پیش‌بینی اپل از فروش بالغ بر 100 میلیون هندست آی‌فون 12 در سال 2020 حکایت دارد

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت Digitimes، اپل پیش‌بینی‌های خود در خصوص فروش هندست‌های آی‌فون در سال 2020 را با شرکای کلیدی زنجیره تامین خود در میان گذاشته است. این برآوردها ادعا می‌کنند که سری آی‌فون سال آینده احتمالا فروش بالغ بر 100 میلیون دستگاهی را تجربه خواهد کرد. این پدیده به لطف طراحی جدید هندست‌ها و پشتیبانی آن‌ها از فناوری 5G تحقق خواهد یافت.

این آمار کاملا خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسند؛ چرا که طی سال گذشته، فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها روندی نزولی را در پیش گرفت. برای مقایسه جالب است بدانید که پیش‌بینی سابق اپل از فروش 80 میلیون دستگاهی سری آی‌فون 11 حکایت داشت.

پیش‌بینی جدید به میزان قابل‌توجهی خوش‌بینانه‌تر است؛ اما اپل با توجه به بازطراحی جدید آ‌ی‌فون‌های خود و مهم‌تر از آن پشتیبانی این هندست‌ها از فناوری 5G اطمینان دارد که مصرف‌کنندگان بیش‌تری مایل به ارتقا گوشی‌های خود خواهند بود. با توجه به پوشش فراگیر شبکه 5G در سراسر جهان طی سال 2020، برآورد اپل احتمالا توجیه‌پذیر خواهد بود.

از سوی دیگر طی سالیان گذشته فروش آی‌فون سیری نزولی را در پیش گرفته است؛ لذا بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا طراحی و امکانات جدید آی‌فون آینده برای جلب نظر خریداران و افزایش شمار آن‌ها کفایت خواهند کرد یا خیر.

بر اساس آخرین شایعات، اپل قصد دارد تا در سال آینده از 4 مدل مختلف آی‌فون با اسامی آی‌فون 12، آی‌فون 12 پرو، آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون SE 2 (پس از مدت‌ها انتظار) رونمایی کند. ظاهرا مدل‌های پرو به‌همراه نمایشگرهای اولد ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتزی و ناچ‌های کوچک‌تر در بخش فوقانی عرضه خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها 2 مدل پرچم‌دار نیز با یک دوربین TOF سه‌بعدی در قسمت پشتی، 6 گیگابایت حافظه رم، تراشه A14 بایونیک و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G موج میلی‌متری روانه بازار می‌شوند.

گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر آی‌فون 12 نیز ظاهرا از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این قابلیت به فرکانس‌های کمتر از 6 گیگاهرتز محدود خواهد بود. ورژن معمولی آی‌فون 12 نیز مجهز به رم 4 گیگابایتی خواهد بود؛ اما این‌بار از دوربین TOF در قسمت پشتی گوشی هیچ خبری نیست. از سوی دیگر انتظار می‌رود که آی‌فون SE 2 با ظاهری مشابه آی‌فون 8 ارایه شود؛ اما این هندست احتمالا از تراشه پیشرفته‌تر A13 بایونیک و 3 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH