بزرگترین سازندگان اسمارتفون دنیا در سه ماهه سوم امسال معرفی شدند

براساس گزارش اخیر موسسه Counterpoint Research، سامسونگ در طول سه ماهه سوم امسال همچنان در رتبه نخست بزرگترین سازندگان اسمارتفون دنیا باقی مانده است.

سامسونگ در فاصله زمانی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر امسال، تعداد ۷۸.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بارگیری کرده که در مقایسه با ۷۶.۳ میلیون دستگاه سه ماهه دوم سال جاری و ۷۲.۳ میلیون دستگاه سه ماهه سوم سال گذشته، به‌ترتیب ۲.۵ و ۸.۴ درصد رشد داشته است. سهم سامسونگ از بازار اسمارتفون دنیا، مثل سه ماهه‌های قبلی امسال همچنان ۲۱ درصد باقی مانده است. سهم شرکت در سه ماهه سوم سال 2018 تقریبا ۱۹ درصد بود. این شرکت کره‌ای، موفقیت خود را مدیون گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A است که تمرکزشان بر روی عکاسی و عمر بیشتر باتری بوده است.

هواوی هم که در رده دوم قرار گرفته توانسته است به‌رغم تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به زنجیره تامین این کشور، در طول سه ماهه سوم امسال تعداد ۶۶.۸ میلون دستگاه گوشی هوشمند بارگیری کند که نشان‌دهنده رشد ۲۸.۵ و ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سه ماهه دوم سال جاری است. هواوی در این مدت، ۱۸ درصد از بازار اسمارتفون دنیا را در اختیار گرفته که ۴ درصد بیشتر از سال پیش است. البته کسب‌وکار بین‌المللی این سازنده چینی، تاحدودی تحت تاثیر ممنوعیت دسترسی آن به زنجیره تامین آمریکا قرار گرفته؛ بطوریکه جدیدترین گوشی‌های هواوی، اجازه دانلود اپلیکیشن‌های اصلی گوگل مانند مپس، سرچ، پلی استور و جیمیل را ندارند. اسمارتفون‌های سری میت 30 و میت X شرکت، از نسخه اوپن سورس اندروید استفاده می‌کنند. با این‌حال، موجی از حس میهن‌پرستی در داخل چین به هواوی کمک کرده تا میزان بارگیری‌ گوشی‌هایش در این کشور را در طول سه ماهه سوم امسال به‌میزان باورنکردنی ۶۶ درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش دهد.

شرکت کوچک و ناشناخته ریلمی، در سه ماهه سوم امسال، بیشترین رشد را در بین هفت سازنده برتر اسمارتفون دنیا داشته است

در جایگاه سوم این لیست هم کمپانی اپل قرار دارد. این شرکت در طول سه ماهه سوم امسال تعداد ۴۴.۸ میلیون دستگاه آیفون بارگیری کرده که ۴.۵ درصد کمتر از ۴۶.۹ میلیون دستگاه مدت مشابه سال 2018 است. از آنجاییکه اپل بارگیری جدیدترین آیفون‌های خود را در طول سه ماهه سوم شروع کرده، بنابراین دلیلی برای مقایسه اعداد این سه ماهه با سه ماهه دوم وجود ندارد. سهم بازار آیفون در طول این مدت هیچ تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نکرد و همچنان ۱۲ درصد باقی مانده است.

اوپو و شیائومی هم به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم بزرگترین سازندگان اسمارتفون دنیا جای گرفته‌اند. اوپو، در مقایسه با ۳۳.۹ میلیون دستگاه بارگیری‌شده در سه ماهه سوم سال گذشته، امسال ۳۲.۳ میلیون هندست بارگیری کرده است. سهم بازار شرکت نیز گرچه در سه ماهه‌های اخیر بین ۸ و ۹ درصد نوسان داشته، اما حالا به ۹ درصد رسیده است (مثل سال قبل). بد نیست بدانید که شرکت، در اواخر سه ماهه سوم امسال، گوشی رنو 2 را با دوربین سلفی کشویی و نسبت صفحه به بدنه تقریبا ۸۸ درصد روانه بازار کرده بود.

اما شیائومی، که به‌خاطر عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت خود در کشورهای در حال توسعه‌ای مانند هند معروف است، با داشتن سهم ۸ درصدی از بازار اسمارتفون دنیا، در رتبه ششم قرار دارد. این شرکت در فاصله زمانی بین ماه جولای تا سپتامبر امسال، ۳۱.۷ میلیون هندست بارگیری کرده که شاهد کاهش چند درصدی نسبت به ۳۳.۳ میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته و ۳۲.۳ میلیون گوشی سه ماهه دوم امسال بوده است. سازنده چینی دیگری به نام ویوو نیز یک سهم ۸ درصدی از بازار جهانی اسمارتفون داشته است (مشابه سه ماهه سوم سال 2018  و سه ماهه دوم امسال).

و در آخر باید به شرکت چینی ریلمی اشاره کنیم که بیشترین رشد را در طول سه ماهه سوم امسال داشته است. این شرکت در بازه زمانی مذکور تعداد ۱۰.۲ میلیون گوشی هوشمند بارگیری کرده که بیش از ۷ برابر ۱.۲ میلیون دستگاه بارگیری‌شده در مدت مشابه سال گذشته و بیش از دو برابر ۵ میلیون هندست بارگیری‌شده در سه ماهه دوم امسال است. ریلمی همچنین سهم بازار خود را از ۱ درصد در سه ماهه دوم امسال به ۳ درصد در انتهای سه ماهه سوم رسانده است.

در مجموع، در طول سه ماهه سوم امسال، تعداد ۸۴.۷ میلیون هندست بارگیری شده که نشان‌دهنده یک کاهش بزرگ ۲۲.۸ درصدی (حدود ۲۵ میلیون دستگاه) نسبت به مشابه سال گذشته و کاهش ۸.۷ درصدی نسبته به سه ماهه دوم امسال است. اما اخباری خوبی برای بازار جهانی اسمارتفون در راه است. انتظار می‌رود که با توسعه شبکه 5G توسط اپراتورها، سال آینده مشتریان بیشتری نسبت به خرید گوشی‌های 5G اقدام کنند. اریکسون پیش‌بینی کرده است که تا سال 2025، حدود ۲.۶ میلیارد مشترک موبایلی 5G در سرتاسر دنیا وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH