بررسی موتورولا وان اکشن: فیلم‌بردار خاص!

موتورولا وان اکشن یک اسمارت‌فون اندرویدی مقرون‌به‌صرفه با قابلیتی نسبتا نامتعارف است. این گجت همانند هندست سامسونگ S10 از یک دوربین اکشن با میدان دید فوق‌عریض بهره می‌گیرد. این دوربین امکان ثبت تصاویر واضح حین دوچرخه‌سواری و حرکت را فراهم می‌کند.

موتورولا وان اکشن با برچسب قیمتی 3.149.000 تومانی، یک هندست ارزشمند به‌شمار می‌آید؛ با این‌حال شارژدهی باتری و کیفیت ساخت این گجت کمی با حالت ایده‌آل فاصله دارند. در ادامه به بررسی هندست جدید سری موتورولا وان از زوایای مختلف می‌پردازیم؛ محصولی که با گارانتی هما تلکام در کشورمان عرضه می‌شود.

  • طراحی

موتورولا وان اکشن یک گوشی ممتاز نیست و چنین ادعایی حداقل در مقایسه با گوشی موتورولا وان ویژن صادق خواهد بود. طی سالیان اخیر، کمپانی‌های موتورولا، هواوی و آنر در تولید برخی هندست‌های اقتصادی خود از پلاستیک استفاده کرده‌اند. فریم و پنل پشتی این هندست نیز از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ با این‌حال شکل ظاهری گوشی کماکان چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. الگوی مشبک پنل پشتی گوشی علاوه بر زیبایی ظاهری مانع از سر خوردن آن در دست خواهد شد. حسگر اثرانگشت کلاسیک گوشی در مرکز بخش پشتی آن قرار دارد و عملکرد آن در مقایسه با هندست‌های هواوی و آنر هم‌رده خود اندکی کندتر است.

کلیدهای کنترلی فیزیکی در سمت راست بدنه گوشی و در موقعیتی مناسب قرار دارند. دکمه پاور کمی بالاتر از قسمت میانی و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا نیز کمی بالاتر از آن تعبیه شده‌اند. این دکمه‌ها از اندازه و عملکرد فشاری نسبتا مناسبی برخوردار هستند. درگاه کارت حافظه در سمت چپ بدنه گوشی و دقیقا مقابل کلیدهای تنظیم بلندی صدا قرار دارد. این درگاه امکان به‌کارگیری 2 سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت به‌همراه کارت حافظه میکرو اس‌دی را فراهم می‌کند.

موتورولا وان اکشن به منظور شارژ باتری یا تبادل داده از یک درگاه USB-C در بخش تحتانی بهره می‌گیرد. یک بلندگوی منفرد به‌همراه میکروفون اصلی گوشی در 2 سمت درگاه شارژ قرار دارند. این هندست از نمایشگری با نسبت ابعاد 21:9 برخوردار است؛ لذا طراحی ظاهری آن بسیار کشیده به‌نظر می‌ر‌سد. این پدیده باعث می‌شود که استفاده از گوشی با یک دست دشوار باشد.

جک صوتی هدفون یکی از امکانات شاخص موتورولا وان اکشن به‌شمار می‌رود. طی سالیان اخیر، بسیاری از اسمارت‌فون‌های پیشرفته بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون روانه بازار شدند و بازگشت مجدد این درگاه احتمالا مایه خرسندی بسیاری از کاربران خواهد بود. بدین‌ترتیب در زمان اتصال هدفون‌ها به گوشی نیز کماکان می‌توان باتری دستگاه را شارژ کرد. بعلاوه کاربران بدون‌نیاز به هرگونه دانگل اضافی می‌توانند هدفون‌های سیمی باکیفیت خود را به گوشی متصل نمایند.

ساختار پلاستیکی پنل پشتی و جک صوتی هدفون 2 مشخصه‌ای هستند که نشان می‌دهند موتورولا وان اکشن در طیف محصولات مقرون‌به‌صرفه قرار دارد. نمایشگر حفره‌دار تمامی فضای قسمت جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است. با این‌حال اندازه حواشی اطراف نمایشگر و ناحیه مشکی‌رنگ پیرامون حفره در مقایسه با هندست‌هایی با دو برابر قیمت، بزرگ‌تر است. ابعاد گوشی معادل 161.1×71.2×9.2 میلی‌متر و وزن آن برابر با 176 گرم است. کسب گواهی حفاظتی IPX2 به‌معنای مقاومت گوشی در مقابل آب‌خوردگی‌های تصادفی است؛ با این‌حال بایستی از معلق نمودن گوشی در مایعات یا بردن آن به استخر خودداری نمود.

  • نمایشگر

موتورولا وان اکشن از یک نمایشگر 6.3 اینچی با پنل LCD، رزولوشن 1080×2520 پیکسل و نسبت ابعاد 21:9 بهره می‌گیرد. چگالی پیکسلی 435ppi و نسبت کنتراست 1200:1 نمایشگر نویدبخش نمایش تصاویر با وضوح بسیار بالاست. صرف‌نظر از چند ایراد جزئی، نمایشگر موتورولا وان اکشن از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

کیفیت نمایش رنگ‌ها بسیار مناسب بوده و کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه می‌توانند از میان 3 حالت نمایشی مختلف شامل Natural ،Boosted و Saturated یکی را انتخاب کنند. رنگ‌ها بسیار عمیق و چشم‌نواز هستند و از اشباع‌شدگی بیش از اندازه رنگ‌ها که بعضا در پنل‌های اولد مشاهده می‌شود؛ هیچ خبری نیست. با این‌حال در کلیه حالات، رنگ سفید کمی متمایل به آبی به‌نظر می‌رسد.

دید نمایشگر در فضاهای غیرمسقف به شکلی باورنکردنی مطلوب است. میزان روشنایی نمایشگر موتورولا وان اکشن با توجه به برچسب قیمتی آن بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. با تماشای نمایشگر از زوایای مختلف شاهد کم‌ترین میزان افت روشنایی هستیم؛ پدیده‌ای که کیفیت سخت‌افزاری نمایشگر به‌کارگیری شده را اثبات می‌کند.

البته این نمایشگر کاملا بی‌نقص نیست؛ مثلا حفره بزرگ تعبیه شده روی نمایشگر، فضای مفید جهت تماشای ویدیوها را محدود می‌کند. با 2 بار ضربه زدن بر روی نمایشگر و بزرگ‌نمایی تصاویر، حاشیه اطراف حفره حتی بزرگ‌تر نیز به‌نظر می‌رسد. در زمان پخش فیلم‌های سینمایی نیز نوارهای مشکی‌رنگ قابل‌توجهی در طرفین نمایشگر ظاهر خواهند شد.

حالت روشنایی خودکار یکی از مشخصه‌های بحث‌برانگیز موتورولا وان اکشن محسوب می‌شود. اگرچه حداکثر میزان روشنایی نمایشگر (459 نیت) مطلوب است؛ اما در برخی مواقع، میزان روشنایی نمایشگر سریعا کاهش پیدا می‌کند. این پدیده بعضا کاربران را ناچار می‌کند تا از طریق نوار اعلان نسبت به بازگردانی تنظیمات اقدام نمایند، در هنگام بررسی ما هم این موضوع کاملا مشهود بود، به‌شکلی گاهی احساس می‌کردم گوشی به‌خاطر کمبود باتری وارد حالت Power Saving شده است!

  • سخت‌افزار و عملکرد

توان پردازشی موتورولا وان اکشن از طریق پردازنده اگزینوس 9609 ساخت سامسونگ تامین می‌شود. این تراشه در اسمارت‌فون گلکسی A50 نیز مورد استفاده واقع شده و از 4 هسته کورتکس A73 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A53  با فرکانس 1.6 گیگاهرتز میزبانی می‌کند. به‌علاوه سامسونگ در تولید این تراشه از فرآیند 10 نانومتری بهره گرفته است؛ اقدامی که به افزایش بهره‌وری انرژی در تراشه کمک می‌کند.

از جنبه کارآیی با یک محصول میان‌رده معمولی سروکار داریم. بارگذاری اپلیکیشن‌ها یا نمایش انیمیشن‌ها با کمی وقفه یا افت فریم انجام خواهد شد. فرامین ورودی از طریق نمایشگر نیز با کمی تاخیر پردازش می‌شوند؛ این وضعیت برای کاربرانی که پیش‌تر با یک گوشی پرچم‌دار کار کرده‌اند ملموس‌تر خواهد بود. با این‌حال عملکرد کلی دستگاه مطلوب بوده و حتی برخی بازی‌های مدرن نظیر Archero ،Shadow Fight 3 و Armajet نیز بدون مشکل اجرا می‌شوند.

حافظه داخلی 128 گیگابایتی این هندست برای ذخیره‌سازی آرشیو بزرگی از عکس‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها کفایت می‌کند. با این‌حال به لطف وجود درگاه کارت میکرو اس‌دی امکان ارتقای حافظه تا سقف 512 گیگابایت وجود دارد.

امتیاز موتورولا وان اکشن در تست بنچمارک گیک‌بنچ تا حدود زیادی به امتیازات اسمارت‌فون گلکسی A50 نزدیک هستند. امتیاز هندست گلکسی در تست پردازش تک‌هسته‌ای CPU اندکی بهتر است؛ اما در تست پردازش چندهسته‌ای، اختلاف امتیازات چندان چشمگیر نیست. حتی گوشی هواوی P30 لایت با تراشه کایرین 710 نیز در تست پردازش تک‌هسته‌ای کمی ضعیف‌تر از موتورولا وان اکشن عمل می‌کند. با این‌حال شاهد برتری ناچیز این هندست در تست پردازش چندهسته‌ای هستیم. اسمارت‌فون شیائومی Mi 9 SE عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهد؛ با این‌حال با توجه به برچسب قیمتی موتورولا وان اکشن لزوما نمی‌توان هندست شیائومی را به‌عنوان یک گزینه برتر قلمداد کرد. در بنچمارک آنتوتو نیز موتورولا وان اکشن کمی برتر از گلکسی A50 و هواوی P30 لایت ظاهر شده است.

به‌طور کلی موتورولا وان اکشن عملکردی هم‌تراز با بسیاری از رقبای خود ارائه می‌دهد. با این‌حال در بازه قیمتی مشابه، گزینه‌های ارزشمند دیگری نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال، اسمارت‌فون شیائومی Mi 9 SE با برخورداری از تراشه اسنپ‌دراگون 710 و GPU قوی‌تر، گزینه قابل توجهی به‌شمار می‌رود.

  • دوربین

موتورولا وان اکشن مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه است. با این‌حال کاربران هنگام عکاسی قادر به تغییر میدان دید نبوده و صرفا بایستی به فاصله کانونی معمول 28 میلی‌متری بسنده نمایند. علت چنین وضعیتی این است که حسگر 5 مگاپیکسلی صرفا جهت سنجش عمق به‌کار گرفته می‌شود و دوربین 16 مگاپیکسلی دیگر نیز تنها برای ضبط ویدیوها قابل استفاده است. موتورولا احتمالا با توجه به عملکرد نه‌چندان دلچسب این حسگر در زمینه عکاسی ترجیح داده قابلیت عکاسی توسط آن‌را غیرفعال نماید.

موتورولا از ترفند چرخش 90 درجه‌ای حسگر دوربین عریض بهره گرفته است؛ بدین‌ترتیب کاربران حتی هنگام حمل گوشی به‌صورت عمودی نیز قادر به ضبط ویدیوها به شکل افقی خواهند بود. تغییر وضعیت میان این دوربین و دوربین اصلی هنگام عکاسی، برای کاربران کمی آزاردهنده است.

در واقع وظیفه اصلی دوربین 16 مگاپیکسلی، ضبط ویدیوهای فوق‌العاده پایدار با میدان دید عریض است. مقایسه عملکرد این دوربین با نمونه‌های استاندارد هنگام ضبط ویدیو در حال حرکت، عملکرد فوق‌العاده تکنیک تثبیت‌کننده نرم‌افزاری را اثبات می‌کند.

عملکرد دوربین اکشن گوشی واقعا پیشرفته است و اکثر نوسانات ناشی از دویدن یا حتی قدم زدن در زمان ضبط ویدیوها حذف می‌شوند. البته ویدیوهای ضبط شده کاملا روان نیستند؛ اما در مقایسه با انواع ضبط شده توسط دوربین‌های عادی از نوسانات کم‌تری برخوردار هستند. اگرچه این ویدیوها کمی تار به‌نظر می‌رسند؛ اما کماکان چشم‌نواز و کاربردی هستند.

دوربین دیگر دارای کاربری محدودتری است و به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از حالت پرتره به ثبت تصاویر با پس‌زمینه مات بپردازند.

اپلیکیشن دوربین موتورولا وان اکشن دارای باگ‌های انگشت‌شماری است. استفاده از افکت تارشدگی بعضا مقدور نبوده و تصاویر مات شده کمی غیرطبیعی به‌نظر می‌رسند. مشخصا عملکرد دوربین در زمینه تفکیک سوژه‌ها نسبت به رقبای ساخت هواوی کمی ضعیف‌تر است. با این‌حال تصاویر پرتره ثبت شده در فواصل نزدیک کماکان از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند.

بسیاری از کاربران با خریداری یک اسمارت‌فون مجهز به دوربین پشتی سه‌گانه انتظار دارند که عکاسی در فواصل کانونی مختلف برای آن‌ها مقدور باشد. متاسفانه موتورولا وان اکشن از چنین قابلیتی بی‌بهره است؛ با این‌حال پس از مدتی کار کردن با این هندست اقتصادی متوجه عملکرد رضایت‌بخش دوربین خواهید شد. رنگ‌های ثبت شده توسط دوربین چشم‌نواز بوده و تصاویر تهیه شده در روشنایی روز نیز از وضوح و کنتراست مناسبی برخوردار هستند. در صورت بزرگ‌نمایی تصاویر، کیفیت آن‌ها تا حدود زیادی ثابت باقی می‌ماند؛ پدیده‌ای که از به‌کارگیری تکنیک‌های پردازش تصویر پیشرفته و برتری آن‌ها نسبت به نمونه‌های به‌کارگیری شده در برخی هندست‌های سامسونگی حکایت دارد. کلیه تصاویر ثبت شده فاقد هرگونه مات‌شدگی هستند؛ مشکلی که در بسیاری از هندست‌های مقرون‌به‌صرفه کاملا مشهود است. پردازش HDR نیز به‌صورت بسیار مطلوب انجام می‌شود. تصاویر ثبت شده در محیط‌هایی با روشنایی بسیار زیاد کماکان چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند.

با این‌حال دوربین موتورولا وان اکشن همانند دوربین سایر هندست‌های مقرون‌به‌صرفه موتورولا دارای نقاط ضعفی است. تاخیر کم‌تر از 0.5 ثانیه‌ای شاتر، تجربه عکاسی آنی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نورپردازی بیش از اندازه سوژه‌ها بدون وجود هرگونه عامل خارجی مانند آسمان، یکی دیگر از مشکلات دوربین این هندست به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب کاربران جهت ثبت تصاویر موردنظر خود بعضا بایستی شدت نورپردازی را به‌صورت دستی تنظیم نمایند.

فوکوس در فواصل نزدیک نیز چنگی به دل نمی‌زند و برخی افراد ترجیح می‌دهند تا تنظیمات فوکوس دوربین را به‌صورت دستی تغییر دهند. کیفیت عکاسی شبانه نیز با حالت ایده‌آل فاصله دارد. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط موتورولا وان اکشن در فضاهای مسقف با روشنایی مناسب، کاملا چشمگیر بوده و حتی در مقایسه با پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نیز ابدا ناامیدکننده نیست. با این‌حال چنین وضعیتی هنگام ثبت مناظر خیابانی در شب‌ها صادق نیست و افزایش میزان نوردهی به‌صورت دستی نیز در حل این مشکل چندان کارساز نخواهد بود. در ادامه برخی از تصاویری که با دوربین این گوشی شکار کرده‌ایم، مشاهده می‌کنید.

به‌نظر می‌رسد که دوربین موتورولا وان اکشن همانند بسیاری از هندست‌های اقتصادی پیشرفته‌تر پیشین از سخت‌افزار مناسبی بهره می‌گیرد؛ اما نرم‌افزار دوربین فاقد توانایی لازم برای بهره‌برداری کامل از پتانسیل آن است. به‌عنوان مثال نرم‌افزار دوربین فاقد حالت شبانه اختصاصی است؛ با این‌حال با استفاده از دوربین اصلی گوشی کماکان قادر به ضبط ویدیوهای 4K هستیم.

موتورولا وان اکشن به‌صورت استاندارد قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌برثانیه است. در حالت فیلم‌برداری با کیفیت 4K، قابلیت تثبیت‌کنندگی از دسترس خارج می‌شود.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی گوشی فاقد فلاش بوده و در محیط‌های تاریک از نور نمایشگر به‌عنوان فلاش استفاده می‌کند. با توجه به رده قیمتی دستگاه، عملکرد دوربین سلفی رضایت‌بخش است؛ با این‌حال تصاویر ثبت شده در فضاهای کم‌نور با مشکل حذف برخی جزئیات دست‌به‌گریبان هستند.

  • نرم‌افزار و رابط کاربری

موتورولا وان اکشن یکی از دستگا‌ه‌های مشارکت‌کننده در پروژه اندروید وان شرکت گوگل است؛ لذا این هندست از ورژن دستکاری نشده سیستم‌عامل اندروید پای بهره می‌گیرد.

این اسمارت‌فون از یک قابلیت پیمایشی اختصاصی موسوم به One Button Nav برخوردار است. با فعال‌سازی این مشخصه، یک دکمه کشیده در مرکز بخش پایینی نمایشگر ظاهر خواهد شد. عملکرد پیمایشی این دکمه به شرح زیر است:

یک‌بار لمس دکمه: بازگشت به هوم اسکرین گوشی
کشیدن دکمه به سمت بالا: نمایش منوی اپلیکیشن‌های اخیرا اجرا شده
کشیدن سریع دکمه به سمت چپ: شبیه‌سازی عملکرد دکمه بازگشت (back)
کشیدن سریع دکمه به سمت راست: بازگشت به آخرین برنامه اجرا شده

عملکرد این مشخصه کاملا مناسب بوده و در صورت عدم تمایل به استفاده از الگوی پیمایشی پیش‌فرض اندروید، می‌توان از قابلیت One Button Nav بهره‌برداری کرد. One Button Nav یکی از ژست‌های سفارشی تعریف شده در اپلیکیشن موتو به‌شمار می‌رود. با فعال‌سازی مشخصه karate chop، هنگام اجرای اپلیکیشن دوربین با حرکت نوسانی، فلاش خاموش یا روشن خواهد شد. این قابلیت حتی در صورت خاموش بودن نمایشگر نیز عمل خواهد کرد. تهیه اسکرین‌شات با استفاده از 3 انگشت یکی دیگر از ژست‌های کاربردی است. با این‌حال ژست‌های سفارشی تعریف شده در این هندست به اندازه گوشی‌های فاقد اندروید وان (نظیر مدل‌های سری G) متنوع نیستند.

بخش Moto Display صرفا دارای 2 گزینه است و آیتم مهم‌تر، Peek Display نام دارد. این مشخصه به لحاظ عملکرد با قابلیت نمایشگر همواره روشن متفاوت است. با فعال‌سازی گزینه Peek Display، اعلان‌ها بر روی نمایشگر گوشی ظاهر شده و کاربر قادر به بررسی آن‌ها روی لاک اسکرین دستگاه خواهد بود. به‌علاوه با در دست گرفتن گوشی، نمایشگر آن روشن خواهد شد. با فعال‌سازی مشخصه دیگر موسوم به Attentive Display، نمایشگر گوشی تا زمانی‌که کاربر به آن نگاه می‌کند؛ روشن خواهد ماند.

صرف‌نظر از این موارد تقریبا تمامی قسمت‌ها مشابه ورژن خام سیستم‌عامل اندروید پای گوگل هستند. نوار دسترسی سریع نیز از رنگ‌آمیزی سبز برخوردار است. امکانات امنیتی گوشی شامل اسکنر اثرانگشت و مشخصه فیس آنلاک است. عملکرد هر 2 مشخصه مطلوب ارزیابی می‌شود؛ با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که مشخصه فیس آنلاک صرفا از دوربین سلفی دستگاه استفاده کرده و فاقد فناوری اسکن سه‌بعدی است. بنابراین احراز هویت از طریق اسکنر اثر انگشت در مقایسه با روش فیس آنلاک به‌مراتب ایمن‌تر است.

رابط کاربری موتورولا از طراحی ساده‌ای برخوردار است. با این‌حال طرفداران ورژن خام سیستم‌عامل اندروید یقینا مجذوب آن خواهند شد. در مقابل افراد علاقه‌مند به قابلیت‌های سفارشی بیش‌تر احتمالا افزونه‌های رابط کاربری را بسیار ابتدایی و ناکافی می‌دانند. پیش‌تر در خصوص اسمارت‌فون وان ویژن نیز حرف و حدیث‌های مشابهی مطرح شد. اندازه و موقعیت حفره دوربین در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر گوشی و ابعاد بزرگ نوار وضعیت، بخش قابل‌توجهی از فضای حقیقی نمایشگر را تلف می‌کنند؛ بنابراین موتورولا بایستی برای حل این مشکلات تلاش کند.

  • باتری

موتورولا وان اکشن همانند موتورولا وان ویژن از یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. به‌علاوه در ساخت این محصول از تراشه و نمایشگر مشابهی استفاده شده است؛ لذا انتظار می‌رود که شارژدهی باتری نیز کم‌وبیش با هندست وان ویژن یکسان باشد و واقعیت نیز موید همین موضوع است. تست‌های مبتنی بر نمایشگر از شارژدهی حدودا 10 ساعته باتری حکایت دارند؛ رکوردی مناسب که مسلما خیره‌کننده نیست. برای مثال رقیب بالقوه موتورولا وان اکشن مانند گلکسی A50 قادر به پخش ویدیو برای مدت 15:49 ساعت است. شارژدهی حدودا 18 ساعته موتورولا وان اکشن حین برقراری تماس صوتی نیز این هندست را در رتبه‌ای پایین‌تر از برخی رقبای خود قرار خواهد داد. مدت زمان استندبای برای وان اکشن نیز ابدا چشمگیر نبوده و معادل 66 ساعت است.

سرعت شارژ باتری موتورولا وان اکشن خیلی سریع نیست. شارژ کامل دستگاه با استفاده از آداپتور 10 واتی عرضه شده به‌همراه آن حدودا 2 ساعت و 27 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت 30 دقیقه، میزان شارژ باتری از 0 به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

  • سخن پایانی

موتورولا وان اکشن مجهز به یک اسپیکر در بخش تحتانی است. این بلندگو در تست‌های سنجش میزان بلندی صدا موفق به کسب امتیاز “بسیارخوب” شد. کیفیت صدای خروجی اسپیکر و هدفون بسیار عالی بوده و سطح اعوجاجات صوتی نیز از حد متوسط بسیار کم‌تر است. لذا این هندست در زمینه عملکرد صوتی یکی از بهترین تولیدات میان‌رده بازار به‌شمار می‌رود.

نمایشگر 21:9 در کنار سیستم صوتی کارآمد، موتورولا وان اکشن را به یک گجت چندرسانه‌ای قدرتمند تبدیل نموده است. این هندست در بازارهای بین‌المللی منتخب با قیمت‌گذاری 290 تا 300 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و البته قیمت گذاری 3.149.000 تومانی آن در ایران، بسیار مطلوب به‌نظر می‌رسد. قیمت‌گذاری مناسب و امکانات متعدد این اسمارت‌فون خصوصا دوربین اکشن آن برای افراد دارای محدودیت‌های بودجه‌ای وسوسه‌انگیز خواهد بود. از سوی دیگر مقاومت پایین در برابر آب‌خوردگی، عملکرد پردازشی نه‌چندان ایده‌آل و شارژدهی ضعیف باتری از جمله نقاط ضعف موتورولا وان اکشن محسوب می‌شوند.

2 در مورد “بررسی موتورولا وان اکشن: فیلم‌بردار خاص!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH