قابلیت Deep Fusion با به‌روزرسانی iOS 13.2 برای سری آیفون 11 عرضه خواهد شد

قابلیت Deep Fusion به‌زودی برای آیفون‌های جدید ارایه خواهد شد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که یکی از آیفون‌های 2019 را خریداری کرده‌اید، احتمالا از عکس‌های گرفته شده با آنها، به وجد آمده‌اید. اما نکته جالب اینجاست که شما هنوز، تمام قابلیت‌های دوربین این دستگاه‌ها را ندیده‌اید. دلیل آن هم این است که اپل فعلا به‌روزرسانی نرم‌افزاری وعده‌ داده‌شده خود را که، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Deep Fusion را به آنها اضافه خواهد کرد، عرضه نکرده است. اپل این ویژگی را در تاریخ ۱۰ سپتامبر و در مراسم رونمایی از آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس معرفی نمود.

Deep Fusion، بسته به نور محیطی و لنز به‌کار گرفته شده، سه حالت مختلف خواهد داشت. دوربین اصلی واید گوشی، از Deep Fusion برای عکاسی در نورهای متوسط یا پایین استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه حالت شب (Night Mode) نیز در محیط‌های تاریک، به‌طور اتوماتیک روشن خواهد شد. اما دوربین تله‌فوتو، در حالت‌های اکستریم کار می‌کند؛ بطوریکه در این مورد، Deep Fusion، تنها در نورهای بسیار روشن استفاده خواهد گردید و حالت شب نیز فقط در محیط‌های بسیار تاریک وارد عمل خواهد شد. دوربین اولترا واید هم، نه از قابلیت Deep Fusion پشتیبانی می‌کند و نه از حالت شب.

قابلیت Deep Fusion با نسخه iOS 13.2 عرضه خواهد شد و عکس‌های پرجزییات با نویز کمتر ارایه خواهد کرد

خبر خوب برای کسانی که آیفون‌های ۲۰۱۹ را خریداری کرده‌اند اینکه قابلیت Deep Fusion به‌زودی با انتشار به‌روزرسانی iOS 13.2، قابل دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که نسخه بتای این بیلد برای توسعه‌دهندگان، امروز منتشر گردد. با این‌حال، به‌گفته Matthew Panzarino از وب‌سایت TechCrunch، وضعیت آپدیت مذکور، فعلا در حالت coming قرار دارد. اگر شما عضوی از پروژه نرم‌افزار بتای اپل (Apple Beta Software Program) هستید، احتمالا این امکان را خواهید داشت تا قابلیت Deep Fusion را کمی زودتر از بقیه امتحان کنید. اما از آنجاییکه این نسخه، بیلد نهایی نخواهد بود، شما مجبور هستید که بین استفاده از یک نرم‌افزار ناپایدار و انتظار برای دریافت بیلد نهایی، یکی را انتخاب کنید. اگر تابه‌حال هیچ نسخه بتا iOS را بر روی آیفون خود استفاده نکرده‌اید، بهترین گزینه برای شما این است که تا انتشار نسخه پایدار منتظر بمانید.

قابلیت Deep Fusion

بعد از معرفی گوشی‌های سری آیفون 11، نبرد بر سر دوربین اسمارتفون‌ها بالا گرفته است. گوگل دو هفته دیگر، یعنی در ۱۵ اکتبر، از سری جدید پیکسل 4 خود رونمایی خواهد کرد. در حالیکه اپل تازه امسال به سراغ فناوری عکاسی محاسباتی رفته است، هندست‌های پیکسل، خیلی زودتر از اینها، از آن برخوردار بوده‌اند. گوگل در طول این سال‌ها، با وجود اینکه پیکسل‌های خود را تنها با یک تک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی در پشت، روانه بازار کرده است، اما توانسته با ارایه بهترین اسمارتفون‌های عکاسی، توانایی‌های خود را در این حوزه بسیار قوی‌تر کند. البته زمانه دیگر تغییر کرده و دیدن یک گوشی با یک تک دوربین در قاب پشتی، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

هرچند که پیکسل‌های جدید هم مجهز به یک دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی خواهند بود، اما این‌بار، گشودگی دیافراگم آن به f/1.6 تغییر پیدا کرده، که در مقایسه با مدل‌های قبلی، کمی عریض‌تر شده است. این تغییر، امکان دریافت نورهای بیشتر را به دوربین گوشی خواهد داد. ضمنا، برای اولین بار شاهد یک سنسور دوم (یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5x) در پشت دستگاه‌ها خواهیم بود. گوگل همچنین برای اینکه پاسخ مناسبی به قابلیت حالت شب آیفون‌های جدید اپل داده باشد، ممکن است نسخه نسل دوم Night Sight خود را در سری پیکسل 4 ارایه کند. نسخه جدید Night Sight، احتمالا زمان‌ اکسپوژر را طولانی‌تر خواهد کرد و به کاربر اجازه گرفتن‌ عکس‌های باکیفیت از ستارگان آسمان شب را خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH