بی‌سوادی علم را به سخره می‌گیرد

1

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که مردم کشور پیشرفته‌ای مانند آمریکا از نوع بسیار بدی از بی‌سوادی رنج می‌برند و در سؤالی بسیار ساده پاسخ آن‌ها به نحوی بود که احساس می‌کنید بی‌سوادی علم را به سخره می‌گیرد.

سؤال بسیار ساده‌ای در یک نظرسنجی از مردم عادی ایالات متحده پرسیده شد: آیا زمین به دور خورشید در حال گردش است؟ جالب اینجا بود که تقریبا از هر 4 نفر یک نفر جواب منفی به این سؤال داد! در دیگر سؤالات نیز بیشتر افراد اطلاع نداشتند که ریشه تکامل انسان از یک حیوان دیگر بوده است و اعتقاد داشتند که انسان به شل امروزی از ابتدا بر روی کره زمین وجود دارد!

در این نظرسنجی این سؤالات از 2200 شهروند آمریکایی در رده‌های سنی بالای 18 ساله پرسیده شد و نتیجه نشان از نوع خاصی از بی‌سوادی در میان شهروندان این کشور بود. این نظرسنجی نشان داد قرن‌ها پس از گالیله هنوز افراد فراوانی معتقدند که خورشید به دور زمین می‌گردد.

3 در مورد “بی‌سوادی علم را به سخره می‌گیرد”

  1. تعجب از سایت ایرانی که به صرف ترجمه عبارات می پردازد و توجهی به مساله تکامل از نگاه دینداران ادیان ابراهیمی نداشته و آن را همچو بعضی از جزم گرایان علم زده بدون تذکر موضوع بازنشر می کند.
    در آمریکا توجه مذهبی بیشتر از نقاط جهان غربی است و یک امر نااثبات علمی درباره انسان نباید دلیل بر بی سوادی مردم انگاشته شود.
    چون هنوز بسیاری از اندیشمندان و دینداران به اثبات این فرضیه علمی یقین و باور ندارند.
    لطفا در ترجمه ها توجه نمایید.
    خواهشی از یک ایرانی

  2. اگر خدا را قبول داشتی ، قرآن را می خواندی ، و اگر قرآن را می خواندی ، به مطالب این مرتدها گوش نمی دادی.
    و بعد از حقیقت ، جز گمراهی چیست. همه ما با حضرت آدم شروع شده ایم.

    همه از اول انسان بوده ایم ، و آن همه پیامبر برای حیوانات نیامده است.
    همه از خداییم ، به سوی خدا برویم

  3. خیلی ربطی به بی سوادی ندارد به اطلاعات عمومی مربوط میشه ؟دادا زندگی خیلی وقته ماشینی شده دیگه کسی به این حرفا کاری نداره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH