لیست برترین گوشی‌های اندرویدی جهان منتشر شد

وب‌سایت آنتوتو با انتشار 2 نمودار مجزا، فهرست 10 گوشی اندرویدی برتر در طیف محصولات پرچم‌دار و میان‌رده را اعلام کرد. این نمودارها بر اساس داده‌های گردآوری شده طی روزهای 1 تا 30 نوامبر امسال تنظیم شده‌اند.

در بخش محصولات پرچم‌دار، هندست ایسوس راگ‌فون 2 در صدر فهرست قرار گرفته است و تعدادی از گوشی‌های برند وان‌پلاس و ریلمی نیز با فاصله اندکی آن‌را تعقیب می‌کنند. اکنون فهرست 10 اسمارت‌فون برتر در مقایسه با فهرست مربوط به ادوار گذشته کاملا متفاوت به‌نظر می‌ر‌سد.

کماکان شاهد سیطره محض هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون بر بازار هستیم. نخستین محصول با چیپست غیر کوالکامی، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G نام دارد. این اسمارت‌فون از تراشه اگزینوس 9825 بهره گرفته و در جایگاه دهم ایستاده است.

در بخش تولیدات میان‌رده نیز اسمارت‌فون ردمی نوت 8 پرو در صدر فهرست قرار دارد. این هندست از تراشه هلیو G90T بهره می‌گیرد. اوپو رنو 2 به لطف برخورداری از پردازنده گرافیکی کمی سریع‌تر در رتبه‌ای بالاتر از اسمارت‌فو‌ن‌های شیائومی Mi 9T و سامسونگ گلکسی A80 قرار گرفته است. اوپو رنو 2 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 730G است؛ در حالی‌که 2 هندست دیگر از ورژن معمولی این تراشه یعنی اسنپ‌دراگون 730 بهره می‌گیرند.

کلیه محصولات دیگر این فهرست نیز مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون هستند؛ با این‌حال مدل‌های مجهز به تراشه‌های قدیمی‌تر اسنپ‌دراگون 710/712 و حتی اسنپ‌دراگون 675 در رتبه‌های نهم و دهم فهرست 10 گوشی برتر جای می‌گیرند.

تیم آنتوتو خاطرنشان می‌کند که بهره‌گیری از تراشه‌های قدرتمند و حافظه UFS از ملزومات ورود یک گوشی به فهرست 10 اسمارت‌فون برتر محسوب می‌شوند. حافظه UFS دو کاناله، شانس گوشی برای کسب امتیاز مناسب را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

مجددا بایستی یادآور شد که این نمودارها بر اساس داده‌های ماه نوامبر تنظیم شده‌اند. با این‌حال اخیرا شاهد عرضه هندست‌های جالبی به بازار بوده‌ایم؛ لذا پیش‌بینی می‌شود که نمودارهای مربوط به ماه دسامبر با تفاوت‌های چشمگیری منتشر شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH