بدن اجساد تا بیش از یک سال بعد از مرگ، حرکت می‌کند!

بنا به یک تحقیق جدید، مرده‌ها ممکن است همیشه هم در آرامش نخوابیده باشند. بدن اجساد به مدت بیش از یک سال بعد از مرگ، می‌توانند حرکت کنند. این یافته می‌تواند برای بررسی‌های پزشکی قانونی بسیار مهم باشد.

محققین مرکز تحقیقاتی Australian Facility for Taphonomic Experimental Research در استرالیا، به کشف تکان‌دهنده‌ای در رابطه با اجساد رسیده‌اند. این کشف بعد از آن اتفاق افتاد که آنها با استفاده از دوربین‌های تایم لپس به فیلمبرداری از اجساد در حال تجزیه پرداختند.

در یکی از این موردها، دوربین مذکور تصاویر یک جسد را در هر 30 دقیقه یکبار به مدت 17 ماه ثبت کرده بود. اما چیزی که بسیار عجیب می‌نمود این بود که بدن جسد در تمام طول این مدت حرکت می‌کرد.

حرکت بدن جسد

Alyson Wilson دانشمند پزشکی از دانشگاه Central Queensland و سرپرست گروه تحقیق به شبکه ABC استرالیا گفته است که، چیزی که ما یافتیم این بود که بازوهای جسد به طرز معناداری حرکت می‌کردند؛ آنها که در ابتدا کنار بدن بودند بعد از مدتی از آن فاصله گرفته بودند.

البته حرکت بدن پس از مرگ و در مراحل اولیه تجزیه معمولا انتظار می‌رود اما به گفته Wilson، جسد در تمام مدت فیلمبرداری به حرکت خود ادامه می‌داد و این واقعا شگفت‌انگیز بود. او گفته که، این موضوع می‌تواند در بررسی‌های مربوط به مرگ‌های نامعلوم بسیار با اهمیت باشد.

در حقیقت، این یافته می‌تواند روشی را که دانشمندان به وسیله آن صحنه‌های جرم را تجزیه و تحلیل می‌کنند، تغییر دهد؛ به‌ویژه در مواقعی که جسد بعد از یک مدت زمان طولانی کشف شده باشد.

تابه‌حال، دانشمندان پزشکی قانونی تصور می‌‌کردند که وضعیت بدن یک جسد کشف‌شده، همان وضعیت بدن او در زمان مرگ است؛ مگر آنکه شواهدی وجود داشته باشد که بدن جسد توسط حیوانات یا انسان‌ها حرکت داده شده است.

تحقیق Wilson و همکارانش که در آن برای اولین بار از یک دوربین تایم لپس برای مطالعه چگونگی تجزیه جسد انسان استفاده می‌شود، در واقع اولین شاهد این مدعاست که وضعیت بدن یک جسد در زمان مرگ ممکن است بعد از مدتی دچار تغییر بشود.

نتایج تحقیق مذکور هنوز به صورت مقاله چاپ نشده، اما این کار در ادامه مطالعه‌ای است که یافته‌های آن قبلا در مجله Forensic Science International: Synergy منتشر شده است.

Wilson و همکارانش که به مدت شش ماه از یک دوربین تایم لپس برای بررسی تجزیه یک جسد استفاده کرده‌ بودند، تصاویر گرفته شده را با مجموعه‌ای از نقاط مشخص‌شده بر روی بدن جسد مقایسه کردند و مشخص شد که این نقاط به خوبی با تصاویر تایم لپس منطبق هستند. این اتفاق نه تنها تاییدی بود بر نتایج بدست آمده، بلکه بر مفید بودن دوربین‌های تایم لپس به عنوان یک روش جدید در بررسی‌های پزشکی قانونی نیز صحه می‌گذاشت.

براساس این مطالعه، اگر یک تعداد کافی از اجساد با استفاده از دوربین تایم لپس برای مدت زمان طولانی مورد مطالعه قرار گیرند، می‌توان از این طریق، دیتابیسی از حرکات بدن پس از مرگ ایجاد کرد که در آینده از آن برای تحلیل دقیق صحنه‌های جرم استفاده کرد.

چنین دیتابیسی، اطلاعاتی را درباره حرکات احتمالی بدن بعد از مرگ فراهم خواهد ساخت که به نوبه خود می‌تواند به دانشمندان پزشکی قانونی اجازه دهد تا وضعیت بدن در لحظه مرگ را بازسازی کنند. این کار می‌تواند به آنها کمک کند تا بدانند در زمان مرگ چه اتفاقی افتاده است.

Wilson گفته است که دانشمندان پزشکی قانونی با این روش خواهند توانست صحنه جرم را بازسازی کنند و وضعیت بدن قربانی در حین مرگ و همچنین علت مرگ را تشخیص بدهند.

4 در مورد “بدن اجساد تا بیش از یک سال بعد از مرگ، حرکت می‌کند!”

  1. نه اینا چرتو پرته گوشت ادم میریزه حرکتی نداره بعد از سالها اسکلت میمونه که اونم به مرور زمان پودر میشه و این پورسه ۳۰ سال طول میکشه بعد ۳۰ سال توی قبر خالیه هیچی نیست فقط کمی پوره که اونم نمیمونه دیگه همون گفته خدا که میگه از خاکیم و به خاک برمیگردیم

    9
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH