سامسونگ آخرین کارخانه تولید اسمارتفون خود در چین را تعطیل کرد!

سامسونگ آخرین کارخانه خود را در چین بست. تولیدات کارخانه Huizhou، از چند ماه پیش کاهش یافته بود و حالا به گزارش رویترز کاملا بسته شده است.

در سال ۲۰۱۷، تعداد ۶۴ میلیون گوشی همراه در Huizhou ساخته شده بود که در واقع بخش قابل‌توجهی از ۳۹۴ میلیون اسمارتفون بارگیری شده سامسونگ در سرتاسر دنیا به حساب می‌آمد. این کارخانه در سال ۲۰۱۱ نیز حدود ۷۰ میلیون هندست تولید کرد؛ این در حالی بود که کارخانه‌ای در Tianjin چین، که اتفاقا آن هم سال گذشته بسته شد، ۵۶ میلیون گوشی ساخته بود.

البته این بدین معنی نیست که سامسونگ در حال خارج شدن از بازار چین است، بلکه شرکت به فروش اسمارتفون‌های خود در آنجا ادامه خواهد داد. با این‌حال، رقابت شدید با برندهای داخلی، ساخت گوشی در این کشور را از نقطه‌نظر اقتصادی برای سامسونگ توجیه‌ناپذیر کرده است.

کارخانه سامسونگ

به گفته Park Sung، تحلیلگر موسسه Cape Investment & Securities، از آنجاییکه مشتریان چینی برای تهیه دستگاه‌های ارزان‌قیمت، به سمت برندهای داخلی روی آورده‌اند و از طرفی هم برای خرید مدل‌های پرچمدار به سراغ هواوی و اپل رفته‌اند، سهم بازار سامسونگ در چین به ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

تجهیزات تولیدی این کارخانه به سایر کارخانه‌های موجود در نقاط دیگر دنیا منتقل خواهند شد. سامسونگ به دلیل هزینه‌های پایین‌تر تولید، در حال گسترش ظرفیت تولید خود در کشورهایی مانند هند و ویتنام است.

فروش گوشی‌های سامسونگ در چین ممکن است در آینده شامل دستگاه‌های ODM گردد. ODM به معنی گوشی‌هایی است که توسط کمپانی‌های دیگری غیر از سامسونگ اما تحت لیسانس شرکت ساخته شده باشند. گلکسی A6s، اولین هندست ODM بود که در ادامه، گلکسی A10s هم به آن اضافه شد. برای مثال، A10s توسط شرکت Jianxing Yongrui Electron Technology تولید می‌شود. سامسونگ قبلا گفته بود که برنامه‌هایی برای بارگیری ۴۰ میلیون هندست ODM دارد.

علاوه بر سامسونگ، سونی نیز اوایل امسال کارخانه اسمارتفون خود در Beijing چین را بسته بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH