پتنت سامسونگ برای یک نمایشگر با ناچ وارونه منتشر شد

جزییات یک پتنت سامسونگ برای صفحه‌نمایشی با ناچ وارونه منتشر شد. زمانی که برای اولین بار، طراحی ناچ بر روی گوشی‌ها به کار گرفته شد، خیلی‌ها می‌گفتند که این کار تقارن هندست را به هم ریخته و پیوستگی دیزاین آن را به هم زده است. البته در ادامه، اسمارتفون‌هایی با ناچ دوگانه هم معرفی شدند که امیدواریم این نوع طراحی هرگز به‌طور گسترده بر روی گوشی‌ها مورد استفاده قرار نگیرد.

حدود یک سال پیش، سامسونگ پتنتی را در اداره مالکیت فکری کره جنوبی (KIPO) به ثبت رسانده که جزییات آن اخیرا در وب‌سایت LetsGoDigital منتشر شده است. از آنجاییکه پتنت مذکور درباره طراحی یک نمایشگر است، توضیحات آن، اطلاعات چندانی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

پتنت سامسونگ

البته به‌منظور افزایش سایز یک صفحه نمایش، می‌توان یک ناچ را در بالای یک نمایشگر تمام‌صفحه، به صورتی که در تصاویر دیده می‌شود، قرار داد، اما سوال اینجاست که دستگاهی با چنین صفحه‌نمایشی، چگونه می‌تواند کار کند. آیا بهتر نیست که سازنده گوشی، به جای اینکار، یک حاشیه در بالای هندست برای جای دادن دوربین‌ها، اسپیکرها و سنسورها اضافه کند؟

در توضیحات پتنت سامسونگ آمده است:

طراحی حاضر، یک ماژول نمایشگر با یک پنل وصل‌شده به پشت پنجره کاور اسمارتفون است. پنجره کاور، شامل یک قسمت برآمده در وسط قسمت بالا بوده که می‌توان با قرار دادن دوربین‌ها و اسپیکرها در آنجا، اندازه نمایشگر را افزایش داد.

البته این روش، بهترین راهکار ممکن برای بزرگ کردن سایز صفحه‌نمایش یک اسمارتفون نیست، اما یکی از راه‌هایی است که این روزها سایر برندها نسبت به آن علاقه نشان داده‌اند. به نظر نمی‌رسد که به این‌زودی‌ها شاهد هندستی با یک ناچ وارونه (reverse notch) باشیم. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، بسیار علاقمند خواهیم بود که بدانیم سامسونگ با چه منطقی اسمارتفونی را با چنین روشی طراحی و ساخته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH