گزارش وب‌سایت Netmarketshare از کاهش سهم ویندوز 10 طی ماه نوامبر 2019 حکایت دارد

با آغاز آخرین ماه سال 2019، وب‌سایت Netmarketshare نیز گزارش داده‌های گردآوری شده توسط خود را منتشر نموده است. بر این اساس مرورگرها از وضعیت مناسبی برخوردار هستند؛ اما در میان سیستم‌عامل‌ها، سهم ویندوز 10 از بازار اندکی کاهش یافته است.

طی چند ماه گذشته، سهم ویندوز 10 با رشد چشمگیری مواجه شده بود؛ لذا کاهش سهم این سیستم‌عامل در بازار احتمالا کمی شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. با این‌حال چنین کاهشی چندان چشمگیر نبوده و سهم ویندوز 10 از 54.30 به 53.78 درصد کاهش یافته است. سهم سیستم‌عامل macOS اپل از بازار نیز اندکی کاهش یافت و از 5.11 به 4.06 درصد رسید. ویندوز 7 و ویندوز 8.1 نیز شاهد افت خفیف سهم خود از بازار بودند و اکنون به‌ترتیب سهم 26.67 و 3.66 درصدی را در اختیار دارند.

با بررسی وضعیت مرورگرهای وب متوجه می‌شویم که سهم این اپلیکیشن‌ها از بازار شاهد تغییرات چشمگیری نبوده است. گوگل کروم با سهم 67.30 درصدی خود کماکان بر بازار سیطره دارد و مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر نیز با سهم 8.61 و 7.43 درصدی از بازار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. مرورگر مایکروسافت اج با سهم 6.23 درصدی از بازار نیز پایین‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

سهم مرورگرها از بازار طی ماه نوامبر شاهد تغییرات چشمگیری نبود و پیش‌بینی می‌شود که این رویه در ماه دسامبر نیز ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH