هایی با کیفیت به مراتب بهتر و بالاتر از عکس‌های گرفته شده توسط یک تک دوربین ارایه کند. اما حالا بررسی‌ها نشان می‌دهند که این چیزها فقط در حد حرف بوده و نتایج واقعی دوربین، ناامید کننده است.

وب‌سایت DxOMark اخیرا بررسی خود را درباره دوربین PureView منتشر کرده و نتایج بدست آمده نشان می‌دهند که عملکرد این دوربین چندان رضایت‌بخش نبوده است. دوربین با کسب امتیاز کلی ۸۵، در کنار دوربین آیفون ۷ قرار گرفته و رقابت سختی با نوکیا 8 Sirocco دارد.

دوربین PureView، برای عکاسی از سوژه‌های ثابت، از ترکیب پنج دوربین به اضافه قابلیت عمقی دوربین مدت زمان پرواز استفاده کرده می‌کند. این کار، باعث بوکه و اتوفوکوس‌های فوق‌العاده‌ای برای آن گردیده است و به‌حق باید این دو ویژگی را جزو امتیازات PureView به حساب آورد.

با این‌حال، وعده‌ای که درباره‌ ایجاد زوم‌های خارق‌العاده با استفاده از انباشتگی تصاویر حاصل از پنج دوربین داده شده بود آنگونه که بایدوشاید محقق نشده است؛ بطوریکه حتی دوربین تکی گوشی پیکسل 3a در این زمینه بهتر از آن عمل کرده است.

فیلمبرداری دوربین نوکیا 9 PureView نیز داستان مشابهی دارد. با اینکه دوربین، لرزش‌گیر ویدیویی فوق‌العاده‌ای دارد، اما در سایر بخش‌های فیلمبرداری عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. نکته عجیب‌تر آنکه، PureView تنها از یک دوربین برای ضبط ویدیو استفاده می‌کند. گوشی نوکیا 8 Sirocco در این بخش با کسب امتیاز ۸۲، عملکرد بهتری نسبت به آن داشته است. ضمنا باید اشاره کنیم که لرزش‌گیر دوربین، از نوع الکترونیکی بوده و تنها در ضبط ویدیوهای 1080p کاربرد دارد و برای ویدیوهای 4K عمل نمی‌کند.

عکاسی محاسباتی، پیشرفت‌های زیادی را به ارمغان آورده و کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین اسمارتفون‌ها را به مراتب افزایش داده است. با این‌حال، به نظر می‌رسد که به‌کارگیری آن در مورد نوکیا 9 PureView تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد.

1 در مورد “عملکرد ضعیف دوربین پنج‌گانه نوکیا 9 PureView در بنچمارک DxOMark”

  1. من دارم نوکیا 9 واقعا محشره حاظرم قسم بخورم و‌جدا بگم هیچ‌ دوربینی بش نمیرسه خیلی دوربینا رو باش مقایسه کردم واقعا یدونس دیگه سامسونگ اپل میخوان شکست نخورنو…این نمرلتو دادن و به قول مدیر نوکیا گفته گوشی رو با گوشی دیگه مقایسه کن و در یوتیوب سرعت نوکیا 9 و دوربینش موجوده که شکست سختی به اس ۱۰ میزنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH