رکورد شارژدهی باتری آی‌فون 11 پرو مکس مدیون تراشه A13 اپل است

رویکرد محافظه‌کارانه اپل موجب شده تا اطلاع از مشخصات داخلی هندست‌های آی‌فون به اقدامی دشوار تبدیل شود؛ چرا که اپل هرگز به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت رم هندست‌های آی‌فون اشاره نمی‌کند و در عوض ترجیح می‌دهد تا در خصوص مدت زمان پخش صوتی و ویدیویی دستگاه توضیحاتی را ارایه نماید.

با این‌حال حتی با وجود اظهارات محدود اپل، جزئیات جدیدی در خصوص شارژدهی باتری آی‌فون 11 پرو مکس منتشر شده است. گوشی نسل قبلی یعنی آی‌فون XS مکس قادر به پخش ویدیو برای مدت حدودا 15 ساعت بود که زمان مناسبی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال آی‌فون پرو مکس با شارژدهی حدودا 20 ساعته باتری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

افزایش مدت شارژدهی باتری عمدتا از ارتقا ظرفیت آن ناشی می‌شود. ظرفیت باتری از 3179 میلی‌آمپرساعت نسل قبلی به 3969 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است. دومین نسل از تراشه 7 نانومتری جدید اپل نیز در شارژدهی مناسب‌تر آی‌فون 11 پرو مکس تاثیرگذار بوده است. اطلاعات مربوط به اجرای تست‌های بنچمارک تخصصی روی پردازنده A13 و بررسی دقیق عملکرد این تراشه در وب‌سایت Anandtech منتشر شده است.

تراشه A13 از بهره‌وری انرژی و قدرت پردازشی بالاتر نسبت به تراشه A12 برخوردار است

همان‌طور که تست‌های مقایسه‌ای فوق نشان می‌دهند؛ انرژی مصرفی جدیدترین پردازنده اپل در مقایسه با تراشه‌های A12 و A11 به میزان قابل‌توجهی کم‌تر بوده و در عین‌حال کارآیی آن اندکی بیش‌تر است. این پدیده مشخصا از به‌کارگیری 4 هسته پردازشی با بهره‌وری بالا ناشی می‌شود؛ هسته‌هایی که جهت اجرای اکثر اعمال روزمره بر روی گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهره‌وری انرژی و توان پردازشی این هسته‌ها در مقایسه با نمونه اصلی هسته‌های کورتکس A55 که در اکثر تراشه‌های اندرویدی ارایه شده توسط تولیدکنندگان نیمه‌هادی مورد استفاده قرار گرفته؛ به‌مراتب بالاتر است. این موضوع دلایل موفقیت اپل برای افزایش مدت شارژدهی در هندست‌های پیشرفته، علیرغم استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت محدودتر را توضیح می‌دهد.

طراحی آی‌فون 11 پرو مکس در مقایسه با آی‌فون XS مکس اندکی ضخیم‌تر است. بعلاوه حذف لایه 3D Touch از پکیج نمایشگر امکان به‌کارگیری باتری ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از هندست نسل گذشته آی‌فون XS مکس را فراهم نموده است. افزایش ظرفیت باتری در کنار پردازنده پرقدرت A13 اپل بدان معناست که اکنون کاربران حتی با وجود کاربری سنگین روزمره نیز لازم نیست پیرامون شارژدهی آی‌فون نگران باشند. بعلاوه اپل بالاخره آی‌فون جدید خود را به‌همراه یک فست شارژر روانه بازار کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH