اندروید 10 گلکسی S10

سرعت منوی به‌اشتراک‌گذاری جدید اندروید 10 دو برابر شده است!

به‌رغم همه تلاش‌های گوگل برای بهبود اندروید، اما یک چیز در مورد آن وجود داشت که تا زمان عرضه اندروید 10 تقریبا بدون تغییر مانده بود و هوشمندسازی زیادی در آن صورت نگرفته بود: بله درست حدس زدید، منوی به‌اشتراک‌گذاری اندروید. به‌روزرسانی نکردن این منو حتی تجربه روان سایر قسمت‌های سیستم عامل را نیز از بین برده بود.

Dave Burke، نایب رییس بخش مهندسی اندروید، سال گذشته اعلام کرده بود که کار بر روی منوی به‌اشتراک‌گذاری کار سختی است و بستگی به متغیرهای زیادی خواهد داشت؛ ولی با این‌حال، این موضوع برای تیم آنها جزو اولویت‌های اصلی خواهد بود.

همان موقع، Burke گفته بود که منوی جدید بسیار سریع‌تر و کار با آن بسیار راحت‌تر خواهد شد. حالا با عرضه اندروید 10 می‌توانیم تایید کنیم که مدل دیتای جدید استفاده‌شده برای بهبود این منو، به خوبی کار می‌کند و از سرعت مناسبی نیز برخوردار است؛ هرچند که روش به‌کارگیری آن چندان هوشمندانه نبوده است. با این‌حال، سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که سرعت آن چقدر افزایش یافته است؟

خب، گوگل با استفاده از یک چارت به این سوال جواب داده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید اکثر کاربرانی که از اندروید 10 استفاده می‌کنند در عرض یک دهم ثانیه، رابط کاربری منوی به‌اشتراک‌گذاری را بعد از فشار دادن آیکون چندنقطه مشاهده خواهند کرد. در مدت زمان مشابهی نیز، نصف دارندگان همان گوشی‌ها اما با سیستم عامل اندروید 9 پای، رابط کاربری منوی مذکور را خواهند دید.

باید توجه داشت که وقتی صحبت از سرعت یک سیستم عامل می‌شود همین چیزهای کوچک هستند که اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. حالا اگر سروکار ما با چند اپلیکیشن خاص باشد که بیشتر از بقیه، به‌اشتراک گذاشته می‌شوند، بیش از پیش، متوجه اهمیت تغییرات جزئی در سرعت خواهیم شد. نظر شما درباره سرعت منوی مذکور در اندروید 10 چیست؟ آیا بهبود آن قابل احساس است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH