مدیر اجرایی هواوی تایید کرد: شرکت همچنان اجازه همکاری با گوگل را ندارد

سال 2019 برای هواوی سال بسیار سختی بوده است. دلیلش هم تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت چینی بوده که آن را متهم به جاسوسی از شرکت‌ها و مشتریان آمریکایی کرده است. هواوی بعدا موضع خود را در این‌باره توضیح داد و همه اتهامات مطرح‌شده را رد کرد. این کارها هرچند باعث شدند تا شرکت در کوتاه مدت چندین بار خودش را احیا کند، اما در بلندمدت کمکی به آن نکردند. در این بین، هواوی سیستم عامل ساخت خودش یعنی هارمونی را برای استفاده در شرایط سخت راه‌اندازی کرد.

البته هواوی اوایل این هفته خبرهای خوبی را دریافت کرد و آن چیزی نبود جز اجازه همکاری با مایکروسافت. با این‌حال، شرکت همچنان نمی‌تواند با گوگل همکاری کند.

Ren Zhengfei، مدیر اجرایی و موسس هواوی، طی مصاحبه‌ای که به‌تازه‌گی با سی‌ان‌ان داشته، گفته که گوگل هنوز اجازه همکاری با ما را ندارد. البته او تایید کرده که شرکت، اسمارتفون‌هایش را با اندروید و سرویس‌های گوگل به فروش خواهد رساند. Zhengfei همچنین گفته که هواوی در چند سال آینده بزرگترین سازنده اسمارتفون دنیا خواهد شد. او اظهار کرده که اگر هواوی نتواند با تامین‌کنندگان آمریکایی کار کند، مجبور خواهد بود که به‌دنبال جایگزین‌های دیگری بگردد؛ و اگر این تامین‌کنندگان جدید بتوانند خواسته‌های شرکت را برآورده کنند، بعید است که شرکت دوباره به نسخه‌های قبلی سوییچ کند.

Zhengfei، اخیرا گفته بود که: الان لحظه حساسی برای ما است و من امیدوارم که دولت آمریکا آنچه را که به نفع کمپانی‌های آمریکایی است، انجام دهد.

هواوی در حال‌حاضر دسترسی محدودی به تعدادی از شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت دارد؛ اما همه تمرکز خود را برای کسب مجوز همکاری با گوگل گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH