اسمارت‌فون هواوی P40 پرو احتمالا از یک لنز با زوم 10 برابری بهره خواهد برد

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمار‌ت‌فون هواوی P40 پرو با وجود بزرگ‌ترین لنز لزوم به‌کارگیری شده در یک گوشی پرچم‌دار تا به امروز مجددا کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد. اکنون اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که هواوی P40 پرو از یک لنز زوم پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری بهره خواهد برد؛ مشخصه‌ای که امکان دستیابی به بزرگ‌نمایی بیش‌تر با شفافیت بالاتر را فراهم می‌کند. سال گذشته هندست هواوی P30 پرو به‌همراه یک لنز زوم پریسکوپی با بزرگ‌نمایی 5 برابری روانه بازار شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، سامسونگ در گوشی پرچم‌دار سال 2020 خود یعنی گلکسی S11 از چنین مشخصه‌ای بهره‌برداری خواهد کرد.

حسگرهای مورد استفاده برای دوربین‌های تله‌فوتو نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. تمامی این اطلاعات توسط یک خبرچین معروف با شناسه IceUniverse@ منتشر شده است.

  • دوربین تله‌فوتو گلکسی S11 پلاس با رزولوشن 48 مگاپیکسلی و قابلیت پریسکوپی از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی می‌کند.
  • دوربین تله‌فوتو هواوی P40 پرو با رزولوشن 16 مگاپیکسلی و قابلیت پریسکوپی از زوم اپتیکال 10 برابری پشتیبانی خواهد کرد.

یک منبع دیگر اخیرا تایید کرد که هواوی P40 پرو احتمالا از سیستم دوربین پریسکوپی جدید با زوم 10 برابری بهره خواهد برد. این گزارش از سوی یک خبرچین معتبر با نام مینگ چی‌کو و توسط وب‌سایت MacRumors منتشر شد. آقای کو یکی از موثق‌ترین منابع خبری طی سالیان اخیر به‌شمار می‌رود.

مینگ چی‌کو در یک یادداشت تحقیقاتی برای موسسه TF International Securities اعلام کرد که هواوی P40 پرو احتمالا طی 6 ماهه نخست سال 2020 عرضه خواهد شد. همچنین وی افزود: در سال آینده، رویه به‌کارگیری دوربین‌هایی با زوم اپتیکال ارتقایافته به تعداد بیش‌تری از گوشی‌های پیشرفته تعمیم خواهد یافت. هنوز کاملا روشن نیست که کدام مد‌ل‌های پرچم‌دار سال 2020 احتمالا با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکی فوق‌العاده بالا عرضه خواهند شد؛ اما یقینا در آینده اخبار و جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر می‌شود.

اگرچه استفاده از لنزی با زوم اپتیکال 10 برابری احتمالا بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما بزرگ‌نمایی تا این اندازه نیز شاید کمی زیاد باشد. چنین قابلیتی یقینا هنگام عکاسی از پرندگان یا صحنه‌های ورزشی مفید واقع می‌شود؛ اما این لنزها در عکاسی روزمره، کاربرد چندان چشمگیری ندارند. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا هواوی به منظور اطمینان از حفظ شفافیت تصاویر با بزرگ‌نمایی 1 تا 10 برابری ، اقدامات ویژه‌ای را بر روی دوربین انجام داده است یا خیر؟ اگرچه پاسخ این پرسش هنوز روشن نیست.

طراحی جدید با وجود ادامه مشکلات قدیمی با دولت آمریکا

همین چند روز پیش شاهد انتشار نخستین تصاویر از اسمارت‌فون هواوی P40 پرو بودیم. بر اساس تصاویر لو رفته، طراحی این هندست یقینا منحصربه‌فرد است. هواوی نه‌تنها از شیشه با انحنای اندک در طرفین دستگاه بهره گرفته است؛ بلکه در بخش‌های فوقانی و تحتانی گوشی نیز شاهد به‌کارگیری شیشه خمیده هستیم. این پدیده بدان معناست که بخش‌های جانبی گوشی با استفاده از یک فریم آلومینیومی محافظت خواهند شد. این مشخصه بایستی در کیس‌های تولید شده برای گوشی نیز انعکاس پیدا کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، توان پردازشی هواوی P40 پرو توسط تراشه بومی هواوی با نام کایرین 990 تامین خواهد شد. پیش‌تر شاهد به‌کارگیری این تراشه در اسمارت‌فون میت 30 پرو بودیم. از آن‌جا که هندست جدید P40 پرو احتمالا در یک ورژن 5G نیز تولید خواهد شد؛ لذا به منظور پشتیبانی باتری از انرژی موردنیاز یک گوشی 5G احتمالا شاهد افزایش اندازه آن خواهیم بود. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که این هندست از یک باتری قدرتمند 5500 میلی‌آمپرساعتی بهره‌برداری نماید. هواوی P40 پرو با قابلیت شارژ سریع یا حتی یک فناوری به‌مراتب سریع‌تر و یک شارژر دیواری 50 واتی عرضه خواهد شد. بعلاوه این هندست احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

با این‌حال ادامه مشکلات موجود میان هواوی و دولت آمریکا موجب شکل‌گیری بزرگ‌ترین پرسش پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید کمپانی می‌شود. ممنوعیت‌های وضع شده توسط دولت آمریکا مانع از به‌کارگیری خدمات گوگل بر روی جدیدترین هندست‌های هواوی می‌شوند. در فقدان اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل پلی استور، یوتیوب، جیمیل، گوگل مپس و سایر برنامه‌ها، یک گوشی تقریبا بلا استفاده خواهد بود. هواوی نیز شخصا تصمیم گرفته تا چنین هندستی را در منطقه اروپای‌غربی عرضه نکند. تا این لحظه به‌نظر می‌رسد که تا موعد عرضه احتمالی اسمارت‌فون P40 پرو در ماه مارس سال 2020، هیچ‌گونه توافقی که بر رویکرد فعلی هواوی تاثیرگذار باشد؛ حاصل نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH