جدیدترین پتنت سامسونگ حکایت از توسعه یک اکسسوری پروجکشن هولوگرام دارد!

در طول یک دهه گذشته، سامسونگ به عنوان یک غول تکنولوژی کره‌ای، نقش مهمی در توسعه اسمارتفون‌های مدرن بازی کرده است. این شرکت نه تنها بیشترین تعداد هندست‌ها را در سرتاسر دنیا می‌فروشد، بلکه همچنین یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان قطعات اسمارتفون مانند پنل‌های نمایشگر و ماژول‌های حافظه رم و رام نیز هست.

حالا براساس جدیدترین پتنت سامسونگ، به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای، در حال توسعه یک داک منحصربه‌فرد گوشی هوشمند است که می‌تواند هولوگرام‌های سه بعدی واقعی را در هوا، تصویر یا پروجکت کند. این پتنت در سال ۲۰۱۸ برای اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا ارسال شده و در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ مورد تایید قرار گرفته است.

با توجه به رندرهای موجود در پتنت سامسونگ، داک مذکور، یک دستگاه تعاملی است که نه تنها طرح‌های سه بعدی را پروجکت خواهد کرد، بلکه به کاربران امکان تعامل با این پروجکشن‌ها را نیز خواهد داد. تصاویر پتنت، همچنین وجود قابلیت‌هایی مانند دکمه play و pause جهت کنترل پخش موزیک را نیز نشان می‌دهند. تصویر دیگری نیز، حکایت از امکان تعامل با پست‌های شبکه اجتماعی و نوتیفیکیشن‌های دریافتی دارد.

این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟

پتنت سامسونگ توضیح می‌دهد که تکنولوژی جدید، از سه بخش اصلی که شامل edge display ،half mirror و retro reflective element هستند، تشکیل شده است. همانطور که از اسم‌ها پیداست، edge display اشاره به اسمارتفونی با یک لبه باریک مانند سامسونگ گلکسی S6 اج دارد. همچنین half mirror، چیزی نیست جز یک آینه معمولی که همه پرتوهای نور تابیده شده به آن را باز خواهد ‌تاباند. retro reflective element نیز شبیه بازتابنده‌هایی است که اغلب بر روی موتورهای سواری دیده می‌شود.

هر سه این اجزا، در یک زاویه خاصی نسبت به هم قرار گرفته‌اند تا بتوانند نتایج مورد نظر را پروجکت کنند. کاربر، تنها نیاز به این خواهد داشت که گوشی خود را در محل موردنظر قرار دهد. ضمن اینکه، باتری هندست نیز به‌طور همزمان شارژ خواهد شد.

به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم دارد تا علاوه بر به‌کارگیری این فناوری در داک استیشن‌‌های فوق، آن را در اسپیکرهای هوشمند، فلیپ کاورها و حتی نمایشگر هشدار خودروها نیز استفاده کند.

با این‌حال، از آنجاییکه سامسونگ تازه متوجه شده است که چه بازار خوبی می‌تواند برای چنین ایده‌هایی وجود داشته باشد، احتمالا تولید و راه‌اندازی چنین محصولاتی کمی زمان‌بر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH