چه انتظاراتی از اسمارتفون گوگل پیکسل 5 داریم؟

گوگل امسال گوشی‌های سری پیکسل 4 خود را با سروصدای زیادی معرفی کرد، اما متاسفانه بیشتر انتظارات مشتریان از این سری برآورده نشد. بنابراین انتظار می‌رود که سال آینده سری پیکسل 5 بتواند بسیاری از ضعف‌های سری پیکسل 4 را برطرف کند.

کار بزرگی که پیکسل 5 باید انجام دهد این است که همه شلوغ‌بازی‌هایی که گوگل با پیکسل 4 انجام داد را حذف کند. گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL، دو تا از پرچمداران سال 2019 بودند که انتقادات فراوانی به آن‌ها وارد شد؛ بطوریکه حتی بلافاصله بعد از عرضه‌‌شان، خرده‌فروشی‌ها مجبور به ارایه تخفیف‌های زیادی برای آن‌ها شدند. اکثر مشتریان به‌هیچ‌وجه از عمر باتری پیکسل 4 راضی نبودند؛ ضمن اینکه، سایر قابلیت‌های اصلی گوشی هم دچار ضعف‌های عمده‌ای بودند.

گوگل پیکسل 5

لذا با در نظر داشتن این موارد، می‌خواهیم ببینیم که انتظارات ما از پیکسل 5 چیست و این دستگاه چه مشخصاتی خواهد داشت و چه تغییراتی ممکن است در آن اتفاق بیفتد.

باتری بزرگ‌تر

صنعت اسمارتفون‌ها در اواخر سال 2019 به سمت گوشی‌های بزرگ‌تر با باتری‌های بزرگ‌تر حرکت کرده است؛ گرایشی که بسیاری از متخصصین و کاربران سال‌هاست که آرزوی آن را داشته‌اند.

اما گوگل، این ترند را در سری پیکسل 4 فراموش کرد و هندست‌هایش (به‌ویژه پیکسل 4 کوچک‌تر) از عمر باتری پایین‌تری برخوردار بودند. در زیر، ظرفیت باتری سری پیکسل 4 و تغییراتی که انتظار داریم در پیکسل 5 اتفاق بیفتد را مشاهده می‌کنید:

  • پیکسل 4: ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • پیکسل 5: ۳۰۸۰ میلی آمپرساعت (۱۰+ درصد)
  • پیکسل  4XL: با ظرفیت ۳۷۰۰ میلیآمپرساعت
  • پیکسل 5XL: با ظرفیت ۴۰۳۰ میلی‌آمپرساعت (۱۰+ درصد)

استفاده از دوربین اولتراواید

گوگل همیشه شرکتی بوده که امسال در مورد محصولات آینده‌اش چیزی گفته و سال بعد درست برعکس آن را عمل کرده است.

برای مثال، در حالیکه شرکت در سال 2016 از جک هدفون تعریف می‌کرد و اپل را به‌خاطر ارایه نکردن آن بر روی آیفون‌هایش شماتت می‌کرد، یک سال بعد، یعنی در سال 2017، جک هدفون را از روی سری پیکسل 2 حذف کرد و آن ویدیوی تبلیغاتی سال گذشته را هم از روی وب‌سایت‌اش پاک نمود.

گوگل پیکسل 5

گوگل در سال 2017 هم اپل را مسخره می‌کرد و ‌می‌گفت که نیازی به دوربین ثانویه بر روی گوشی‌های پیکسل نیست. اما در سال 2019، پیکسل 4 را با یک دوربین ثانویه و یک دوربین تله‌فوتو معرفی کرد.

حالا شرکت در سال 2019 می‌گوید که نیازی به استفاده از یک لنز اولتراواید بر روی گوشی‌های پیکسل نمی‌بیند. می‌دانید معنی این حرف دقیقا چیست؟ معنی آن این است که پیکسل 5 حتما مجهز به یک دوربین اولتراواید خواهد بود. و اگر صادق باشیم امیدواریم که لااقل چنین اتفاقی بیفتد.

حذف سنسور رادار

گوگل سال‌ها به‌طور مخفیانه بر روی یک سنسور رادار بسیار حساس به نام Project Soli کار می‌کرد که بالاخره آن را در سال 2019 بر روی پیکسل 4 بکار گرفت. اما درباره این تکنولوژی باید بگوییم این ایده هم مثل اکثر ایده‌های این‌چنینی گوگل در سال‌های گذشته واقعا چیز بیهوده‌ای بوده است.

تکنولوژی Motion Sense که قرار بود نحوه ناوبری گوشی‌ها را از سوایپ‌ها و تپ‌ها به سمت ژست‌های حرکتی سوق دهد، معلوم شد که صرفا ترفندی برای یک سوایپ عجیب‌وغریب در بالای گوشی بوده که برای پرش‌کردن به آهنگ‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت‌هایش فقط در همین حد بوده است.

 

گوگل پیکسل 5

ضمن اینکه، این فناوری فضای زیادی را هم اشغال می‌کند. در حالیکه، اکثر اسمارتفون‌های مدرن دارای طراحی‌های زیبا با حاشیه‌های نازک هستند، حاشیه‌ بالایی پیکسل 4، به‌خاطر استفاده از سنسور رادار مذکور در آنجا، بسیار بزرگ است. بنابراین ما امیدواریم که گوگل این موضوع را درک کند که ایده جدیدش واقعا کاربرد چندانی نداشته و از آن بر روی پیکسل 5 استفاده نکند، تا اینکه گوشی طراحی مدرن‌تری هم داشته باشد.

شبکه 5G و یک پردازنده جدید

سری پیکسل 5، زمانی معرفی خواهد شد که فناوری 5G در بین اکثر اسمارتفون‌ها همه‌گیر شده است. از طرفی نیز سال آینده شاهد راه‌اندازی چیپست اسنپ‌دراگون 865 کوالکام خواهیم بود که با استفاده فرکانس‌های mmWave و sub-6GHz یک مودم X55 جدید، از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد.

بنابراین اگر این دو اتفاق را کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم حدس بزنیم که پیکسل 5 به احتمال زیاد یک گوشی 5G و بسیار سریع‌تر از پیکسل 4 خواهد بود.

گوگل پیکسل 5

متاسفانه، افزایش در سرعت اتصال گوشی، منجر به افزایش اندازه آن نیز خواهد شد؛ چراکه فناوری 5G نیاز به آنتن‌های بیشتری دارد. بنابراین انتظار می‌رود که هر دو گوشی پیکسل 5 و پیکسل 5XL از نظر فیزیکی، بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی باشند.

قیمت و تاریخ عرضه

انتظار می‌رود که رویداد معرفی رسمی سری پیکسل 5 در روز چهارشنبه 14 اکتبر سال 2020 اتفاق بیفتد و عرضه آن‌ها هم هشت روز بعد، یعنی در روز پنج‌شنبه 22 اکتبر آغاز شود.

گوگل پیکسل 5

همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های سری پیکسل 5 همچنان در رنج قیمت‌های گوشی‌های پریمیوم باقی بمانند. انتظار داریم که برچسپ قیمت‌ها به صورت زیر باشد:

  • پیکسل 5 با حافظه ۱۲۸ گیگابایت: ۸۰۰ دلار
  • پیکسل 5 با حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۹۰۰ دلار
  • پیکسل 5XL با حافظه ۱۲۸ گیگابایت: ۹۰۰ دلار
  • پیکسل 5XL با حافظه ۲۵۶ گیگابایت: ۱۰۰۰ دلار

نظر شما در مورد سری پیکسل 5 چیست؟ فکر می‌کنید که چه تغییر بزرگی باید در آن‌ها اتفاق بیفتد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH