اپل برای مدل‌های پرو نسل جدید آی‌فون احتمالا از پنل‌های اولد ساخت سامسونگ استفاده می‌کند

ظاهرا سامسونگ بالاخره در راستای جلب نظر اپل برای استفاده از پنل‌های اولد Y-OCTA خود به موفقیت دست یافته است. برخی شایعات مطرح شده طی سال گذشته ادعا می‌کردند که آی‌فون‌های سال 2019 با جهشی چشمگیر عرضه خواهند شد؛ اما چنین پدیده‌ای تحقق پیدا نکرد. اکنون وب‌سایت ETNews گزارش می‌دهد که سامسونگ تامین‌کننده انحصاری پنل‌های اولد موردنیاز برای مدل‌های 5.4 و 6.7 اینچی آی‌فون به‌شمار خواهد رفت.

فناوری Y-OCTA از قابلیت تشخیص لمسی سلولی استفاده می‌کند؛ لذا از وجود یک لایه مجزای حساس به لمس بی‌نیاز خواهد بود. این پدیده امکان تولید پنل‌های نمایشگر باریک‌تر و ارزان‌تر را فراهم می‌کند (تعداد کمتر لایه‌ها موجب تسهیل فرآیند تولید نمایشگر می‌شود).

به گفته وب‌سایت ETNews، سامسونگ تنها شرکتی است که می‌تواند چنین پنل‌هایی را در مقیاس موردنیاز اپل تولید نماید. در واقع بازدهی احتمالا یکی از عواملی است که موجب شده معامله مذکور پیش از این انجام نشود. بر اساس شایعات پیشین قرار بود آی‌فو‌ن‌های سال 2018 از پنل‌های Y-OCTA بهره‌برداری نمایند؛ اما غول کوپرتینویی به دلیل عدم رضایت از بازدهی این پنل‌ها، به‌کارگیری آن‌ها را به تعویق انداخت.

به‌هرحال انتظار می‌رود که اپل در سال آینده بیش از 2 هندست جدید را روانه بازار کند. آی‌فون SE 2 از یک پنل 4.7 اینچی LCD بهره می‌گیرد و مدل غیر پرو آی‌فون 12 نیز با یک پنل اولد 6.1 اینچی عرضه می‌شود.

برخلاف مدل‌های پرو، اپل پنل‌های اولد موردنیاز آی‌فون 12 را از طریق سامسونگ و ال‌جی تامین خواهد کرد. این پدیده 2 معنای مختلف دارد: نخست این‌که آی‌فون 6.1 اینچی فاقد قابلیت تاچ سلولی است و دوم این‌که کمپانی BOE احتمالا یکی از تامین‌کنندگان بالقوه این پنل‌ها به‌شمار خواهد رفت.

سامسونگ از زمان عرضه فبلت گلکسی نوت 7 از پنل‌های Y-OCTA در گوشی‌های خود بهره گرفته است. اسمارت‌فون گلکسی S8 نیز مجهز به چنین پنل‌هایی بود؛ در حالی‌که هندست بزرگ‌تر گلکسی S8 پلاس از پنل‌های قدیمی‌تر استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH