چگونه ایمیل موقت بسازیم؟

ایمیل موقت در واقع نوعی پست الکترونیکی است که برای مدت زمانی محدود در اختیار کاربر قرار گرفته و پس از این مدت به‌صورت خودکار حذف می‌شود. ایمیل موقت در واقع راهکاری عملی برای حفاظت از آدرس ایمیل اصلی و عدم دریافت هرزنامه‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی به‌شمار می‌رود. بهره‌مندی از خدمات بسیاری از وب‌سایت‌ها مستلزم ثبت‌نام کاربر با استفاده از یک آدرس ایمیل است. بعلاوه سرویس‌هایی نظیر Amazon Prime، Hulu و نت‌فلیکس خدمات رایگان خود را برای مدت زمانی محدود در اختیار کاربران قرار می‌دهند و با پایان یافتن دوره استفاده آزمایشی، کاربران بایستی نسبت به خریداری اشتراک یا ثبت یک آدرس ایمیل جدید اقدام نمایند. بعلاوه بسیاری از خرده‌فروشی‌های آنلاین و آفلاین به منظور ارایه خدمات به مشتریان اقدام به دریافت آدرس ایمیل می‌کنند. در ادامه به بیان روش‌های ساخت ایمیل موقت می‌پردازیم:

  • روش اول: استفاده از Gmail

اگرچه گوگل دارای سرویس ایمیل موقت اختصاصی نیست؛ اما جیمیل دارای قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت لزوم اقدام به ساخت ایمیل‌های سفارشی نموده و هنگام عدم‌نیاز، آن‌ها را امحاء نمایند. جهت انجام این‌کار بایستی مراحل زیر را طی کرد:

گام اول: هنگام درخواست یک سرویس جهت ثبت آدرس ایمیل، پست الکترونیکی خود را به‌صورت نرمال وارد کنید؛ اما در بخش انتهایی آن از یک نماد خاص مثلا “+” استفاده نمایید. برای مثال در تصویر زیر از آدرس “+unwantedemail.gmail.com” استفاده شده است.

پست‌های ارسال شده به ایمیل مذکور همراه با سایر پیام‌ها در بخش inbox نمایان خواهند شد. اما با وجود نمادی ویژه در انتهای آدرس ایمیل، حذف یا مسدود نمودن کامل آن‌ها تسهیل می‌شود.

گام دوم: با دریافت پیام‌ها توسط آدرس ایمیل سفارشی، کاربران به منظور اطمینان یافتن از حذف کلیه ایمیل‌های ارسال شده به این آدرس می‌توانند مشخصه Gmail filter را فعال نمایند. بدین منظور کافیست برچسب موردنظر خود را در فیلد جستجو (بخش فوقانی تب inbox) تایپ نموده و روی فلش سمت راست کلیک کنید. سپس برچسب مربوطه را در بخش From پنجره فیلتر قرار داده و نهایتا بر روی دکمه Create filter with this search کلیک نمایید.

گام سوم: در ادامه، تیک گزینه Delete it را فعال نموده و بر روی دکمه Create filter کلیک کنید. بدین‌ترتیب دیگر شاهد دریافت ایمیل از پست الکترونیکی موقت خود نخواهید بود.

  • روش دوم: استفاده از افزونه Burner Mail

چنان‌چه مایل به عضویت در سرویس‌ها یا وب‌سایت‌های متعدد هستید؛ در این‌صورت نصب یک افزونه با قابلیت ساخت ایمیل‌های موقت به شیوه‌ای سریع و آسان، راه‌کاری مناسب به‌نظر می‌رسد. Burnermail یکی از افزونه‌های کارآمد در این زمینه به‌شمار می‌ر‌ود. همچنین کاربران با ساخت حساب‌کاربری در وب‌سایت اختصاصی برنامه قادر به استفاده از ایمیل‌های موقت خواهند بود. در ادامه به بیان مراحل راه‌اندازی و استفاده از این افزونه می‌پردازیم:

گام اول: به آدرس اینترنتی www.burnermail.io یا فروشگاه کروم استور مراجعه نموده و افزونه Burner Mail را نصب کنید. بدین‌ترتیب آیکون Burner Mail در سمت راست قسمت فوقانی پنجره مرورگر نمایان می‌شود. در جریان این فرآیند احتمالا بایستی به حساب‌کاربری گوگل خود نیز وارد شوید.

گام دوم: با ظاهر شدن فیلد ورود ایمیل حین وب‌گردی، آیکون Burner Mail نیز به‌صورت شناور نمایان می‌شود. با کلیک روی این آیکون، یک ایمیل موقت به‌صورت خودکار ایجاد خواهد شد. این ایمیل تا زمانی که کاربر تمایل داشته باشد؛ پیام‌های دریافتی را به حساب‌کاربری جیمیل شما ارجاع خواهد داد.

گام سوم: در صورت نمایش آدرس ایمیل نامناسب یا تمایل جهت مشاهده کلیه ایمیل‌های تعریف شده، کافیست بر روی آیکون Burner Mail کلیک کنید. در این قسمت، نوار مربوط به فعال‌سازی یا از کار انداختن هر یک از ایمیل‌ها نمایش داده می‌شود. با غیرفعال نمودن یک آدرس ایمیل، کلیه پیام‌های ارسال شده به آن مسدود می‌شوند. با این‌حال در صورت دریافت اسپم یا عدم تمایل به استفاده از یک آدرس ایمیل می‌توانید بر روی گزینه “X” در سمت راست کلیک کرده و آدرس موردنظر را به‌طور کامل حذف نمایید. همچنین کاربران می‌توانند از حداکثر 20 آدرس ایمیل به‌صورت همزمان استفاده کنند.

گام چهارم: با استفاده از آدرس ایمیل تولید شده می‌توان به پیام‌های دریافتی نیز پاسخ داد.

البته گزینه‌های دیگری نیز پیش روی کاربران قرار دارد. به‌عنوان مثال وب‌سایت Mailinator امکان ساخت ایمیل موقت را فراهم نموده و پس از چند ساعت آن‌ را به‌صورت خودکار حذف می‌کند. ایمیل‌های تولید شده توسط وب‌سایت 10minutemail نیز پس از مدت تنها 10 دقیقه حذف خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH