جدیدترین پتنت مایکروسافت در رابطه با ایکس‌باکس استایلوس و یک زیرانداز واقعیت مجازی!

به گفته یک حساب توییتری به نام h0x0d، مایکروسافت دو پتنت جدید با عناوین Six DOF Input Device و Virtual Reality Floor Mat Activity Region به ثبت رسانده است. هر دو پتنت، دو روز پیش، منتشر شده‌اند.

براساس گفته‌های h0x0d، پتنت اول به نام Six DOF Input Device یا استایلوس ایکس‌باکس (Xbox Stylus)، در تاریخ ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است.

چکیده پتنت، استایلوس ایکس‌باکس را به عنوان یک دستگاه ورودی توضیح داده که متشکل از یک بدنه، یک سیستم سنسور برای تشخیص حرکات دستگاه ورودی با شش درجه آزادی، یک اینترفیس ارتباطی و یک کنترلر است.

در این پتنت مایکروسافت تصویری وجود دارد که دست یک انسان در حال نگه داشتن استایلوسی را که ظاهرا در حال پروجکت کردن چیزی است، نشان می‌دهد. با توجه به اینکه در توضیح آن آمده است، «کنترل یک دوربین مجازی در سه جهت حسی»، به نظر می‌رسد استایلوس ایکس‌باکس، برای کار با واقعیت مجازی طراحی شده است.

پتنت مایکروسافت

اما پتنت دوم، که Virtual Reality Floor Mat Activity Region یا زیرانداز واقعیت مجازی (VR Mat) نام دارد، در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است.

چکیده پتنت، آن را به عنوان یک سیستم محاسباتی توضیح داده است که داده‌های تصویر را از طریق یک سنسور اپتیکال دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، دستگاه مذکور قرار است با استفاده از یک دوربین، موقعیت ما را در اتاقی که داخل آن هستیم، مشخص کند.

تصویر موجود در پتنت، شخصی را نشان می‌دهد که در حال کار با یک هدست واقعیت مجازی و دو دستگاه کنترل محیطی است. در این تصویر همچنین دیده می‌شود که فرد مذکور، بر روی زیر‌انداز واقعیت مجازی ایستاده است. پتنت مایکروسافت ادعا می‌کند که دو یا بیش از دو ناحیه زیرانداز، ممکن است بافت‌های سطحی متفاوتی داشته باشند که این امر، بازخوردهای لامسه‌ای را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

پتنت مایکروسافت

به عبارت ساده‌تر، کاربران پابرهنه، احتمالا از پوست برهنه پای خود، برای تعیین موقعیت دقیق‌شان بر روی زیرانداز واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد، تا از بابت ایستادن‌شان بر روی آن در حین بازی، اطمینان حاصل کنند.

این نشان می‌دهد که مایکروسافت به فکر راهکاری بوده است تا مشکل اکثر کاربران واقعیت مجازی را که در حین کار با آن، نگران برخورد با دیوار هستند، برطرف کند.

در حال‌حاضر دقیقا مشخص نیست که مایکروسافت با دو پتنت استایلوس ایکس‌باکس و زیرانداز واقعیت مجازی، چه برنامه‌هایی در سر دارد، اما نکته جالب در مورد پتنت‌ها این است که مایکروسافت قبلا عرضه واقعیت مجازی برای ایکس‌باکس را انکار کرده بود. حال باید دید آیا شرکت از حرف‌های قبلی خود عقب نشسته است یا اینکه برنامه‌های جدیدی برای ایکس‌باکس اسکارلت دارد؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH