پی سی را چگونه می‌توان نجات داد؟

3

افت شدید فروش بیشتر شرکت‌های تولیدکننده پی سی در طول سال گذشته میلادی ثابت کرد که اوضاع این سخت‌افزار که تا چند سال پیش محبوب‌ترین سخت‌افزار ممکن در بازار عرضه بود، به شدت رو به کاهش است. ولی سؤال اینجاست که پی سی را چگونه می‌توان نجات داد؟

جواب این سؤال در نزد کارشناسان فن هنوز کاملاً مشخص نیست ولی پیشنهادهایی در زمینه بهبود این موضوع ارائه شده است که در ادامه به بررسی تعدادی از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌پردازیم.

1-      عرضه پی سی‌های چند سیستم‌عامل: این گزینه می‌تواند به عنوان یک گزینه بسیاری خوب مطرح باشد، برای نمونه در نمایشگاه CES امسال پی سی‌هایی با دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز به مخاطبین عرضه شدند که با استقبال مناسبی روبرو شد و این گزینه شاید بتواند ناجی آینده پی سی باشد.

2-      عرضه محصولات هیبریدی: یکی از دلایل افت فروش پی سی افزایش محبوبیت تبلت‌ها است و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا با عرضه محصولاتی که قابلیت تبدیل از پی سی به تبلت را دارند بتوان آینده پی سی را نجات داد، شاید یکی از برترین محصولات این رده را بتوان سری یوگا از شرکت لنوو دانست.

3-      مهاجرت به نسل محصولات لمسی: ویندوز 8 قابلیت‌های بسیار ایده‌آلی برای تبدیل شدن به مرجع پی سی‌های لمسی دارد هرچند که در طول سال‌ محصولاتی از این دست در بازار زیادتر از قبل بودند ولی باز هم سهم بسیار اندکی از بازار را پی سی‌های لمسی تشکیل می‌دهند که شاید با کم کردن توان سخت‌افزاری در سایر بخش‌ها بتوان لپ‌تاپ‌های دارای نمایشگر لمسی با قیمت‌های مناسب برای عرضه آماده شوند و این امر به بهبود بازار فروش پی سی منجر شود.

در پایان باید اشاره کرد که معادلات با کناره‌گیری سونی از تولید پی سی وارد فاز جدیدی خواهد شد و باید منتظر ماند تا بزرگان این عرصه راهکاری برای نجات بیابند یا این‌ پی سی‌ کامل را تجربه کند.

1 در مورد “پی سی را چگونه می‌توان نجات داد؟”

  1. نظر من به عنوان یک مصرف کننده
    دیگه دستنگاه های ثابت کاربرد چندانی ندارد مردم دوست دارند در حین حرکت کارهای مربوط به رایانش رو انجام بدهند به خاطر دسترسی سریع کاهش هزینه ها و در دسترس بودن به عنوان فروشنده و یا خریدار و یا خبرگذار و یا دنبال کننده

    به نظر من شرکت اپل در این امر موفق بوده با عرضه محصولات مک بوک پرو و ایر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH