رندرهای هواوی P40 پرو منتشر شد؛ یک نمایشگر چهارلبه با ماژول دوربین مستطیلی‌شکل

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر اجرایی هواوی، اخیرا ادعا کرده بود که اسمارتفون‌های P40 و P40 پرو این شرکت، سال آینده با یک طراحی کاملا جدید معرفی خواهند شد. حالا Steve Hemmerstoffer، افشاگر معروف حوزه تکنولوژی، به‌تازگی رندرهایی از این گوشی‌ها منتشر کرده که به نظر می‌رسد حرف‌های یو چندان هم اغراق‌آمیز نبوده‌اند.

استفاده از یک ماژول دوربین جدید، مشابه نمونه بکاررفته بر روی گلکسی S11  

گوشی‌های P40 و P40 پرو ظاهرا مثل مدل‌های قبلی خود یعنی P30 و P30 پرو از ماژول‌های دوربین مستطیلی‌شکل که در گوشه بالا سمت چپ قاب پشت‌ جای گرفته‌اند، بهره خواهند برد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که هواوی در تلاش برای ایجاد یک طراحی بهتر و بکارگیری اجزای اضافه‌تر، از یک ماژول پهن‌تر استفاده کرده که کاملا شبیه به نمونه موردانتظار بر روی گلکسی S11 است.

هواوی P40

Hemmerstoffer ادعا می‌کند که گوشی هواوی P40 استاندارد، مجهز به چهار دوربین در پشت خود خواهد بود، اما در مورد تعداد سنسورهای استفاده شده بر روی مدل پرو مطمئن نیست. بااین‌حال، شایعات موجود حکایت از وجود پنج دوربین بر روی این مدل دارند.

بدین‌ترتیب، بر روی P40 پرو احتمالا علاوه‌بر دوربین اصلی شاهد یک دوربین اولتراواید، یک سنسور مدت زمان پرواز اختصاصی و یک سیستم زوم دوگانه شامل دوربین‌های تله‌فوتو 2x و پریسکوپ 5x خواهیم بود. در مورد P40 استاندارد هم انتظار می‌رود که همین ست‌آپ را اما تنها با یک دوربین زوم ببینیم.

بقیه جزییات پشت دستگاه‌ها هم شامل استفاده از لوگو هواوی در پایین آن و بکارگیری قاب گلس می‌شوند. ضمنا انتظار می‌رود که شرکت قابلیت‌های شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس خودش را هم با این هندست‌ها ارایه کند.

هواوی P40

نمایشگر P40 پرو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود

هواوی نمایشگر انحنادار را اوایل امسال بر روی گوشی P30 پرو معرفی کرد و به نظر می‌رسد که فعلا برنامه‌ای برای حذف این تکنولوژی از روی دستگاه‌های سال آینده خود ندارد. درواقع، اگر رندرهای منتشرشده صحت داشته باشند، باید بگوییم که شرکت ممکن است حتی از یک نمایشگر چهارلبه‌ای نیز بر روی P40 پرو استفاده کند.

این کار بدین معنی است که گوشی پرچمدار هواوی، مجهز به لبه‌های انحنادار خواهد بود که بالا و پایین نمایشگر را هم به کناره‌ها اضافه خواهند کرد. این تکنولوژی، احتمالا منجر به یک نسبت نمایشگر به بدنه باورنکردنی ۱۰۰ درصد خواهد شد؛ هرچند که ما هنوز نمی‌دانیم دوربین سلفی دستگاه‌ها در کجای نمایشگر مستقر خواهد شد.

هواوی همچنین ممکن است از یک طراحی فریم جدید، که گوشه‌های نمایشگر را می‌پوشاند، استفاده نماید. این طراحی احتمالا نقش مهمی در زمان افتادن گوشی بر روی زمین بازی خواهد کرد؛ چراکه گوشه‌های فریم، ضربه وارده را جذب کرده و مانع از آسیب دیدن صفحه‌نمایش خواهند شد.

پنل جلویی هواوی P40 استاندارد، خیلی معمولی خواهد بود

خوشبخاته هواوی برای کسانی که علاقه‌ای به پنل‌های انحنادار و چهارلبه‌ای ندارند، از یک پنل معمولی تخت بر روی گوشی P40 استاندارد استفاده خواهد کرد که دارای تکنولوژی هول پانچ یا ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی خواهد بود.

هواوی P40

این نمایشگر معمولی ظاهرا قرار است با یک فریم آلومینیومی استاندارد بکار گرفته شود. اما آنچه که باعث ناامیدی علاقمندان این گوشی‌ها خواهد شد، حذف احتمالی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از روی آن‌ها خواهد بود.

البته این تغییر می‌تواند به شرکت کمک کند تا از باتری نسبتا بزرگ‌تری در داخل هندست‌ها استفاده نماید که مخصوصا برای یک نسخه 5G (در صورت وجود) بسیار عالی خواهد بود. ذکر این نکته لازم است که مودم‌های 5G به‌رغم پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته‌اند، همچنان نسبت به مودم‌های 4G LTE انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH