آنگلا مرکل از فعالیت هواوی در شبکه 5G آلمان دفاع کرد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در جریان سخنرانی خود در کنگره حزب اتحادیه دمکرات مسیحی (CDU) در لایپزیک آلمان، از شرکت هواوی دفاع کرد. او به اعضای حزب خود گفت که: ما در رابطه با تجهیز شبکه 5G کشور نباید هیچ شرکتی را از همان ابتدا حذف کنیم. اظهارات او در حالی بیان می‌شود که آمریکا فشارهای زیادی را به کشورهای اروپایی وارد می‌کند تا هواوی را به عنوان یک تهدید امنیتی در نظر بگیرند.

با این‌حال، به گزارش پولیتیکو، علی‌رغم صحبت‌های مرکل به نظر می‌رسد که سایر اعضای CDU چنین نظری ندارند و تنها عده‌ای از آنها درصدد هستند تا مانع از فعالیت هواوی در شبکه 5G این کشور شوند. ضمن اینکه، وزیر خارجه آلمان از حزب سوسیال دمکرات در این‌باره گفته است: زمانی که موضوع امنیت زیرساخت‌های مهم کشورمان مطرح است، ما نمی‌توانیم واقعیت‌های سیاسی و قانونی‌ای را که در رابطه با یک تامین‌کننده وجود دارند فراموش کنیم.

دقیقا مشخص نیست که چرا آنگلا مرکل تمایل چندانی به ممنوعیت فعالیت هواوی در این کشور ندارد، اما یک دلیل احتمالی برای آن می‌تواند موضوع تجارت باشد. چین، بزرگترین مشتری آلمان در زمینه صادرات ماشین‌های صنعتی و خودرو است و صدراعظم آلمان احتمالا نگران از دست دادن این تجارت پرسود است. وزارت بازرگانی چین، پیش از این به آلمان هشدار بود که ایجاد ممنوعیت برای شرکت هواوی، اثرات بدی بر روی همکاری‌های اقتصادی آینده این دو کشور خواهد گذاشت.

اینکه آیا آلمان از تکنولوژی‌های شبکه 5G هواوی استفاده خواهد کرد یا نه بستگی به این خواهد داشت که کدام حزب این کشور بتواند در رقابت‌های داخلی بر سایر احزاب پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH