مدیر عامل سیلیکون پاور در تهران، برنامه‌های آتی این شرکت را بیان کرد!

matin-1

شب گذشته و در مراسمی خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران کمپانی سلیکون پاور با شرکت آقایان پری (Yuan Pei Jung) مدیرعامل، Kuo Li Chie مدیر بازاریابی بخش خاور میانه و Ma Kuo Liang مدیر تولید سیلیکون پاور و مدیران شرکت داده پرداز رایانه متین برگزار شد، برنامه‌های آتی این شرکت در ایران و جهان تشریح شد.

کمپانی سیلیکون پاور از جمله نام‌های مطرح حافظه در دنیا است که حضور فعالی هم در ایران دارد و در حال حاضر بیش از 40 درصد کل بازار ایران را به خود اختصاص داده است. کیفیت، خدمات پس از فروش فراگیر و قیمت مناسب از جمله مشخصه‌های مهم محصولات این کمپانی تایوانی است که منجر به موفقیت آن در بازار خاور میانه و البته ایران شده است. بومی سازی خدمات از جمله فاکتورهای مهم نزد مدیران سیلیکون پاور است و در همین راستا تلاش دارد تا دفاتر نمایندگی خود را در اقصی نقاط دنیا راه اندازی نموده تا خدماتش را به صورت بومی به کاربران عرضه نماید. تنها نماینده رسمی و انحصاری سیلیکون پاور در ایران، شرکت داده پرداز رایانه متین می‌باشد که در حال حاضر نیز 8 دفتر نمایندگی در شهرهای مهم ایران نظیر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، کرمانشاه و اهواز راه‌اندازی نموده و تلاش دارد که در آینده نه چندان دور گستره فعالیت خود را به دیگر نقاط کشور نیز تعمیم دهد.

ایران از جمله بازارهای مهم برای مدیران سیلیکون پاور است و همین مسأله مدیران این کمپانی را بر آن داشت تا در راستای تبیین اهداف و چشم‌اندازهای آتی خود و همچنین رونمایی از محصولات جدید به همراه مدیران شرکت داده پرداز رایانه متین روز شنبه مورخ سوم اسفند ماه 1392 پذیرای 40 تن از اصحاب رسانه در محل هتل سیمرغ تهران باشد.

مراسم رأس ساعت 7:45 دقیقه و با سخنان آقای بهزاد یگانه مدیر عامل شرکت داده پرداز رایانه متین آغاز شد که محتوی آن عموما به توضیح فعالیت‌های کلی شرکت و معرفی کمپانی‌هایی اختصاص یافت که این شرکت به صورت رسمی نمایندگی آنها را در ایران در اختیار دارد. به گفته آقای یگانه، شرکت داده پرداز رایانه متین هم‌اکنون نمایندگی رسمی کمپانی‌های سیلیکون پاور، اپیسر، پی‌کیوآی، ایسوس و هوآوی را در اختیار دارد و محصولات آنها که شامل حافظه‌های صنعتی و تجاری (شامل هارد اکسترنال، فلش مموری، درایوهای سالید استیت، کارت‌های حافظه، ماژول‌های مموری، تبلت…) می‌شوند را در اقصی نقاط ایران توزیع می‌کند.

پس از آقای یگانه، آقای پری (Yuan Pei Jung) مدیر عامل کمپانی سیلیکون پاور مطالبی را پیرامون تاریخچه تأسیس، حوزه فعالیت و محصولات این کمپانی عنوان کردند. بر این اساس، کمپانی سیلیکون پاور در سال 2003 میلادی تأسیس شد و هم‌اکنون بیش از 700 نیروی انسانی در اقصی نقاط دنیا از جمله کشورهای ایالات متحده آمریکا، روسیه، ایران، هنگ‌کنگ، اکراین، میانمار و … دارد. این شرکت همچنین حضور فعالی در رخدادهای مهم جهانی دارد و به خاطر تولید محصولات باکیفیت خود موفق به دریافت جوایز بسیار مهمی از جمله Red Dot شده است و علاوه بر این بارها و بارها از سوی مقامات دولت تایوان مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته است.

کمپانی سیلیکون پاور در طول دوران 10 ساله حضور خود در بازار حافظه دنیا سریع‌ترین میزان رشد را در میان شرکت‌های فعال در حوزه IT تایوان تجربه کرده است و علاوه بر این در میان 1000 کمپانی فعال در این حوزه جایگاه یازدهم جدول را به خود اختصاص داده است.
پس از آقای پری نوبت به آقای Kuo Li Chie مدیر بازاریابی بخش خاور میانه سیلیکون پاور رسید که در واقع جذاب‌ترین بخش مراسم که همان رونمایی از محصولات جدید است را بر عهده داشت. وی در ابتدا به معرفی فلش مموری‌های جدید سیلیکون پاور (مدل‌های Firma F80 با طرح اسب و Touch T03 با طرح تک‌شاخ) پرداخت که به مناسبت سال جدید چینی همراه با طرح اسب عرضه شدند. هارد ضد ضربه آرمور A30 از دیگر محصولات 2014 کمپانی سیلیکون پاور است که به خاطر استفاده از ژل سیلیکونی به کار رفته روی بدنه آن، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و تا ارتفاع 122 سانتی متر نیز در برابر سقوط مقاوم می‌باشد.
اما گردهمایی روز گذشته همچنین فرصتی بود برای رونمایی از چند محصول جدید و البته بسیار مهم کمپانی سیلیکون پاور که برای نخستین بار در معرض دید خبرنگاران ایرانی قرار گرفتند و آنگونه که مدیرعامل این کمپانی اظهار داشت در ابتدا به کاربران ایرانی عرضه خواهد شد. از جمله این محصولات می‌توان به هارد دو ترابایتی جدید این کمپانی با بدنه ضر ضربه و ضد آب اشاره نمود که قابلیت حمل کابل را نیز دارد و از نظر طراحی نیز چیزی از رقبایش کم نداشت.
محصول جدید دیگر کارت حافظه وای‌فای (WiFi) این کمپانی است که با توجه به گرایش کاربران به استفاده از ابزارهای موبایل و آپلود سریع فایل در وبسایت‌های اجتماعی از جمله فیسبوک طراحی و تولید شده است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا به صورت مستقیم و بدون نیاز به هرگونه ابزار جانبی کلیه اطلاعات موجود در آنها را به PC یا دیگر ابزارهای مورد نظر خود منتقل نماید.
فلش امنیتی G10 با پورت USB 3.0 که دارای قفل نرم‌افزاری Write Protect می‌باشد از دیگر محصولات رونمایی شده در این مراسم بود. به گفته آقای Kuo چنانچه کاربر غیر مجاز تا 6 مرتبه کلمه عبور یا همان پسورد این فلش را به اشتباه وارد نماید، در مرتبه هفتم کلیه اطلاعات موجود در آن به صورت خودکار پاک خواهد شد و به علاوه همانگونه که گفته شد، پورت این محصول جدید هم از نوع پرسرعت USB 3.0 می‌باشد.
پاور بانک P40 نیز آخرین محصول جدید رونمایی شده بود که در واقع نوعی شارژر همراه برای ابزارهای موبایل از قبیل تلفن همراه و تبلت است و به گفته آقای Kuo این مدل می‌تواند یک گوشی آی‌فون را تا دو مرتبه و باتریانواع تبلت را تا میزان 50 درصد شارژ کند.
پس از معرفی این محصولات نوبت به اهداء لوح تقدیر کمپانی سیلیکون پاور به مدیران شرکت داده پرداز رایانه متین رسید که به پاس کلیه فعالیت‌های این شرکت، کیفیت خدمات پس از فروش به کاربرانی ایرانی و قیمت مناسب عرضه محصولات آن در ایران به شرکت داده پرداز رایانه متین اعطاء شد.

در ادامه خبرنگاران به طرح پرسش‌هایی در رابطه با محصولات آتی این شرکت، فعالیت‌هایش در زمینه تولید محصولات وای‌‌فای و امنیتی و همچنین سهم کمپانی سیلیکون پاور از بازار حافظه ایران پرداختند که آقای علی توشه جو، ریاست هیأت مدیره شرکت داده پرداز رایانه متین به این سوالات پاسخ دادند. به گفته آقای توشه جو در حال حاضر کمپانی سیلیکون پاور در حدود 30 الی 40 درصد از کل سهم بازار ایران را در اختیار دارد و شاید در تهران که پایتخت ایران است این رقم کمتر از این میزان باشد اما در سایر شهرهای ایران، این کمپانی حضور پر رنگی دارد.

آقای پری مدیرعامل کمپانی سیلیکون پاور نیز در خصوص پرسشی که در رابطه با فعالیت‌های آتی و برنامه‌های آینده سیلیکون پاور مطرح شد، اعلام کردند که این کمپانی در نظر دارد به سمت فناوری‌های Cloud و وای‌فای حرکت نماید و در کنار آن تولید محصولات با کیفیت‌تر و با  قیمت مناسب‌تر را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه خبرنگار ماهنامه سخت‌افزار پرسشی را در رابطه با ایرادات به وجود آمده در کنترلر و وافر برخی از هاردهای سیلیکون پاور مطرح نمودند که آقای علی توشه‌جو نیز در پاسخ، به کسب استانداردهای مهم جهانی از قبیل FCC، EC و RoHS توسط محصولات سیلیکون پاور اشاره نموده و اظهار داشتند که این محصولات کاملا مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و کیفیت محصولاتی که در ایران عرضه می‌شود تفاوتی با محصولات عرضه شده در سایر نقاط جهان ندارد. از طرف دیگر چیپست به کار رفته در این محصولات از نوع گرید A تولید شده توسط برندهای مطرحی چون سامسونگ و هاینیکس است و مشکل نیز عموما به استفاده نادرست و وجود ابزارهای میزبان غیر استاندارد در ایران است.
پس از اتمام پرسش و پاسخ، نوبت به بخش سرگرمی مراسم رسید که در آن از خبرنگاران خواسته شد شعر باز باران را بخوانند و به فردی که بیشترین تعداد ابیات را یادآوری کرده بود یک عدد هارد اکسترنال وای‌فای سیلیکون پاور اهدا شد و نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب برنده یک عدد درایو SSD مدل Velox V55 و یک عدد پاوربانک P50 شدند. مراسم دیروز با صرف شام رأس ساعت 22:20 به پایان رسید.

matin-2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH