نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل واچ قادر به تشخیص حرکات ماهیچه کاربر خواهند بود!

اپل به‌طور پیوسته در حال ارتقای ساعت هوشمند اپل واچ خود است و با هر بار معرفی مدل‌های جدید و به‌روزرسانی watchOS، قابلیت‌های جدیدی برای پایش سلامت و فیتنس آن ارایه می‌کند.

اپل واچ سری 4، ابزاری به نام الکتروکاردیوگرافی (ECG) معرفی کرد و حالا به نظر می‌رسد که مدل‌های بعدی آن حتی قادر به تشخیص حرکات ماهیچه‌ها نیز خواهند بود. این اطلاعات براساس جدیدترین پتنت اپل بدست آمده و نشان می‌دهند که حرکات ماهیچه‌های کاربر با استفاده‌ از سنسورهایی موسوم به الکترومیوگرافی (EMG) قابل تشخیص خواهند بود. این سنسورها همچنین خواهند توانست تا تنش‌ها و گرفتگی‌های موجود در ماهیچه‌ها را نیز اندازه‌گیری کنند.

اما سوال اینجاست که این قابلیت‌ها چه کاربردی بر روی اپل واچ‌های نسل بعدی خواهند داشت؟ می‌توان گفت که توانایی تشخیص حرکات ماهیچه‌ها، به اپل واچ اجازه خواهد داد تا هرچه بهتر تمرین‌های انجام شده توسط کاربر را پایش کند، و از طرفی هم می‌تواند برای اهداف سلامتی مورد استفاده قرار گیرد؛ بطوریکه در تشخیص بیماری‌های خاصی که مرتبط به گرفتگی ماهیچه‌ها در بدن هستند کمک کند.

البته لازم به ذکر است که همه موارد بالا تنها در حد یک پتنت هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل بخواهد آن‌ها را بر روی ساعت‌های هوشمند خود اجرایی کند. بنابراین در حال‌حاضر هیچ‌چیز قطعی نیست. ضمن اینکه صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی قابلیت‌های سلامتی دیگری از جمله یک روش غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری سطوح گلوگز در بدن است که از طریق مدل‌های بعدی اپل واچ امکان‌پذیر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH