شیائومی می واچ با طراحی شبیه به اپل واچ اما با قیمت بسیار پایین معرفی شد

شیائومی که همه آن را به عنوان «اپل چین» می‌شناسند، بعد از طی کردن یک مسیر طولانی در بازار جهانی اسمارتفون‌ها، حالا درست در پشت‌سر کوپرتینونشین‌ها قرار گرفته است. این شرکت چینی، گرچه طراحی هندست‌های اولیه خود را از دستگاه‌های اپل الهام می‌گرفت، اما بعدا سعی کرد نوآوری‌های بیشتری را در کارهای خود داشته باشد. با این‌حال، این تلاش بدین معنی نیست که شیائومی روش‌های قدیمی خود را ترک گفته باشد؛ چراکه شرکت امروز یکی از ساعت‌های هوشمندی که بیشترین شباهت را به خانواده اپل واچ دارد، معرفی کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شیائومی می واچ، مجهز به سیستم‌عامل Wear گوگل بوده و از آنجاییکه این دستگاه در اصل برای بازار داخلی چین ساخته شده است، جای شگفتی ندارد که شاهد یک پوسته MIUI بر روی سیستم‌عامل آن باشیم. با وجود این، هنوز معلوم نیست که آیا شرکت، برنامه‌ای برای عرضه دستگاه جدید خود در بازارهای آمریکا و اروپا دارد یا نه.

شیائومی می واچ

البته لازم به ذکر است که شیائومی در حال‌حاضر حامی مالی اصلی شرکت کمتر شناخته‌شده Huami، سازنده ساعت‌های هوشمند فوق‌العاده ارزان قیمت Amazfit است. بنابراین می‌توان گفت که شیائومی چندان هم در بازار ساعت‌های هوشمند تازه‌کار نیست؛ هرچند که می واچ جدید، اولین ساعت هوشمندی است که تحت برند اصلی این شرکت چینی معرفی می‌شود.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، نقطه قوت شیائومی می واچ، قیمت ۱۸۵ دلاری آن است که در کشور چین برای پوشش دادن بسیاری از مشخصات و قابلیت‌های ارایه شده توسط یک اپل واچ سری 5 حدود ۵۰۰ دلاری در آمریکا کفایت می‌کند. از جمله این مشخصات می‌توان به پشتیبانی از GPS داخلی، مانیتور مداوم ضربان قلب و اتصال LTE اشاره کرد؛ ضمن اینکه وجود یک نمایشگر ۱.۷۸ اینچی آمولد با رزولوشن ۴۱۰ در ۴۱۰ پیکسل بر روی آن نیز چیز چندان کمی نیست.

ساعت می واچ، مجهز به چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون Wear 3100 است، که در اکثر دستگاه‌های با سیستم عامل Wear که اخیرا معرفی شده‌اند، حضور دارد. با این‌حال، به نظر می‌رسد که شیائومی، شکل مستطیلی، تاج دیجیتالی و طراحی کف ساعت جدید خود را از سری اپل واچ کپی‌برداری کرده است، هرچند که چیپ‌های عالی کوپرتینویی‌ها به این‌زودی‌ها قابل دسترس نخواهند بود.

اما نکته مثبت ساعت جدید می واچ این است که شیائومی استفاده خوبی از وزن زیاد آن کرده و یک باتری بزرگ ۵۷۰ میلی‌آمپرساعتی را در داخل یک فریم آلومینیویی قدرتمند جای داده است. در مقام مقایسه، برای مثال، نسخه بزرگ گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ از یک باتری ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد؛ هرچند که نمایشگر آن دارای یک سایز کوچکتر ۱.۴ اینچی است. اما باید توجه داشت که شیائومی ساعت خود را با قیمت ۲۰۰ دلار پایین‌تر از ساعت سامسونگ در چین ارایه کرده که این اتفاق بسیار فوق‌العاده‌ای است؛ البته اگر شبیه بودن آن به اپل واچ مشتریان را ناراحت نکند.

1 در مورد “شیائومی می واچ با طراحی شبیه به اپل واچ اما با قیمت بسیار پایین معرفی شد”

  1. یکی از تولیدات چینی را خریدم ( ساعت هوشمند DS 105 ) واقعا عالی است بسیار ارزان و پرکابرد با کاردی واقعی و درست به قیمت بسیار خوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH