اپل آیفون‌های 5G سال آینده خود را با باتری‌های بزرگتری روانه بازار می‌کند

سازندگان گوشی هوشمند، برای طراحی و ساخت یک هندست 5G، نیاز به فضای بیشتری برای جا‌دهی تعداد زیادی از قطعات دارند. حالا امروز خبرهای خوبی در این رابطه منتشر شده و آن اینکه یکی از شرکت‌های تامین‌کننده اپل و هواوی اعلام کرده که سایز یک قطعه مهم را کاهش خواهد داد. با این کار، فضای کافی برای افزایش ظرفیت باتری گوشی‌های 5G یا اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به آن‌ها ایجاد خواهد شد. از آنجاییکه اسمارتفون‌های 5G شارژ باتری را سریع‌تر مصرف می‌کنند، لذا سازندگان این دستگاه‌ها نیاز اساسی به فضایی برای مجهز کردن آن‌ها به باتری‌های بزرگتر دارند.

شرکت تامین کننده مذکور، Murata Manufacturing نام دارد و به گزارش Nikkei Asian Review، قرار است سایز قطعه‌ای به نام خازن سرامیکی چندلایه را که در گوشی‌های 5G مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاهش دهد. این خازن با یک طراحی کوچک‌تر خواهد توانست تنها ۲۰ درصد از فضای فعلی قطعه را اشغال کند؛ در حالیکه همچنان قادر به ذخیره کردن ۱۰ برابر ظرفیت الکتریکی خواهد بود. ساخت قطعه‌ای با عملکرد بهبودیافته در یک سایز کوچک‌تر، چیزی است که همه تامین‌کنندگان اسمارتفون به‌دنبال رسیدن به آن هستند. کمپانی Murata با داشتن ۴۰ درصد از سهم بازار جهانی، بزرگ‌ترین تامین‌کننده این خازن‌ها در دنیاست. ورژن کوچک‌تر این خازن، ابعادی برابر ۰.۲۵x۰.۱۲۵ میلی‌متر دارد.

 

خازن‌های کوچک‌تر Murata می‌توانند فضای بیشتری برای باتری‌های بزرگ‌تر گوشی‌های 5G ایجاد کنند

گزارش مذکور می‌گوید که Murata، از طریق بهبود پودر سرامیکی استفاده شده در این قطعه، قادر به کوچک‌تر کردن آن شده است. این کار به شرکت اجازه داده تا ظرفیت خازن را، بدون اینکه نیازی به فضای بیشتری بر روی بورد مداری داشته باشد، افزایش دهد. این قطعه، با ذخیره و آزاد کردن جریان الکتریسیته، به کنترل آن در یک مدار کمک می‌کند. این روزها تولید خازن‌ها، یک کسب‌وکار بزرگ بوده و شرکت Murata سال گذشته درآمدی بالغ‌بر ۵.۲۷ میلیارد دلار داشته است.

تولید خازن‌های کوچک‌تر احتمالا از بهار امسال شروع خواهد شد. انتظار می‌رود اپل در سال آینده یک تا چهار آیفون 5G عرضه کند. اخیرا تحلیلگران موسسه جی‌پی مورگان گفته‌اند که سال 2020 تعداد چهار آیفون 5G روانه بازار خواهد شد که یکی از آن‌ها یک آیفون 12 با نمایشگر ۵.۴ اینچی خواهد بود که مانند آیفون 11 امسال از یک ست‌آپ دوربین دوگانه در پشت خود بهره خواهد برد. اما اکثر تحلیلگران وال استریت معتقدند که کوپرتینونشین‌ها تنها سه مدل آیفون، شامل یک آیفون 12 پرو ۵.۴ اینچی، یک آیفون 12 پرو مکس ۶.۷ اینچی و یک آیفون 12 استاندارد ۶.۱ اینچی، عرضه خواهند کرد. به گفته این تحلیلگران، هر سه مدل مذکور مجهز به یک پنل اولد خواهند بود و گوشی‌های آیفون 12 پرو ظاهرا از چهار سنسور در پشت خود بهره خواهند برد. به‌عبارتی، علاوه بر دوربین‌های واید، اولتراواید و تله‌فوتویی که امسال بر روی مدل‌های پرو وجود داشت، احتمالا شاهد اضافه شدن یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) نیز خواهیم بود.

 

همانطور که احتمالا می‌دانید، سنسور مدت زمان پرواز، مدت زمانی که طول می‌کشد تا اشعه فروسرخ به یک شی برخورد کرده و به گوشی برگردد را اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها، به تولید اطلاعات عمقی دقیق‌تر برای قابلیت‌های واقعیت افزوده بهبودیافته و همچنین ایجاد حالت بوکه باکیفیت‌تر برای عکس‌های پرتره کمک خواهند کرد. از آنجاییکه تکنولوژی مدت زمان پرواز، نقشه‌های سه بعدی ایجاد می‌کند، همچنین ممکن است از یک سیستم Face ID موجود در پشت هندست هم پشتیبانی نماید.

اتصال 5G، که نسل بعدی اتصال‌های بی‌سیم محسوب می‌شود، داده‌ها را با سرعتی ۱۰ برابر سرعت 4G LTE دانلود می‌کند. این موضوع، می‌تواند اتفاق بسیار بزرگی برای اقتصاد جهانی باشد؛ چراکه در سایه آن، کسب‌وکارها و صنایع جدیدی تولید خواهند شد. اولین شبکه 5G در آمریکا قرار است در زمان آغاز فروش نسخه 5G گوشی‌های گلکسی نوت 10 پلاس و وان پلاس 7T پرو توسط اپراتور T-Mobile راه‌اندازی گردد. هر دو مدل مذکور دارای چیپ مودم اسنپ‌دراگون X55 هستند که با سیگنال 600MHz 5G اپراتور سازگاری دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در رابطه با عرضه نکردن یک آیفون 5G تا زمان دسترسی کامل مشتریان سراسر دنیا به این فناوری، تصمیم درستی گرفته است. این دقیقا همان استراتژی‌ای است که شرکت در زمان گذار از شبکه 3G به 4G اتخاذ کرد. Cristiano Amon، رییس کوالکام، این هفته در کنفرانس سالانه شرکت گفته بود که اولویت اول ما در همکاری‌مان با اپل این است که چگونه می‌توانیم گوشی‌های این شرکت را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH