شاید هواوی اجازه آنلاک کردن بوت‌لودر سری میت 30 را ندهد!

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر اجرایی گروه مشتریان هواوی به وب‌سایت Android Authority گفته است که شرکت تصمیم دارد اجازه آنلاک کردن بوت‌لودر سری میت 30 را به مشتریان بدهد. این کار، دست دارندگان میت 30 و میت 30 پرو را باز خواهد گذاشت تا رام‌هایی که شامل اپلیکیشن‌های گوگل می‌شوند را بر روی گوشی‌های جدید فلش کنند. اگر شما با این پروسه آشنایی ندارید باید بگوییم که از این طریق به‌راحتی می‌توان نسخه شخصی‌سازی شده اندروید را بر روی هندست نصب کرد. البته این کاری نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد، چراکه کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است به بریک شدن دستگاه منجر شود.

فلش کردن یک رام نیاز به این دارد که بوت‌لودر گوشی آنلاک شده باشد. از آنجاییکه اکثر سازندگان نمی‌خواهند مشتریانشان چنین کاری بکنند و از طرفی چون باز کردن قفل بوت‌لودر ممکن است باعث مشکلات بسیار زیادی شود، لذا این کار معمولا گارانتی دستگاه را از بین خواهد برد. اما مثل اینکه هواوی می‌خواهد بوت‌لودر پرچمداران جدید خود را که امکان استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را ندارند، آنلاک کند. مسلما نبود این سرویس‌ها بر روی سری میت 30، بر میزان فروش آنها در خارج از چین تاثیر خواهد گذاشت. اینها فروش‌هایی هستند که هواوی اوایل امسال بر روی آنها حساب باز کرده بود تا با بارگیری ۳۰۰ میلیون دستگاه اسمارتفون بتواند سامسونگ را به عنوان بزرگ‌ترین سازنده هندست دنیا پشت سر بگذارد.

اما با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا در تاریخ ۱۶ مه امسال، این شرکت از دسترسی به زنجیره تامین آمریکا محروم شد. هرچند که خیلی‌ها از جمله خود یو معتقدند که این کار به این منظور انجام شده است تا از هواوی به عنوان یک کارت معامله در گفتگوهای تجاری آینده بین چین و آمریکا استفاده گردد.

میت 30

به محض خارج شدن از لیست تحریم‌ها، هواوی می‌تواند با یک بروزرسانی، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را بر روی سری میت 30 ارسال کند

وب‌سایت Android Authority امروز گزارش داد که سخنگوی هواوی به آنها گفته است که به‌رغم اظهارات اولیه یو، شرکت هیچ برنامه‌ای برای آنلاک کردن بوت‌لودر سری میت 30 ندارد. این اظهارات ضدونقیض و گیج‌کننده از زمانی که هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت گریبان این شرکت را گرفته است. برای ماه‌ها، سوال‌هایی زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه هواوی چگونه می‌خواهد سرویس‌های گوگل پلی را بر روی سری میت 30 خود به کار گیرد. هواوی ظاهرا سال‌ها بر روی یک سیستم عامل HarmonyOS به عنوان جایگزین اندروید کار می‌کرده و بالاخره توانست آن را در تاریخ ۹ آگوست امسال معرفی کند. با این‌حال، Ren Zhengfei، موسس و مدیر اجرایی شرکت، اوایل این ماه گفت که شرکت هنوز امکان به‌کارگیری HarmonyOS را بر روی گوشی‌های موبایلی در نظر نگرفته است.

هر دو هندست میت 30 و میت 30 پرو، نسخه اوپن سورس اندروید (AOSP) را به همراه اپ گالری هواوی بر روی خود دارند. این نسخه مشابه همان ورژن اندرویدی است که بر روی تبلت‌های فایر آمازون مورد استفاده قرار گرفته بود. گوگل جزو اولین شرکت‌هایی بود که روابط همکاری خود را با هواوی قطع کرد، اما مطمئنا این چیزی نیست که شرکت آمریکایی از آن خوشحال بوده باشد.

میت 30

اگر مشخص شود که هواوی صرفا یک کارت معامله‌ای بوده که ترامپ می‌خواسته از آن برای رسیدن به یک توافق تجاری بهتر با چین استفاده کند، بنابراین ممکن است که در صورت حصول چنین توافقی، شرکت از لیست Entity وزارت بازرگانی آمریکا خارج شود و اجازه همکاری با شرکت‌های آمریکایی را پیدا کند. تحت این سناریو، ریچارد یو گفته بود که هواوی قادر خواهد بود که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را به سرعت و با یک آپدیت نرم‌افزاری به هندست‌های سری میت 30 اضافه کند.

دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه‌ای هواوی در آمریکا به عنوان تهدیدات امنیت ملی در نظر گرفته شده‌اند؛ چراکه براساس یک قانون در چین، دولت این کشور می‌تواند از شرکت هواوی بخواهد تا اطلاعات مشتریان و شرکت‌های آمریکایی در اختیار او قرار دهد. البته هواوی این اتهامات را رد کرده است و Liang Hua  رییس هیئت مدیره این شرکت حتی پیشنهاد امضای یک قرارداد “no-spy” را با هر کشوری داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH