عرضه اسمارت‌فون نوکیا 9.1 پیورویو احتمالا تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد

فرآیند توسعه اسمارت‌فون نوکیا 9.1 PureView در اوایل سال جاری و با هدف عرضه این هندست تا پایان فصل تابستان آغاز شد. بروز مشکلات پیش‌بینی نشده دوربین نهایتا عرضه این پرچم‌دار را تا 3 ماهه چهارم سال 2019 به تعویق انداخت؛ اما اکنون یک منبع اعلام کرده که هندست مذکور تا سال آینده عرضه نخواهد شد.

نوکیا 9 PureView

یکی از منابع آشنا با صنعت موسوم به Nokia anew معتقد است که نوکیا 9.1 PureView تا 3 ماهه دوم سال آینده معرفی نخواهد شد. این پدیده بدان معناست که HMD Global تا پیش از ماه آوریل از پرچم‌دار آینده خود رونمایی نخواهد کرد. دلیل پشت‌پرده برای بروز این تاخیر طولانی‌مدت اعلام نشده است؛ اما زمان‌بندی و عدم توانایی نوکیا برای رقابت با برندهای رقیب در مقطع کنونی احتمالا مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار به‌شمار می‌روند.

کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، اپل، گوگل، هواوی و وا‌ن‌پلاس همگی طی ماه‌های اخیر اقدام به عرضه پرچم‌داران قدرتمند خود نموده‌اند. بی‌تردید این محصولات بر بازار فصل کریسمس سیطره خواهند یافت؛ بنابراین نوکیا به فضای محدودی جهت رقابت با سایر برندها دسترسی خواهد داشت. بعلاوه عرضه یک هندست نوکیا با تراشه اسنپ‌دراگون 855 با ریسک منسوخ شدن سریع همراه خواهد بود؛ چرا که بر اساس برنامه‌ریزی‌های فعلی در اوایل سال 2020 شاهد عرضه چندین دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 خواهیم بود. HMD Global با به تعویق انداختن عرضه هندست پیشرفته خود از زمان کافی برای به‌روزرسانی آن بهره‌مند خواهد شد.

به تعویق انداختن عرضه گوشی تا 3 ماهه دوم سال آینده (حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن) احتمالا زمان کافی برای تولید نسخه‌ای از نوکیا 9.1 PureView با تراشه اسنپ‌دراگون 865 را در اختیار کمپانی HMD قرار خواهد داد. این پدیده مستلزم تلاش گسترده در زمینه دوربین و سایر مولفه‌های سخت‌افزاری جهت اطمینان یافتن از سازگاری کلی آن‌ها است؛ اقدامی که در بلندمدت احتمالا ارزش خود را نشان خواهد داد.

از این گذشته، کمپانی با عرضه یک گوشی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 طی 3 ماهه دوم سال آینده قادر خواهد بود تا با پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ گلکسی S11، هواوی P40 پرو، گلکسی نوت 11 و سایر پرچم‌داران 6 ماهه دوم سال از قبیل گوگل پیکسل 5 رقابت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH