مدیراجرایی اچ‌تی‌سی: فناوری 5G برای بازی‌ها و فیلم‌های واقعیت‌مجازی بسیار سودمند خواهد بود

رایموند پائو؛ معاون راهبرد و محصول در واحد اچ‌تی‌سی وایو معتقد است که واقعیت‌مجازی احتمالا یکی از کاربردهای شاخص فناوری 5G به‌شمار می‌رود. به باور وی، پهنای باند بالاتر و نرخ تاخیر پایین‌تر به‌تنهایی پاسخگوی نیازمندی‌های مصرف‌کنندگان نیستند؛ اما این 2 مشخصه کلیدی شبکه‌های 5G، کلید خلق یک تجربه خارق‌العاده محسوب می‌شوند.

آقای پائو بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه اریکسون اعلام می‌کند که با ترکیب فناوری‌های 5G و واقعیت‌مجازی، بازی‌های ابری و فیلم‌های واقعیت‌مجازی احتمالا به بزرگ‌ترین حوزه کاربردی تبدیل خواهند شد.

برای مثال آقای پائو به تکنیک میدان‌های نوری اشاره می‌کند. میدان‌های نوری در مقایسه با جلوه‌های 3 بعدی رویت شده در سینما بسیار پیشرفته‌تر هستند و حتی امکان جستجوی سوژه‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

چنان‌چه صاحب گجت‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی وایو، اوکولوس ریفت یا یک هدست واقعیت‌ترکیبی هستید؛ در این‌صورت می‌توانید اپلیکیشن فوق را به‌صورت رایگان دانلود کرده و از کار با آن لذت ببرید. در حال حاضر این اپلیکیشن تنها قادر به نمایش تصاویر است؛ با این‌حال در آینده احتمالا از فیلم‌های مبتنی بر میدان نوری نیز پشتیبانی خواهد شد.

اچ‌تی‌سی در راستای پشتیبانی هرچه بهتر از فیلم‌های مبتنی بر میدان نوری و تجارب واقعیت‌مجازی در بستر شبکه 5G قصد دارد گوشی‌های آینده خود را به‌صورت یکپارچه با فناوری‌های 5G و واقعیت‌مجازی روانه بازار کند. آقای پائو پیش‌بینی می‌کند که موارد کاربری مذکور برای واقعیت‌مجازی، سریعا و تنها 1 الی 1.5 سال پس از آغاز محبوبیت فناوری 5G به‌کار گرفته خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH