می میکس آلفا

نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی می میکس آلفا منتشر شد

شیائومی از جدیدترین عضو خانواده سری میکس (Mix) با نام می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) رونمایی کرد. یکی از نکات قابل توجه درباره این تلفن، دوربین 108 مگاپیکسلی آن است. شاید افراد کمی به دوربین باکیفیت این دستگاه توجه کنند، زیرا صفحه‌نمایش جدید و عجیب آن باعث می‌شود تا تمامی نگاه خود را صرف دیدن می میکس آلفا کنید. اما باید بگوییم که دوربین این هندست نیز به همان اندازه نمایشگر، توجه افراد را به خود جلب می‌کند.

شرکت شیائومی نیز برای نشان دادن قدرت لنز 108 مگاپیکسلی این تلفن، نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط آن را به نمایش گذاشت تا جزییات دقیقی از هر تصویر را مشاهده و بررسی کنیم.

می میکس آلفا

در پایین سنسور 108 مگاپیکسلی می میکس آلفا، دو لنز دیگر نیز قرار گرفته‌اند. یک لنز 12 مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2 برابر و یک لنز الترا‌واید 20 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر با زاویه دید 117 درجه‌ای در مجموعه دوربین سه‌گانه این تلفن تعبیه شده‌اند.

با توجه به نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط مجموعه دوربین هندست جدید شیائومی می‌توان گفت که زوم دیجیتالی سنسور تله‌فوتو دستگاه، از سنسور اصلی بسیار بزرگ 1/1.33 اینچ هم بهتر عمل می‌کند. حتی زوم این سنسور در محیط‌های کم‌نور نیز بسیار خوب کار می‌کند. دیافراگم f/1.7 لنز تله‌فوتو به سنسور آن کمک می‌کند تا جایی که می‌تواند نور را به سنسور برساند. استفاده از ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) نیز کیفیت تصاویر را افزایش می‌دهد و تصاویری با کیفیت 27 مگاپیکسل را تولید می‌کند.

در مطلبی که به معرفی می میکس آلفا پرداخته بودیم، اشاره کردیم که مجموعه دوربین این تلفن می‌تواند به عنوان دوربین سلفی نیز عمل کند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند با دوربین 108 مگاپیکسل و یا دوربین 20 مگاپیکسل الترا‌واید با زاویه دید 117 درجه نسبت به ثبت تصاویر سلفی اقدام کنند.

البته، از نکات منفی این تلفن می‌توان به گران‌قیمت بودن آن اشاره کرد. هرچند، این گرانی به دلیل خاص بودن این تلفن است، درست همانند تلفن‌های تاشو هواوی میت ایکس یا سامسونگ گلکسی فولد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH