شرکت اچ‌تی‌سی همچنان عملکرد ناامیدکننده‌ای در بازار اسمارتفون‌ها دارد!

در طول یک دهه گذشته شرکت اچ‌تی‌سی از جایگاه یکی از بزرگترین بازیگران بازار اسمارتفون حالا به جایی رسیده که اکثر مردم حتی به‌سختی اسم آن را به خاطر می‌آورند. هرچند که شرکت امیدوار است که بتواند دوباره به مسیر قبلی بازگردد، اما جدیدترین گزارش مالی آن نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی برای رسیدن به نقطه موردنظر در پیش‌رو دارد.

براساس گزارش مذکور، درآمد اچ‌تی‌سی در ماه اکتبر امسال ۲۱.۵۹ میلیون دلار بوده است. بخش اسمارتفون‌ها در مقایسه با محصولات واقعیت مجازی شرکت، نقش پررنگ‌تری در درآمدهای حاصله داشته‌، اما این موضوع لزوما چیز خوبی نیست.

با وجود اینکه اچ‌تی‌سی در چند ماه اخیر، دستگاه‌های ارزان قیمت مختلفی را در بازارهای خاص عرضه کرده، اما عملکرد شرکت در ماه اکتبر بسیار ناامیدکننده است. نمودارها، نشان‌دهنده افت ۴۸.۵۸ درصدی درآمدهای این ماه نسبت به ماه سپتامبر (۴۱.۹۶ میلیون دلار) و کاهش ۴۹.۸۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۳.۰۱ میلیون دلار) هستند.

برنامه اصلی اچ‌تی‌سی برای امسال، تمرکز بر روی سوددهی شرکت و بدست آوردن مجدد سهم بازار خود در بخش اسمارتفون‌ها بود. اما متاسفانه همانطور که انتظار می‌رفت این برنامه‌ها محقق نشدند. با این‌حال، اچ‌تی‌سی هم‌اکنون صاحب مدیر اجرایی جدیدی شده که نسبت به آینده شرکت بسیار خوش‌بین است.

انتظار می‌رود که اچ‌تی‌سی با معرفی یک پرچمدار 5G در بازارهای توسعه‌یافته آمریکا، انگلیس و اروپا، دوباره به بخش اسمارتفون‌های رده‌بالا بازگردد. در این بین، شرکت سعی می‌کند تا با عرضه گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت کمی برای خود وقت بخرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH