رندر جدید اسمارتفون هواوی P40 پرو منتشر شد

شایعات موجود حاکی از آن هستند که گوشی پرچمدار آینده هواوی یعنی P40 پرو احتمالا یک هیولا خواهد بود. حالا رندری از این اسمارتفون، در وب‌سایت GizChina منتشر شده که نشان‌دهنده یک دوربین ویژه، یک نمایشگر انحنادار و دکمه‌های پاور و ولوم در لبه سمت راست دستگاه است. ضمن اینکه گفته می‌شود P40 پرو مجهز به یک صفحه‌نمایش آبشاری ۶.۵ اینچی آمولد با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این نرخ، دو برابر آن چیزی است که بر روی اکثر اسمارتفون‌ها وجود دارد و در نتیجه باعث ایجاد انیمیشن‌های بهبودیافته برای بازی‌ها و همچنین اسکرولینگ روان‌تر خواهد شد.

نمایشگر P40 پرو ظاهرا مجهز به یک جفت دوربین سلفی هول پانچ (سلفی اصلی + اولتراواید) خواهد بود که باعث نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۹۸ درصد برای دستگاه خواهد شد. همچنین ممکن است که شاهد پنج سنسور دوربین در پشت دستگاه باشیم که شامل یک دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی (از نوع سنسور IMX686 1/1.7 inch سونی)، یک دوربین اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (با طراحی پریسکوپ)، یک دوربین ماکرو و یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) خواهند بود. ضمنا P40 پرو قرار است از ویدیوهای 4K پشتیبانی کند. چیپست داخل دستگاه هم یک تراشه کایرین 990 خواهد بود (مثل سری میت 30).

هواوی P40 پرو

هواوی احتمالا از یک باتری گرافین برای P40 پرو استفاده خواهد کرد

اما شاید هیجان‌انگیزترین بخش P40 پرو، باتری آن باشد. گفته می‌شود که هواوی از یک باتری گرافین برای افزایش ظرفیت باتری و ارایه سرعت‌های شارژ بیشتر استفاده خواهد کرد. حدس زده می‌شود که باتری گرافینی موجود در داخل P40 پرو ظرفیتی برابر ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت داشته باشد، در حالیکه حجم آن تنها ۷۰ درصد حجم باتری‌های لیتیومی فعلی خواهد بود. این باتری با استفاده از شارژر جدید ۵۰ واتی شرکت، تنها در عرض ۴۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد.

هواوی به‌طور معمول گوشی‌های سری P خود را در اواخر ماه مارس روانه بازار می‌کند. اما شایعات موجود حاکی از آن هستند که شرکت به‌دنبال عرضه زودتر P40 پرو است. از آنجاییکه هواوی همچنان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و دسترسی خاصی به زنجیره تامین آمریکا ندارد، به نظر می‌رسد که خانواده P40 هم قادر به استفاده از نسخه اندروید مجهز به سرویس‌های گوگل پلی نخواهد بود. این بدین معنی است که شاهد اپلیکیشن‌های اصلی گوگل مانند سرچ، مپس، پلی استور، جیمیل و موارد دیگر بر روی مدل‌های جدید نخواهیم بود. البته این موضوع در داخل خود کشور چین که اکثر اپلیکیشن‌های گوگل ممنوع شده‌اند مهم نیست، اما نقش تعیین‌کننده‌ای در فروش‌های بین‌المللی گوشی‌ها خواهد داشت. هواوی در مورد سری میت 30 از نسخه اوپن سورس اندروید و گالری‌اپ خودش استفاده کرد. گزارشی در ماه نوامبر گفته بود که نسخه جهانی سری P40 مدت کوتاهی بعد از عرضه داخلی آن روانه بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که به‌رغم تحریم‌های آمریکا، هواوی در طول سه ماهه سوم امسال توانست تعداد ۶۶.۸ میلیون گوشی هوشمند بارگیری کند و بعد از سامسونگ در رتبه دوم (و بالاتر از اپل) جای بگیرد و اتفاق مهم‌تر افزایش ۲۸.۵ درصدی درآمدهای شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود. در طول این مدت سهم هواوی از بازار اسمارتفون دنیا ۱۸ درصد بود که ۴ درصد بیشتر از سهم شرکت در سه ماهه سوم سال 2018 بود. یکی از دلایلی که باعث شده تا هواوی در این شرایط تحریم همچنان دوام بیاورد، حس وطن‌پرستی مشتریان چینی است که فکر می‌کنند این شرکت قربانی سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا شده است. میزان بارگیری‌های داخلی هواوی در سه ماهه سوم امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶۶ درصدی داشته که باعث یک سهم بازار ۴۲.۴ درصدی برای شرکت در داخل کشور چین شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH