گوگل فضای ابری جدیدی در لهستان اضافه کرد

گوگل روز جمعه یک منطقه ابری (Cloud region) جدید در ورشو لهستان معرفی کرد که قرار است به لهستان و اروپای شرقی و مرکزی (CEE) سرویس‌دهی بکند. گوگل در این‌باره گفته که، لهستان با رشد سریع اقتصادی خود، تبدیل به یک مرکز مهندسی نرم‌افزار بین‌المللی شده است. همانطور که می‌دانید لهستان یکی از هم‌پیمانان اصلی آمریکا در منطقه CEE است.

منطقه ابری جدید، برای محافظت در برابر اختلال‌ها و قطعی‌های سرویس، سه زون مختلف خواهد داشت و به همراه مجموعه‌ای از محصولات کلیدی گوگل مانند Compute Engine ،App Engine ،Google Kubernetes Engine ،Cloud Bigtable ،Cloud Spanner و BigQuery راه‌اندازی خواهد شد. بدین ترتیب، مشتریان منطقه از تاخیرهای کم‌تر و عملکردهای بهتری سود خواهند برد. گوگل در حال‌حاضر در سرتاسر دنیا، ۲۰ منطقه و ۶۱ زون ابری دارد.

فضای ابری

گوگل روز جمعه همچنین اعلان کرد که با شرکت Domestic Cloud Provider لهستان نیز که به‌طور مشترک توسط بانک PKO Bank Polski و موسسه Polish Development Fund تاسیس شده است، همکاری خواهد کرد. DCP قرار است به عنوان فروشنده سرویس‌های ابری گوگل در لهستان عمل کند و امکانات این سرویس را به مشتریان ارایه نماید.

Thomas Kurian، مدیر اجرایی فضای ابری گوگل گفته است که: هدف نهایی ما، سرعت بخشیدن به توسعه فضای ابری در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ همه صنایع است. در طول پنج سال آینده، ما متخصصینی را آموزش خواهیم داد که به کسب‌وکارهای لهستانی در به‌کارگیری فضای ابری کمک خواهند کرد و به شرکت‌ها درباره اینکه چگونه می‌توانند منافع حاصل از این به‌کارگیری را به حداکثر برسانند، توصیه‌های راهبردی خواهند داد.

گوگل اوایل امسال اعلام کرد که متعهد به صرف ۲۰ میلیون دلار برای برنامه‌های مهارت دیجیتال در منطقه CEE است. شرکت همچنین یک مرکز مهندسی تحقیق و توسعه در ورشو دارد.

لهستان اوایل این ماه، با آمریکا یک توافق‌نامه برای تحکیم همکاری‌ها در بخش تکنولوژی 5G امضا کرد؛ اقدامی که می‌تواند حضور روبه‌رشد هواوی در زیرساختارهای موبایلی اروپا را به چالش بکشد. به گفته وب‌سایت ZDNet، این توافق، بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر از سوی لهستان است تا هرچه بیشتر با آمریکا همسو شود و دسترسی بهتری به تکنولوژی‌های آمریکایی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH