اینترنت ‌اکسپلورر

احراز هویت برای دریافت هرگونه خدمات ICT الزامی شد!

یکی از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی و همچنین نهادهای قانونی پیرامون مشکلات مربوط عدم شناسایی کاربران استفاده کننده از سرویس‌های مختلف ارتباطی است. اکنون، این مشکل با توجه به مصوبه جدید دولت، احراز هویت الزامی شده و دریافت اطلاعات هویتی کاربران از سوی شرکت‌ها یک امر قانونی تبدیل شده است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبه‌ای ضمن تایید این موضوع گفت: اپراتورها بایستی دریافت کد ملی و کد پستی را به یک پروسه الزامی در روند ثبت نام خود تبدیل کنند و اطلاعات هویتی کاربران را دریافت نمایند. در این پروسه، کد پستی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده چرا که امکان نشانه‌دار کردن آدرس محل استفاده کاربران را به ما می‌دهد.

گفتنی است که دریافت اطلاعات هویتی کاربران برای تمامی سرویس‌های تلفن همراه، خدمات ارتباطی ثابت (Servco)، اپراتورهای مجازی (MVNO)، انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت (FWA) و ارتباطات رادیویی (SAP)، ارایه‌دهندگان ارتباطات ثابت (FCP) و پست الزامی بوده و تخلف از این مصوبه قانونی، موجبات پیگرد قانونی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH