با بهترین فناوری‌های صوتی معرفی شده در نمایشگاه IFA 2019 آشنا شوید

نمایشگاه IFA همواره فرصت مناسبی است تا با جدیدترین هدفون‌ها، اسپیکرها، ساندبارها و به‌طور کلی گجت‌های صوتی مختلف و قابل‌تصور آشنا شویم. نمایشگاه IFA 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در جریان این رویداد شاهد معرفی نوآوری‌های جدید و محصولات نوظهور چندانی نبودیم و در عوض ضمن برگزاری نمایشگاه IFA 2019، برندهای بزرگ و کوچک با تکیه بر فناوری‌های فعلی خود از محصولاتی با کیفیت و کارآیی بهتر نسبت به گذشته رونمایی کردند.

لذا بدون پرداختن به هرگونه حواشی اضافی، برترین فناوری‌های صوتی معرفی شده در بزرگ‌ترین نمایشگاه فنی اروپا طی سال جاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین اسپیکر: Sonos Move

کمپانی Sonos انواع مختلف محصولات صوتی حرفه‌ای از ساندبارها گرفته تا اسپیکرهای بی‌سیم با معماری پرابهت را تولید می‌کند. اما تا پیش از این، برند مذکور هرگز یک اسپیکر بلوتوثی قابل‌حمل را عرضه نکرده بود. در واقع Sonos برای عرضه یک محصول واقعا ویژه جهت پر کردن شکاف موجود در تولیدات خود، به مدت زمان زیادی احتیاج داشته است. در واقع این شرکت با معرفی اسپیکر بسیار انعطاف‌پذیر Sonos Move همگان را شگفت‌زده کرد. این گجت دارای امکانات فراوانی است که پخش موسیقی در حال حرکت و امکان فعالیت در قالب بخشی از پیکره‌بندی صوتی منازل چند اتاقه از جمله آن‌ها به‌شمار می‌روند.

بهترین ساندبار: Anker Nebula Soundbar – Fire TV Edition

آمازون به نفوذ فراگیر خود در اسمار‌ت‌فون‌ها، تبلت‌ها، مرورگرهای وب و اسپیکرهای هوشمند خانگی بسنده نکرده و حوزه فعالیت خود را به تلویزیون‌ها و حتی ساندبارها نیز تعمیم داده است.

Anker Nebula Soundbar – Fire TV Edition همراه با افزونه Fire TV عرضه می‌شود. این پدیده بدان معناست که کاربران می‌توانند از این محصول جهت تماشای محتوای نت‌فلیکس، Prime Video، یوتیوب و سایر رسانه‌ها استفاده کنند. بعلاوه این دستگاه از دستیار صوتی هوشمند آمازون موسوم به الکسا بهره خواهد برد؛ بنابراین کاربران با استفاده از فرامین صوتی قادر به برقراری ارتباط با تلویزیون خود خواهند بود.

از جنبه صوتی نیز ساندبار فوق مجهز به ساب‌ووفرهای داخلی دوگانه است؛ لذا احتمالا صدای بسیار کوبنده‌ای را ارایه خواهد داد. در عین‌حال، طراحی 2:1 کاناله محصول به‌معنای پخش صدای فراگیر در سراسر فضای اتاق است.

بهترین ترن‌تیبل: Audio-Technica AT-LP5x

تا این لحظه، ترن‌تیبل AT-LP5x به‌صورت بسیار محدود مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما حتی در این مرحله نیز به‌سختی می‌توان عملکرد آن‌را مورد انتقاد قرار داد. این دستگاه با بهره‌گیری از مواد اولیه باکیفیت، امکان دیجیتال‌سازی محتوای صوتی ضبط شده را فراهم نموده و با انعطاف‌پذیری بالا به کاربران اجازه خواهد داد تا اجزای صوتی موردنظر خود جهت ساخت یک ترن‌تیبل محبوب و قابل‌ارتقا را به آن متصل نمایند.

فقدان درگاه ارتباطی بلوتوث احتمالا برای آن‌دسته از کاربرانی که مایل به پیکره‌بندی بی‌سیم اسپیکرهای خود و حذف کابل‌های مزاحم هستند؛ ناامیدکننده خواهد بود. اما با این وجود، ارتباط سیمی به‌طور معمول در میان کاربران علاقه‌مند به موسیقی به‌عنوان یک مشخصه مثبت قلمداد می‌شود. بسیاری از این افراد معتقدند که ارتباط در بستر سیم، سطوح بالاتری از کیفیت صوتی را ارایه خواهد داد.

بهترین هدفون: Sony Wl-1000XM2

سونی در زمینه ساخت هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویز منحصربه‌فرد شهرتی فوق‌العاده دارد. این برند با عرضه ایرفون‌های گردنی بی‌سیم Wl-1000XM2 امیدوار به کسب موفقیتی دیگر است. هدفون‌های جدید بر پایه طراحی پیشرفته نسل‌های قبلی تولید شده و به‌همراه یک پردازنده حذف‌کننده نویز به‌روزرسانی شده عرضه می‌شوند. این پردازنده، مشابه نمونه به‌کارگیری شده در ایربادهای بی‌سیم محبوب کمپانی موسوم به سونی WF-1000XM3s است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته در کوتاه‌مدت، شاخص حذف نویز فوق‌العاده بوده و کیفیت صوتی هدفون‌ها نیز بسیارخوب به‌نظر می‌رسد. اگرچه طول عمر باتری می‌توانست بهتر باشد.

محصول ویژه: تلویزیون Philips OLED+984

اشاره به نام تلویزیون در میان محصولات صوتی احتمالا اندکی شگفت‌آور به‌نظر می‌رسد. اما تلویزیون OLED+984 شرکت فیلیپس، محصولی کاملا متفاوت بوده و از پیشرفته‌ترین سیستم صوتی به‌کارگیری شده در یک تلویزیون تا به امروز برخوردار است.

تلویزیون OLED+984 به لطف افزونه توییتری استوانه‌ای شکل شاخص خود بلافاصله فراتر از سطح انتظارات شما ظاهر خواهد شد. این مجموعه در قسمت فوقانی آرایه درایور اصلی به شکل یک ساندبار معلق قرار دارد؛ آرایه‌ای که با همکاری یک شرکت انگلیسی متخصص در زمینه صدا با نام Bowers & Wilkins تولید شده است.

این طراحی منحصربه‌فرد بدان معناست که کاربران نیازی به خریداری یک ساندبار اضافی نخواهند داشت؛ موضوعی که راه‌اندازی یک سینمای خانگی فوق‌العاده در اتاق نشیمن را بیش از هر زمان دیگری تسهیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH