پروژه گوگل فای به تقویت پوشش شبکه در اسمارت‌فون پیکسل 4 کمک خواهد کرد

امروز به لطف رونمایی از فناوری اتصال دوگانه (Dual connect)، اپراتور شبکه مجازی موبایل (MVNO) شرکت گوگل قادر به ارایه پوشش‌دهی مناسب‌تر و سریع‌تر شبکه در بستر پروژه Fi است. تا پیش از این، گوگل فای قادر به تغییر وضعیت میان 3 شبکه 4G LTE و دسترسی به 2 میلیون هات‌اسپات وای‌فای در سراسر جهان بود.

این فناوری جدید برای نخستین بار در اسمارت‌فون پیکسل 4 عرضه می‌شود و با وجود آن، مشترکین گوگل فای از پوشش‌دهی بهتر و تغییر وضعیت سریع‌تر نسبت به اتصال هم‌زمان با 2 شبکه LTE در مقطع کنونی بهره‌مند خواهند شد. به‌عنوان مثال هنگامی‌که مشغول تماشای یک ویدیو هستید؛ گوگل فای بدون جلب‌توجه شما می‌تواند اتصال میان دستگاه با بهترین شبکه را برقرار نماید. چرا که در این‌حالت هیچ‌گونه تاخیر یا وقفه‌ای وجود ندارد.

این فناوری به لطف استفاده از سخت‌افزار Dual SIM Dual Standby عملیاتی شده است. فناوری اتصال دوگانه در صورت لزوم با نگاه داشتن هر 2 شبکه در وضعیت آماده به کار، کیفیت ارتباط را بهبود بخشیده و امکان تعویض سریع‌تر شبکه را فراهم می‌کند. گوگل فای به منظور فراهم نمودن امکان اتصال هم‌زمان به 2 شبکه از یک سیم‌کارت و eSIM به‌طور هم‌زمان بهره‌برداری می‌کند.

با عرضه فناوری اتصال دوگانه طی چند هفته آینده، پیکسل 4 تنها هندستی است که از پروژه گوگل فای پشتیبانی می‌کند. با این‌حال گوگل اعلام کرده که فناوری مذکور به‌تدریج در دستگاه‌های Fi بیش‌تری ارایه خواهد شد. البته به زمان عرضه و نام دستگاه‌های کاندید برای بهره‌مندی از این مشخصه جدید هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH