مقایسه نوکیا لومیا 1520 با ایسوس فون‌پد نوت6: نبردی بین قاره‌ها!

1520 VS FonePad Note

به روزهای پایانی رقابت‌های جام قهرمانان آی‌تی‌رسان نزدیک می‌شویم و استرس در بین تیم‌ها به اوج خود رسیده است، چرا که در این رقابت‌های پایانی هر دقیقه می‌تواند تعیین کننده باشد و بنابراین هیچ تیمی فرصت اشتباه را نخواهد داشت. این رقابت هم آخرین رقابت دوتیم در این بخش خواهد بود. فبلت‌هایی که در این بازی شاهد رقابتشان خواهیم بود تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با یک‌دیگر دارند. اول از همه اینکه هردو از کمپانی‌هایی محبوب هستند. البته معمولا ایسوس را به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خوبش می‌شناسیم و در مقابل هم نوکیا همیشه جزو پیشگامان صنعت تلفن همراه بوده که البته اخیرا با فراز و نشیب‌هایی هم روبه رو بوده ولی در این رقابت‌ها با یکی از قدرتمندترین محصولات خود پای به میدان گذاشته است. همان‌طور که حتما تاکنون متوجه شده‌اید، این رقابت بین لومیا 1520 و فون‌پد نوت6 است. دو تیمی که در بازی‌های قبل خود هم شرایط خوبی داشتند. لومیا 1520 که هردو بازی خود را با اقتدار پشت سر گذاشته و فون‌پد هم نتایج قابل قبولی کسب کرده و البته ازآنجایی که هردو فبلت برای کسب جواز حضور در مرحله حذفی حریف سرسختی همچون وان‌مکس را پیش رو دارند، بنابراین حساسیت این بازی بیش از پیش احساس می‌شود. قبل از شروع بازی، فیلمی از آماده شدن دو فبلت برای حضور در میدان در ورزشگاه پخش می‌شود که ما شما را دعوت می‌کنیم که ابتدا به نظاره آنها بنشینید و سپس به سراغ بازی خواهیم رفت:

آنباکسینگ لومیا 1520:

آنباکسینگ فون‌پد نوت:

ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

قبل از پرداختن به توانایی‌های سخت افزاری و قدرت بدنی دوتیم، ابتدا به مقایسه ظاهری آنها خواهیم پرداخت. بخشی که همواره یکی از مهم‌ترین و بحث برانگیزترین موارد بین طرفداران برندهای مختلف است، چرا که هر شرکتی با ارایه طراحی‌های خاص، سعی در جذب قشر خاصی دارد. این دو فبلت هم از این قاعده مستثنی نیستند و هریک با زبان طراحی خاص خود، جای خود را در دل دوست‌دارانشان باز خواهند کرد.

1520 VS FonePad Note 1

با سوت داور بازی آغاز می‌شود و 1520 با گردش بازی در زمین سعی در حفظ توپ و محک زدن توان حریف را دارد. طراحی‌های نوکیا همواره جزو محبوب‌ترین طراحی‌ها در بین شرکت‌های ساخت تلفن‌همراه محسوب می‌شود و 1520 هم به نوعی ادامه دهنده راه پیشینیان خود در سری لومیا است. بدنه‌ای عضلانی و دارای گوشه‌هایی تیز، رنگ مشکی خاص صفحه نمایش در هنگام خاموش بودن و البته لنز بزرگ دوربین در بخش پشتی گوشی، چیزی است که در این سالهای اخیر در اکثر اعضای خانواده لومیا دیده‌ایم. 1520 در بخش جلوی خود یک صفحه نمایش غول پیکر را می‌بیند که در پایین توسط دکمه‌های لمسی و در بالا هم توسط دوربین دوم، سنسورها و خروجی صدای مکالمه محاصره شده است. در سمت راست دکمه پاور و کنترل صدا، در سمت چپ ورودی نانوسیم و حافظه جانبی، در بالا جک هدفون و در پایین فبلت هم خروجی میکرو یواس‌بی قرار دارد. زمانی که به پشت فبلت برسیم، بازهم با صحنه‌ای آشنا مواجه خواهیم شد که همان دوربین با لنز بزرگ است که این دوربین در فبلت مورد بررسی ما در بخش بالایی و وسط فبلت جای گرفته است و در کنار آن هم فلش دوتایی و قدرتمندی به چشم می‌خورد. در بخش‌های بالایی و پایینی پشت فبلت هم خروجی‌های بزرگ اسپیکرهای این فبلت دیده می‌شوند که از همین ابتدا نوید یک صدای قدرتمند را به تماشاگران می‌دهند.

1520 VS FonePad Note 2

پس از عرض اندام 1520 در برابر دیدگان تماشاگران و البته رقیب خود، حال نوبت به نماینده ایسوس می‌رسد. همچون حریف فنلاندیش، ایسوس هم همواره از طراحی‌هایی شکیل و دوست داشتنی در محصولات خود استفاده می‌کند. فون‌پد هم زیبایی خاص خود را داراست و در بخش جلویی این فبلت چیزی که بیش از هرچیز جلب توجه می‌کند اسپیکرهای دوتایی بالا و پایین این بخش است که در لعابی از نقره، درخشندگی خاصی دارند. البته صفحه نمایش غول‌آسای این فبلت هم بسیار جلب توجه می‌کند و در کنار این اسپیکرها جلوه زیبایی به بخش جلویی فبلت بخشیده‌اند. بر روی قاب دور گوشی هم از همین لعاب نقره‌ای استفاده شده و در سمت راست آن همچون رقیب دکمه‌های پاور و کنترل صدا، سمت چپ ورودی‌های میکروسیم و حافظه جانبی، در بالا جک هدفون و در پایین هم خروجی میکرو یواس‌بی  قرار دارند. بنابراین از نظر جای‌گیری ورودی‌ها و کنترل‌ها دو رقیب شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در پشت این فبلت دوربین بدون فلشی قرار دارد که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسد و علاوه بر آن در بخش پایینی قاب پشت این مدل، ایسوس یک سورپرایز برای شما دارد و آن هم قلم نوت برداری مخصوص این فبلت است. در مجموع دو فبلت از طراحی‌های قابل قبولی برخوردارند و هریک سلیقه خاصی را جذب خود خواهند کرد.

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت

پس از بررسی ظاهر دو فبلت، حال می‌خواهیم تا هردو را در شرایط سخت بازی مورد بررسی قرار دهیم. شرایطی که در آن برخوردهای شدیدی رخ خواهد داد و می‌خواهیم ببینیم کدامیک در برابر ضربه‌ها مقاومت بیشتری دارند. علاوه براین می‌خواهیم ببینم که حمل و کارکردن با کدامیک ساده‌تر است. ابتدا دو رقیب را اندازه‌گیری می‌کنیم و آنها را بر روی ترازوی خود می‌فرستیم تا ببینیم ضربات وارده بر آنها در چه حد باید باشد. فون‌پد دارای ابعادی معادل 164.8×88.8 و ضخامتی برابر با 10.3 میلی‌متر است. وزن این فبلت هم 210 گرم است که با توجه به گروهی که در آن قرار دارد ابعاد و وزن متعادلی محسوب می‌شود. در مقابل 1520 هم تنها یک گرم از رقیب سبک‌تر است و 209 گرم وزن دارد. ابعاد این فبلت هم به ترتیب طول، عرض و ضخامت عبارتند از 162.8×85.4×8.7 که در همه ابعاد باز هم کوچک‌تر از فون‌پد است. البته این تفاوت به هیچ وجه قابل ملاحظه نیست و هردو دارای ابعادی بسیار نزدیک هستند.

1520 VS FonePad Note 3

بحثی که در زمان راحتی کار با دو فبلت مطرح می‌شود گوشه‌های قاب آنهاست که از 1520 تیز است و بعد از مدتی دست را خسته می‌کند و در عوض از فون‌پد گرد است و به راحتی در کف دست جای می‌گیرد. در بخش راحتی کار و حمل فبلت، ما برتری را به فون‌پد می‌دهیم ولی هنگامی که موضوع کیفیت ساخت و مواد بکار رفته مطرح می‌شود، برتری قطعا با 1520 است. دلیل آن هم استفاده از پلی‌کربنات مقاوم در این فبلت است که آن را در برابر ضربات احتمالی بیمه می‌کند. صفحه نمایش این مدل هم توسط نسل دوم گوریلاگلس محافظت می‌شود. در مقابل جنس فون‌پد از پلاستیک است و با اینکه جنس آن مرغوب است ولی نباید انتظار مقاومتی همچون 1520 را از آن داشت. پس در این بخش هم هرکدام از دو فبلت توانستند برتری‌هایی از خود نشان دهند.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

رفته‌رفته به بخش جذاب رقابت می‌رسیم و از دو فبلت می‌خواهیم تا چهره خود را بیش از پیش به تماشاگران نشان دهند تا کیفیت آنها را بررسی کنیم. نمایشگر هردو رقیب این مقایسه بسیار شبیه به یکدیگر است. هردو از نمایشگرهای  LCD و از نوع IPS استفاده می‌کنند و رزولوشن تصویر هردو هم فول‌اچ‌دی یا همان 1080×1920 است. نکته جالب دیگر در این بخش سایز دو نمایشگر است که هردو 6اینچی است و بنابر شباهت رزولوشن موجود، باید انتظار تراکم پیکسلی مشابهی از آنها داشت که درحقیقت هم همین اتفاق رخ می‌دهد. تراکم پیکسلی دوفبلت 367ppi است.

1520 VS FonePad Note 4

 پس تا اینجا همه چیز کاملا برابر بوده و همین موضوع به حساس‌تر شدن بازی کمک خواهد کرد. از آنجایی که جنس نمایشگر هردو فبلت از LCD است، طبیعتا نمایش رنگ سفید در آنها بهتر از رنگ سیاه اتفاق می‌افتد و تنها چیزی که در این بخش به 1520 کمک می‌کند تا کمی بازی خود را به حریف دیکته کند وجود تکنولوژی‌های خاص نوکیا در عرصه صفحه نمایش است. از این تکنولوژی‌های متعدد می‌توان به ClearBlack اشاره کرد که کمک فراوانی به طبیعی‌تر و پررنگ‌تر نشان دادن رنگ مشکی کمک می‌کند. زوایای دید و کنتراست در هردو فبلت در حد بسیار خوبی هستند و به خوبی توانایی راضی نگاه داشتن هر فرد مشکل‌پسندی را خواهند داشت. به نظر می‌رسد که هیچ یک از دو تیم قصد کوتاه آمدن ندارند و تا به اینجای کار همه چیز کاملا نزدیک بوده و اصلا نمی‌توان تیم برتر را مشخص کرد. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم در دقایق آتی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

دقیقه 30 تا 40: نرم‌افزار و رابط کاربری

پس از سی دقیقه نفس‌گیر و بسیار نزدیک، حال به دقایقی نزدیک می‌شویم که شاید بیشترین تفاوت بین دو فبلت را بتوان در آن یافت. این بخش چیزی نیست جز سیستم عامل، نرم‌افزارهای آن و رابط کاربری دو فبلت! چرا بیشترین تفاوت در این بخش وجود دارد؟ چون هردو رقیب از سیستم عامل‌هایی کاملا متفاوت و با کارآیی‌هایی مختلف سود می‌برند و به تبع آن برنامه‌ها و رابط کاربری آنها نیز دارای تفاوت‌هایی چشمگیر خواهند بود. لومیا 1520 قدرتمند قصد دارد تا با ارایه توانایی‌های خود به همه ثابت کند که دیگر آن زمان به پایان رسیده که همه سیستم عامل ویندوزفون را به چشم یک سیستم عامل محدود، بدون برنامه و بدون قابلیت شخصی سازی تلقی می‌کردند. در حال حاضر میزان برنامه‌ها و بازی‌های این سیستم عامل به شکل چشم‌گیری افزایش یافته، قابلیت‌های شخصی‌سازی خوبی به آن اشاره شده و از همه مهم‌تر اینکه درحال حاضر امکان استفاده از آخرین سخت‌افزارها بر روی این سیستم عامل وجود دارد که در بخش‌های آینده مسابقه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت. فضای کاربری همان فضای آشنا با کاشی‌های رنگارنگ و با ابعاد مختلف است.

1520 VS FonePad Note 5

درمقابل فون‌پد با تکیه بر قدرتمندترین سیستم‌عامل حال حاضر، به نظر می‌رسد اعتماد به نفس بیشتری دارد، چرا که با وجود هزاران نرم‌افزار مختلف دیگر جای هیچ نگرانی را برای کاربران نخواهد گذاشت. از نظر ظاهر رابط کاربری، رابط ایسوس بسیار نزدیک به محیط اندروید خام یا همان نکسوس است که بسیاری آن را بی‌روح و خسته کننده تلقی می‌کنند، ولی از این بابت هم نگران نباشید چرا که این سیستم عامل به شما ویژگی‌های شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای ارایه خواهد کرد. این بخش، جز بخش‌هایی محسوب می‌شود که سلیقه کاربر و البته نیاز آن به ویژگی‌ها مختلف در تصمیم گیری وی بسیار دخیل خواهند بود و به همین دلیل هم ما از شما می‌خواهیم تا بسته به علاقه خود تیم برتر در این دقایق را انتخاب کنید.

1520 VS FonePad Note 6

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار

پس از یک بازی جذاب و پایاپای در نیمه اول انتظار می‌رود که نیمه دوم این رقابت هم جذاب و دیدنی باشد و همچون همیشه این نیمه را با یکی از جنجالی‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های همه مسابقات آغاز می‌کنیم. در این بخش به بررسی و مقایسه قدرت بدنی دو رقیب در بخش سخت‌افزار خواهیم پرداخت. با اولین نگاه به قلب این دو گجت درخواهیم یافت که هریک از پردازنده‌هایی کاملا متفاوت بهره می‌برند. در یک سو لومیا1520 از آخرین چیپ کوالکام با نام Snapdragon 800 استفاده می‌کند و در مقابل هم فون‌پد از خاص‌ترین پردازنده موجود در این رقابت‌ها با نام Atom Z2580 سود می‌برد. تعداد هسته‌های پردازنده 1520 چهارعدد و از نوع 2.2 گیگاهرتز هستند و تعداد هسته‌های فون‌پد دو عدد و از نوع 2گیگاهرتزی هستند.  از نظر پردازنده گرافیکی هم دو فبلت متفاوتند. Adreno 330 نام پردازنده گرافیکی 1520 و Power VR SGX544MP2 نام واحد گرافیکی فون‌پد است که البته پردازنده لومیا در این بخش قوی‌تر عمل خواهد کرد.

1520 VS FonePad Note 7

 در بنچمارک‌ها برتری با 1520 است ولی فون‌پد هم با توجه به رم2گیگ فوق‌العاده خود با اینکه تعداد هسته‌های کمتری دارد بسیار خوب عمل می‌کند. رم 1520 هم دوگیگابایت است. از نظر حافظه داخلی هردو گوشی دو انتخاب 16 و 32 گیگابایتی را ارایه می‌دهند و هردو هم از کارت حافظه تا 64گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. حال وقت آن رسیده تا ببینیم دو فبلت در بنچمارک‌ها چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارند.

1520 VS FonePad Note 8

دقیقه 50 تا 60: دوربین

پس از برتری نسبی 1520 در بخش سخت‌افزار، حال به نظر می‌رسد که این تیم در این دقایق برنامه خاصی برای حجوم به سمت دروازه حریف دارد. زمانی که توپ در اختیار این تیم قرار می‌گیرد اولین حمله سهمگین را توسط دوربین قدرتمند و 20مگاپیکسلی خود بر روی دروازه حریف انجام می‌دهد.

1520 VS FonePad Note 9

 دوربین این فبلت که در حال حاضر جزو بهترین دوربین‌های موجود بر روی گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود دارای ویژگی‌های منحصربفردی از جمله تکنولوژی Pureview نوکیا است که شرح توانایی‌های آن نیازمند یک مقاله مفصل است. درباره دوربین این فبلت همین اندازه کافیست که بدانید دارای سنسور بزرگی به اندازه 2.5/1 اینچ است که البته از رقبای قدرتمندی همچون لومیا 1020 و اکسپریا Z1 کمی کوچک‌تر است ولی عملکرد آن فوق‌العاده است. لنز این دوربین ساخت شرکت معروف و آلمانی Zeiss است و فلش دوتایی آن هم نوید عکس‌هایی با کیفیت در محیط‌های کم‌نور را می‌دهد. ویژگی بسیار خوب دیگری که در دوربین این فبلت می‌توان یافت تثبیت کننده اپتیکال تصاویر یا همان OIS است که در گرفتن تصاویر بهتر به این دوربین آن کمک خواهد کرد. هنگامی که تصاویر گرفته شده با این فبلت را نگاه کنید متوجه شباهت بیش از حد رنگ‌ها به واقعیت خواهید شد که این ویژگی دوربین این قبلت را در کنار بزرگانی همچون نوکیا 808 قرار می‌دهد. میزان دینامیک عکس‌ها بسیار بالاست و تقریبا هیچ نویزی مشاهده نخواهید کرد. دربخش فیلمبرداری هم دوربین این گجت توانایی ضبط تصاویری با کیفیت 1080p با سرعت 30فریم برثانیه را داراست که از نظر سرعت فریم این فبلت کمی عقب‌تر از دستگاه‌های برتر حال حاضر محسوب می‌شود چرا که اکثرا توانایی ضبط با سرعت 60فریم و بالاتر را نیز دارا هستند. نقش تثبیت کننده تصاویر در زمان فیلم‌برداری بیش از قبل احساس خواهد شد و وجود میکروفون‌های قدرتمند در کنار دوربین این فبلت به کاربر اجازه ضبط تصاویر با بهترین صدای ممکن را خواهد داد. دوربین دوم این مدل هم 1.2 مگاپیکسلی است که برای مکالمات تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مجموع می‌توان دوربین اصلی این فبلت را بسیار عالی و کم‌رقیب توصیف کرد. پس از این حملات کوبنده و سهمگین، به نظر می‌رسد که فون‌پد دیگر هیچ انگیزه‌ای برای حمله کردن و تلافی حملات حریف را درخود نمی‌بیند.

1520 VS FonePad Note 10

دوربین اصلی این فبلت 8مگاپیکسلی است و در عین ناباوری هیچ فلشی درکنار آن دیده نمی‌شود. همین موضوع درجا شما را به این فکر خواهد انداخت که توانایی این فبلت در گرفتن عکس‌ و فیلم در محیط کم نور بسیار ضعیف خواهد بود و در واقعیت هم تقریبا به همین شکل است. اما در نور مناسب دوربین این فبلت نسبتا خوب عمل می‌کند و تصاویری با جزییات بالا و نویز پایین تولید خواهد کرد ولی این نتایج تاثیر زیادی درمقابل دفاع قدرتمند 1520 نخواهند داشت. دوربین فیلم‌برداری این فبلت هم همچون رقیب توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 1080p و باسرعت 30فریم است. در پایان این دقایق کاملا احساس می‌شود که فون‌پد کمی زیر فشار حملات حریف دچار ضعف شده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای

همچنان چهره درهم فون‌پد نشان از ضربات سهمگینی دارد که در دقایق گذشته به سمت دروازه‌اش روانه شده و همچنان به فکر راهی برای فرار از این مخمسه است. در این لحظات دوتیم قصد دارند تا توانایی‌های خود در بخش چندرسانه‌ای از جمله نمایش عکس، ویدیو و فایل‌های صوتی را به نمایش بگذارند. ابتدا باید ذکر کرد که توانایی در این بخش ارتباط مستقیمی با سیستم عامل فبلت‌ها دارد.

1520 VS FonePad Note 11

در این بخش از آنجایی که فون‌پد از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد، بنابراین حتی اگر بصورت پیش فرض از برخی فرمت‌ها پشتیبانی نکند ولی با نرم افزارهای فراوانی که در فروشگاه اندروید یافت می‌شود هیج جای نگرانی نخواهد بود. از نظر تماشای عکس و فیلم قطعا صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت این فبلت به بیشتر شدن لذت کارکردن با آن کمک زیادی خواهد کرد. ساپورت از فرمت‌های عکس و فیلم به خوبی صورت می‌گیرد و البته زمانی فون‌پد می‌تواند قدرت نمایی خود را بیشتر بکند که به بخش پخش موسیقی می‌رسیم. اسپیکرهای دوتایی و استریوی این فبلت به خوبی لذت گوش دادن به موسیقی را به شما هدیه خواهند کرد و به واقع که ایسوس در این بخش سنگ تمام گذاشته است.

1520 VS FonePad Note 12

در مقابل 1520 هم در بخش فیلم و عکس به یمن صفحه نمایش بزرگ و قدرتمند خود به خوبی هر دوست‌دار تصاویر زیبا را به وجد خواهد آورد. ساپورت اکثر فرمت‌های تصویری در بخش ویدیو به خوبی انجام می‌گیرد. رابط کاربری نوکیا در این بخش هم ساده و البته کاراست و همه چیزهای مورد نیاز برای تماشای عکس و فیلم دلخواهتان را در اختیارتان قرار می‌دهد. به بخش صوت که می‌رسیم این گجت هم عملکردی بسیار عالی دارد و به نظر می‌رسد که حملات خوب فون‌پد در این بخش بی‌پاسخ نخواهند ماند. دلیل آن هم وجود اسپیکرهای قدرتمند در پشت این گوشی است که صدایی شفاف و نسبتا بلندی را ارایه می‌کنند. بنابراین گرچه فون‌پد نتوانست 1520 را زمین‌گیر کند ولی تا حدودی بازی را به تعادل کشید.

دقیقه 70 تا 80: باتری

در این لحظات دوتیم، بخصوص فون‌پد دیگر انرژی زیادی در بدن ندارند و به همین دلیل هم دست به دامان باتری‌های خود می‌شوند. باتری دو فبلت از از نظر حجمی، نزدیکی بسیار زیادی به هم دارند و باتری 1520 حدود 3400میلی‌آمپر و از فون‌پد هم 3200 میلی‌آمپر است که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ولی زمانی که موقع عمل می‌رسد، بهینه سازی خارق‌العاده باتری لومیا منجر به بدست آمدن نتیجه ای باور نکردنی از این دستگاه می‌شود. در مقابل به نظر می‌رسد که اینتل نتوانسته پردازنده و سیستم عامل فبلت خود را به خوبی هماهنگ کند و به همین خاطر با وجود اختلاف ناچیز در حجم باتری دو فبلت ولی فون‌پد با فاصله فاحشی از حریف شکست می‌خورد. بهتر است خودتان با چشم خود نتایج تست باتری دو رقیب را مشاهده کنید تا به حقیقت حرف ما پی ببرید.

1520 VS FonePad Note (13

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات

رفته رفته دقایق پایانی بازی بر روی اسکوربورد ورزشگاه به نمایش درمی‌آیند و دوتیم سعی دارند تا در این دقایق پایانی هرچه در توان دارند را رو کنند. مخصوصا فون‌پد که در نیمه دوم نتوانست بازی درخور توجهی ارایه دهد بیش از حریف در این دقایق به آب و آتش می‌زند. در این لحظه است که ناگهان فون‌پد قلم نوت خود را از جایگاه خارج می‌کند و در یک آن لومیا 1520 را خیره می‌کند. این قلم که دارای ویژگی‌های نوت برداری مناسبی است به خوبی به یاری آن دسته از افرادی خواهد شتافت که بهره‌برداری زیادی در نت برداری و تدوین متون دارند. علاوه براین اسپیکرهای استریویی که در بخش جلویی این فبلت قرار دارند در کمتر رقیبی پیدا می‌شوند و خود وجه تمایزی در برابر رقبا محسوب می‌شوند.

1520 VS FonePad Note 14

در مقابل 1520 هم توانایی‎های منحصربفردی از جمله تکنولوژی‌های Pureview در بخش دوربین و ClearBlack در بخش صفحه نمایش و البته باتری قدرتمند بی‌مثالی که در حال حاضر قدرتمندترین باتری در بین گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود بهره می‌برد. علاوه براین باتری این فبلت توانایی شارژ شدن توسط سیستم وایرلس یا بی‌سیم را دارد که خود ویژگی خاصی محسوب می‌شود. در این بخش هم رقابت با نزدیکی زیادی ادامه پیدا کرد تا ببینیم داور چقدر وقت اضافه اعلام خواهد کرد.

وقت اضافه: قیمت

در وقت‌های اضافه این رقابت جذاب هستیم و هنوز هم هیچکدام از فبلت‌ها قصد کنار کشیدن و سپردن بازی به دست حریف را ندارند. در این بخش به نظر می‌رسد فون‌پد آماده است تا کمی از حملات پردامنه لومیا در نیمه دوم کم کند و کمی از سنگینی شکست بکاهد. این بخش همواره برای خریداران گجت‌های الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست، چرا که قطعا به سمت گجتی خواهند رفت که ویژگی‌های مناسبی را با قیمتی معقول ارایه دهد و لومیا 1520 رقابت ما از این قاعده هیچ سودی نخواهد برد زیرا جزو گرانقیمت‌های این رقابت‌هاست و با قیمتی معادل 430 یورو در بازار جهانی و معادل  1900000تومانی آن در بازار داخل هر خریداری را به تامل وادار خواهد کرد. درمقابل فون‌پد با قیمتی بسیار عادلانه‌تر یعنی 350 یورویی و 1300000 تومانی کمی گزینه مناسب‌تری در این بخش محسوب می‌شود. ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که هرچقدر هزینه بیشتری بکنید طبیعتا از دستگاه بهتر و با ویژگی‌های برتری بهره خواهید برد. در پایان هم نگاهی به موقعیت‌های دو تیم در طول بازی خواهیم انداخت.

ITResancup-and-aawaat

موقعیت‌هایی که لومیا 1520 بر روی دروازه فون‌پد ایجاد کرد:

  • کیفیت ساخت و مقاومت بالاتر
  • سخت‌افزار قوی‌تر
  • دوربین بسیار قوی‌تر
  • کیفیت ضبط صدای بالاتر
  • باتری بسیار قدرتمند

موقعیت‌هایی که فون‌پد بر روی دروازه لومیا 1520 ایجاد کرد:

  • برخورداری از ویژگی شخصی سازی بالا
  • اسپیکرهای دوتایی استریو
  • قلم مخصوص نت
  • قیمت به مراتب پایین‌تر

[divide style=”2″]

حال شما تصمیم بگیرید که در این مبارزه هیجان انگیز، کدام مدل بر دیگری برتری داشته و شما آن را پیروز رقابت می‌دانید؟ حتی اگر در این باره تردید دارید، می‌توانید رای به تساوی فبلت‌ها بدهید!

[polldaddy poll=7824453]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

1 در مورد “مقایسه نوکیا لومیا 1520 با ایسوس فون‌پد نوت6: نبردی بین قاره‌ها!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH