نرخ نوسازی نمایشگر پیکسل 4 به میزان روشنایی آن وابسته است!

نمایشگر جدید با نرخ نوسازی 90 هرتزی یکی از بزرگ‌ترین امکانات اضافه شده به هندست‌های سری پیکسل 4 گوگل محسوب می‌شود. این مشخصه به مولفه‌ای کلیدی در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2019 تبدیل شده است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که در هر 2 هندست پیکسل 4 و پیکسل 4XL با تنظیم روشنایی نمایشگر به کم‌تر از 75 درصد، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار به 60 هرتز تغییر خواهد یافت. این واقعیت توسط گروهی از کاربران وب‌سایت Reddit کشف شد و در ادامه توسط بسیاری از کاربران اولیه اسمارت‌فون‌های مذکور موردتایید قرار گرفت.

ظاهرا این مشکل با اعمال تغییراتی در تنظیمات توسعه‌دهنده قابل حل‌وفصل خواهد بود. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند در کلیه سناریوها به نرخ نوسازی 90 هرتزی دسترسی داشته باشند. بعلاوه یک کاربر توئیتری با نام Jeff Springer متوجه شد که در صورت فعال بودن مشخصه Ambient EQ و وجود روشنایی فراوان در محیط اطراف گوشی، حالت 90 هرتزی حتی با تنظیمات روشنایی پایین‌تر نیز پایدار خواهد ماند.

این نخستین باری است که شاهد به‌کارگیری چنین الگویی برای کاهش نرخ نوسازی نمایشگر هستیم. چرا که سایر تولیدکنندگان تا زمان اعمال تغییرات دستی در تنظیمات نمایشگر همواره از نرخ نوسازی ثابت (90 هرتزی) استفاده نموده و فرکانس نمایشگر را به 60 هرتز تقلیل نخواهند داد. گوگل هنوز در رابطه با این موضوع هیچ‌گونه بیانیه رسمی صادر نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH