سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی S11 بسیار پیشرفته‌تر از اسکنر گلکسی S10 خواهد بود

گوشی‌های گلکسی S10 و S10 پلاس اوایل امسال به‌عنوان اولین اسمارتفون‌های دنیا که مجهز به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک داخل نمایشگر بودند، معرفی شدند. این ویژگی، بعد از آن، توسط گلکسی نوت 10 به کار گرفته شد و حالا گزارش جدیدی می‌گوید که گلکسی S11 سال آینده نیز ممکن است از این حسگر، اما با چندین بهبود قابل‌توجه، بهره ببرد.

بسیار سخت است که بتوان اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر را کنار گذاشت

اوایل این ماه، یک منبع آگاه به وب‌سایت The Elec گفته بود که سامسونگ درباره سری گلکسی S11، در حال گفتگو با تعدادی از تامین‌کنندگان است. یکی از این تامین‌کنندگان، شرکت تایوانی GIS است که ماژول‌های داخل نمایشگر، بر پایه سنسورهایی که از طرف کوالکام دریافت می‌کند، می‌سازد.

براساس این گزارش، در حال‌حاضر تمرکز اصلی سامسونگ در رابطه با سنسور اثر انگشت، افزایش ابعاد ناحیه فعال (Active Area Dimension) است. این ناحیه، بخشی از سطح نمایشگر است که می‌تواند اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. ابعاد AAD بر روی گلکسی S10 و گلکسی نوت 10، حدود ۳۶ میلی‌متر مربع بود، اما این ناحیه در مورد گلکسی S11 احتمالا به ۶۴ میلی‌مترمربع افزایش یابد. این بدین معنی است که کل پروسه اسکن اثر انگشت، بسیار راحت‌تر خواهد شد.

برای این منظور، سامسونگ به احتمال زیاد، چندین بهبود را در دقت و سرعت اسکنرهای اولتراسونیک ایجاد خواهد کرد. این اسکنرها در شکل کنونی خود، باعث می‌شوند تا حاشیه‌های گوشی به‌طرز قابل‌توجهی کاهش یابند، با این‌حال، در مقایسه با اسکنرهای خازنی سنتی (مثل موردی که در داخل گلکسی S10e استفاده شده است) کندتر هستند.

گلکسی S10

براساس گفته‌های منبع مذکور، اسمارتفون‌ها به‌زودی مجهز به اسکنرهای اثر انگشتی خواهند شد که اکثریت سطح نمایشگر را پوشش خواهند داد. شرکت GIS، هم‌اکنون یک نمونه اولیه از این حسگرها با AAD تقریبی ۶۰۰ میلی‌مترمربع ساخته که ممکن است در طول چند سال آینده تولید آن را شروع کند.

سری گلکسی S11 احتمالا باید بهبودهای بزرگی در بخش دوربین داشته باشد

انتظار می‌رود که گلکسی S11 در موارد زیادی، براساس طراحی معرفی‌شده در سری گلکسی S10 امسال ساخته شود. در کنار اسکنر اثر انگشت بزرگ‌تر، احتمالا باید شاهد یک نمایشگر Infinity-O با حاشیه‌های کناری باریک‌تر، یک پیشانی نازک‌تر و یک چانه کاهش‌یافته‌تر باشیم. به علاوه، برای اینکه دوربین سلفی، کمتر به چشم بیاید، هول پانج دستگاه ممکن است کمی کوچک‌تر گردد.

در حال‌حاضر، مشخص نیست که آیا سامسونگ طراحی جدیدی برای پشت هندست S11 در نظر دارد یا نه، اما صرف‌نظر از اینکه چه برنامه‌هایی برای آن داشته باشد، ست‌آپ دوربین احتمالا شامل دوربین‌های اضافه‌تری خواهد شد. گلکسی S11 و S11 پلاس ظاهرا سنسورهای مدت زمان پرواز را به ارث خواهند برد، در حالیکه گلکسی S11e ممکن است به یک دوربین سوم زوم تله‌فوتو مجهز گردد.

این ست‌آپ، ظاهرا با یک قابلیت جدید نیز همراه خواهد شد که تا حدودی شبیه به Deep Fusion در آیفون 11 پرو است. ویژگی Deep Fusion آیفون 11 پرو، تعداد ۹ تصویر را باهم ترکیب می‌کند تا یک عکس نهایی با کیفیت عالی در اختیار کاربر قرار دهد.

گلکسی S10قابلیت +HDR پیکسل 3 هم از چنین پروسه‌ای استفاده می‌کند؛ اما برای این منظور، تعداد ۱۵ شات می‌گیرد تا از اکسپوژرهای آنها برای تولید عکس نهایی میانگین بگیرد. در مورد آیفون 11 پرو باید بگوییم که نتیجه نهایی، کاملا توسط یک موتور عصبی کنترل می‌شود که به لحاظ نظری بدین معناست که شات‌های نهایی احتملا باید بهتر باشند.

تاریخ‌های معرفی و عرضه گلکسی S11

انتظار می‌رود که سری سامسونگ گلکسی S11 در اواخر ماه فوریه سال بعد، در یک رویداد مجزای آنپک رونمایی گردد. اگر سامسونگ مطابق برنامه زمان‌بندی سال ۲۰۱۹ خود پیش برود، معرفی اسمارتفون جدید ممکن است در روز چهارشنبه ۱۹ فوریه اتفاق بیفتد و پیش‌سفارش‌ها احتمالا از روز جمعه ۲۱ فوریه و بارگیری دستگاه‌ها نیز از روز جمعه ۶ مارس آغاز خواهند شد.

همانطور که در بالا گفته شد، انتظار می‌رود که سری گلکسی S11 شامل سه اسمارتفون گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و گلکسی S11e باشد. با این‌حال، شایعات اخیر حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است سری گلکسی نوت خود را با این خانواده ادغام کند. اگر این اتفاق بیفتد، در این صورت گلکسی S11 پلاس، ممکن است برای اولین بار دارای یک قلم S Pen باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH