کاربران گوشی‌های پیکسل به‌زودی قادر به اعمال تغییرات سفارشی در هندست خود خواهند بود

کاربرانی که در اوایل هفته نسبت به دریافت به‌روزرسانی اندروید 10 برای اسمارت‌فون گوگل پیکسل 2XL خود اقدام کردند؛ متوجه اعمال تغییر جدیدی در منوی تنظیمات گوشی شدند. در کنار یک آیکون به شکل قلموی رنگ‌آمیزی، نوشته‌ای تحت‌عنوان “Customize your Pixel” مشاهده شد. متن نوشته شده در بخش تحتانی این تب به امکان تغییر استایل‌ها، تصاویر پس‌زمینه‌، ساعت‌ها و سایر موارد بصری اشاره داشت. با این‌حال با لمس این تب به فهرست تصاویر پس‌زمینه هدایت خواهید شد و در این قسمت از ساعت‌ها و تم‌های مختلف هیچ خبری نیست.

در حال حاضر لمس گزینه نشان داده شده تنها امکان تغییر تصویر پس‌زمینه را فراهم خواهد کرد

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که انجمن XDA، ماهیت یک اپلیکیشن جدید موسوم به ThemePicker را کشف نموده است. این برنامه در دستگاه‌های پیکسلی احتمالا تحت‌عنوان Pixel Themes شناخته خواهد شد. این اپلیکیشن مخفی توسط یکی از اعضای مشهور انجمن XDA با نام MSF Jarvis کشف شد. ظاهرا با نصب برنامه، گزینه‌ای با نام “Styles & Wallpapers” در منوی کشویی اپلیکیشن‌ها ظاهر می‌شود.

Pixel Themes با هدف فراهم نمودن امکان اعمال تغییرات سفارشی در دستگاه‌های پیکسلی عرضه می‌شود

رشته کدهای لو رفته نشان می‌دهند که کاربران قادر به تغییر سفارشی شکل ظاهری ساعت در صفحه قفل گوشی، تغییر تصویر پس‌زمینه لاک اسکرین و هوم اسکرین و تغییر اندازه ماتریس آیکون‌ها برای پیکسل لانچر خواهند بود. لینک کشف شده توسط یکی از توسعه‌دهندگان مشهور انجمن XDA با نام luca020400 به یک آلبوم گوگل فوتوز شامل چندین تصویر اسکرین‌شات اشاره دارد. یکی از این تصاویر نشان می‌دهد که هوم اسکرین دستگاه قادر به نمایش آیکون‌ها با فرمت‌های 3 در 3، 4 در 4 یا 5 در 5 خواهد بود. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن مذکور، 3 تم نصب شده را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار کاربران قرار خواهد داد:

  • تم تیره با رنگ‌آمیزی بنفش، فونت‌های Arbutus و آیکون‌های دایروی/ قطره‌ای شکل
  • تم رنگارنگ با رنگ‌آمیزی سبز، فونت Arvo و Lato همراه با آیکون‌های توپر و برجسته
  • تم خاکستری با رنگ‌آمیزی مشکی، فونت Rubik و آیکون‌های مربعی‌شکل با زوایای گرد شده

تصاویر اپلیکیشن Pixel Themes که احتمالا همراه با اسمارت‌فون پیکسل 4 عرضه خواهد شد

همچنین تصاویر اسکرین‌شات نمایانگر 4 گزینه مختلف برای ساعت شامل ساعت پیش‌فرض با ارقام دیجیتال، ساعت حبابی، اعلام زمان از طریق متن و ساعت همراه با تقویم است.

تصاویر مربوط به 4 تم مختلف برای ساعت

از آن‌جا که این اپلیکیشن هنوز منتشر نشده است؛ لذا گوگل احتمالا رونمایی از این برنامه را به ماه آینده و زمان برگزاری رویداد آتی Made by Google موکول خواهد کرد. پس از این رویداد، اپلیکیشن Pixel Themes احتمالا به‌همراه پرچم‌دار پیکسل 4 عرضه می‌شود. سایر مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز با دریافت بسته‌های به‌روزرسانی پیش از پایان سال جاری از این اپلیکیشن بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH