مقایسه اچ‌تی‌سی وان مکس با هواوی اسند میت2: دیو و دلبر!

Mate 2 VS One max

کم‌کم به مراحل آخر از دور گروهی جام قهرمانان نزدیک می‌شویم، در حالی که تا حدود زیادی نتایج مشخص شده میت2 با آخرین امید هایش پا به این رقابت می‌گذارد تا شاید بتواند با پشت سر گذاشتن وان مکس و کسب درصد آرایی بالا، خود را به جمع صعود کنندگان از گروه A برساند از طرفی اچ‌تی‌سی نیز که شکست سنگینی را مقابل تنها نماینده ویندوزفونی این رقابت‌ها یعنی، نوکیا لومیا 1520 متحمل شده، می‌کوشد تا با تمام قدرت از سد محکم میت2 گذشته و همچون پدرش، اچ‌‌‌تی‌سی وان، به جمع راه یافتگان به مرحله حذفی اضافه شود؛ حال که ازحساسیت فوق‌العاده بالای این رقابت مطلع شدید، بیاید نظاره‌گر رقابت این دو در این مسابقه حساس و نفس‌گیر باشیم!

10 دقیقه ابتدایی: طراحی

 Mate 2 VS One max 1

تاکنون در این رقابت‌ها شاهد انواعی از طراحی‌های مختلف بودیم! از فبلت‌های باریک، تخت و مربعی شکل تا مدل‌هایی گردمانند و خمیده! این دفعه هم با رویه‌ای مشابه روبرو هستیم، هواوی در ساخت و طراحی میت2، بیشتر تصمیم داشته تا نسبت به نسل قبلی حاشیه‌های نمایشگر را کمتر کرده و گوشه‌های دستگاه هم، انحنای بیشتری داشته و گردتر شده‌اند. در حالی که اچ‌تی‌سی همان راهی را پیش گرفته که آن را در وان پیمود!

Mate 2 VS One max 2

در قسمت پشتی همان قوس ایجادشده را مشاهده می‌کنیم و طراحی کلی دستگاه با لبه‌های منحنی و بلندگوهای قسمت جلویی، کامل می‌شوند! هم‌چنین دور تا دور دستگاه را نیز، یک فریم پلی‌کربناتی فرا گرفته که نسبت به وان اصلی، بیشتر به چشم می‌آید.

اما اگر بصورت فیزیکی در نظر بگیریم، اسند میت2 با وجود ابعادی معادل 161×84×9.5میلی‌متر، نزدیک به 3 میلی‌متر کوتاه‌تر، 2میلی‌متر پهن‌تر و نزدیک به 1میلی‌متر، باریک‌تر است! همین‌طور وزن دستگاه هم چیزی در حدود 15گرم کمتر است، یعنی 202 در برابر 217گرم در وان مکس! با وجود چنین ابعاد و وزنی، قطعاً کار با یک دست با هر دو مدل سخت خواهدبود، اما این که با نمایشگری بزرگ‌تر (+0.2″) میت2 از لحاظ ابعاد و طراحی کلی برتری نسبی دارد، باعث می‌گردد نمره بهتری هم در قسمت خوش‌دستی کسب کند!

Mate 2 VS One max 3

تعادل وزن و اندازه در هر دو مدل بسیار خوب رعایت شده و جای‌گیری کلیدها و کنترل‌ها هم، بجز بلندگوهای عظیم‌الجثه و حسگر اثرانگشت وان‌مکس، تفاوت محسوسی ندارد! البته که فراموش نکنیم کلیدهای کنترلی سیستم‌عامل در میت2 بصورت نرم‌افزاری قرار دارند.

دقیقه 10 تا 20: کیفیت ساخت

پلاستیک! شاید آن‌قدر نام این کلمه را در عرصه موبایل‌ها شنیده‌باشیم که دیگر برای‌مان بازگویی آن خسته‌کننده باشد! جایی که هواوی هم در این میان چاره‌ای جز بهره‌وری از آن نداشته و با توجه به رده قیمتی که میت2 در آن قرار دارد، شاهد بدنه‌ای پلاستیکی هستیم که بر خلاف نسل قبل، دارای روکش براق است. البته هر پلاستیکی را هم نمی‌توان حداقل “کم‌کیفیت” دانست. هواوی در ساخت و تولید این مدل عملکرد مناسبی داشته و مشکل خیلی زیادی در آن دیده نمی‌شود، حس منتقله از دستگاه بسیار خوش‌آیند است ولی روکش براق آن باعث می‌شود اثرانگشت و لکه‌های زیادی پس از کار مداوم بر روی آن باقی بماند.

Mate 2 VS One max 4

اما وقتی به وان‌مکس نگاه می‌کنید، ساختار آلومینیمی آن از صد فرسخی کاملاً پیداست! قسمت جلویی و پشتی دستگاه بصورت فلزی ساخته شده‌اند و البته که بدلیل جدا شدن قاب پشتی جهت اتصال کارت‌حافظه، این بدنه یکپارچه نیست! فریم دوری دستگاه از جنس پلی‌کربنات مات ساخته شده که عنصری نسبتاً مهم در طراحی آن به شمار می‌رود. قوس پشتی فبلت به خوش‌دستی هر چه بیشتر آن کمک می‌کند، اما ابعاد کلی آن کمی برای نمایشگر 5.9 اینچی زیادی بزرگ هستند! که البته بلندگوهای بسیار بزرگ موجود بر روی فبلت در چنین عاملی بی‌تاثیر نیستند.

Mate 2 VS One max 5

در حالت کلی بین دو مدل، استحکام ساخت وان‌مکس نسبتاً بالاتر ارزیابی می‌گردد و بنظر می‌رسد که در برخورد با سطوح مختلف، خطر شکستگی نمایشگر آن به سبب فاصله بیشتر کمتر باشد، اما ابعاد کلی کوچک‌تر، ضخامت کمتر و حاشیه‌های گردتر و کوچک‌تر، باعث می‌گردند در عین نمایشگر بزرگ‌تر خوش‌دستی بیشتری را با نماینده چینی‌ها اسند میت2، تجربه کنید.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

Mate 2 VS One max 6

بازی در ابتدا با حمله‌ای از سوی میت2 شروع شد و سپس با دفاع وان‌مکس مواجه شدیم، حالا باید ببینیم که در بخش نمایشگر شاهد اقدام کدام یک از شرکت‌کنددگان خواهیم‌بود. وان‌مکس از یک نمایشگر 5.9اینچی فول‌اچ‌دی برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند، که از پنل S-LCD3 و روکش محافظ گوریلاگلس3 بهره‌مند است. این نمایشگر علاوه بر شفافیت بالا، روشنایی مناسبی داشته و هم‌چنین، نمایش رنگ در آن به خوبی انجام می‌شود. اما در مقابل هواوی اسند میت2، به نمایشگری 6.1اینچی مجهز شده که دارای رزولوشن 1280×720 eHD از نوع IPS بوده که به فناوری LTPS یا Low Temperature Poly-Silicon نیز مجهز شده است. این فناوری باعث می‌شود تا عملکرد کلی نمایشگر بسیار سریع‌تر و روان‌تر شده و مصرف آن هم تا حدودی پایین بیاید. در مقایسه با یک‌دیگر، ناگفته پیداست که وان‌مکس شفافیت بیشتری داشته و اندازه نمایشگر میت2 هم بزرگ‌تر است، اما در جهت عملکرد و نمایش رنگ، تا حدودی می‌توان گفت روشنایی مدل هواوی بیشتر بوده در حالی که عمق نمایشگر مدل اچ‌تی‌سی، کمی بیشتر است! جالب است بدانید که، نمایشگر میت2 در حالت Gloves Mode حتی با دستکش نیز کار می‌کند.

دقیقه 30 تا 40: نرم‌افزار

مثل بسیاری از مسابقه‌های دیگر، اندروید سیستم‌عامل منتخب دو کمپانی است! بطوری که این سیستم‌عامل با نسخه 4.3 در هر دو مدل حضور یافته که بر روی رابط کاربری Emotion UI 2.0 در میت2 و Sense 5.5 در وان‌مکس، اجرا می‌شود. رابط طراحی‌شده برای وان‌مکس، ظاهر شکیل و زیبایی داشته و فرامین بسیار سریع و روان اجرا می‌شوند. امکاناتی هم مثل HTC ZOE, BlinkFeed و HTC Scribble در آن فراهم آمده‌اند که در جهت ویرایش و به اشتراک‌گذاری محتوای رسانه، علاوه بر گشت و گذار در فضای وب بسیار کاربردی واقع می‌شوند.

Mate 2 VS One max 7

در مقابل رابط کاربری هواوی امکاناتی هم‌چون Floating Window, One-handed UI یا قابلیت به اشتراک‌گذاری نمایشگر را برای آن در نظر گرفته که در جهت مولتی-تسکینگ و کار با فبلت می‌توانند بسیار جالب باشند. همینطور محیطی جداگانه در این رابط با عنوان Simple UI قرار دارد که در عین شباهت با رابط کاربری ویندوزفون، محیطی ساده و شکیل را برای راهبری سریع‌تر و آسان‌تر دستگاه را بوجود می‌آورد.

Mate 2 VS One max 8

در حالت کلی، نمی‌توان یکی از آن‌ها را برتر دانست و هر کدام در زمینه‌های امکانات، شخصی‌سازی، طراحی و عملکرد خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارند و به همین جهت، انتخاب را بر عهده شما می‌گذاریم تا اینکه داور، سوت پایان نیمه اول را به صدا در می‌آورد!

دقیقه 40 تا 50: دوربین

Mate 2 VS One max 9

دوربین، یکی دیگر از چند موردی‌ست که هر دو کمپانی، تبلیغات بسیاری بر روی آن‌ها داشته و هم‌چنین، ادعای ثبت تصاویری باکیفیت را دارند! وان‌مکس به یک دوربین 4مگاپیکسلی با لنز انحصاری اولتراپیکسل مجهز شده که امکانات مختص به خود را داراست. دوربین جلو آن هم یک نمونه 2مگاپیکسلی فول‌اچ‌دی است که لنز بسیار وایدی دارد. اما هواوی برای نماینده خود یک نمونه 8مگاپیکسلی در نظر گرفته و به صورت جالبی، رزولوشن دوربین جلو آن به 5مگاپیکسل می‌رسد که نشان از تمرکز بسیار زیاد هواوی بر این بخش دارد. طبیعی‌ست که شفافیت تصاویر در نمونه‌های ثبت‌شده توسط میت2 نسبتاً بیشتر است، اما فناوری اولتراپیکسل باعث می‌شود تا از وان‌مکس در شرایط نوری ضعیف، شاهد عملکردی بهتر باشیم! در قسمت فیلم‌برداری هم، با توجه به قدرت نسبتاً بیشتر وان‌مکس همراه قابلیت ZOE و فیلمبرداری اچ‌دی 60فریم، می‌توان مزیتی برای آن در نظر گرفت در حالی که دوربین جلوی میت2 برای ثبت تصاویر شخصی از خود، بهینه‌تر است!

دقیقه 50 تا 60: سخت‌افزار

هر چقدر که میت تا به اینجا پایاپای با وان‌مکس پیش آمده، سخت‌افزار جاییست که حداقل رده قیمتی آن اجازه هیچ‌گونه پیش‌روی به آن نمی‌دهد! میت2 به یک چیپست رده متوسط اسنپدراگون400، همراه پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A7 مجهز شده که کنار 2گیگابایت رم، شامل پردازشگر گرافیکی Adreno 305 می‌شود. در حالی که وان‌مکس تقریباً یک نسل قوی‌تر بوده و با چیپست Snapdragon600، پردازنده چهارهسته‌ای 1.7گیگاهرتزی Krait 300، دو گیگابایت رم و واحد گرافیکی Adreno 320، عملکردی بسیار قدرتمند را از خود به نمایش می‌گذارد!

Mate 2 VS One max 10

انتظار می‌رود میت2 با توجه به هسته‌های A7 و چیپ نسبتاً ضعیف‌تر، مصرف انرژی کمتری داشته‌باشد و دمای کمتری هم تولید کند، اما در قسمت‌های قدرتی به هیچ عنوان با یک دیگر قابل قیاس نیستند! به طوری که پردازنده وان‌مکس توان انجام بیش از دو برابر محاسبه، گرافیک آن حدود 3برابر بیشتر و رم آن هم، علاوه بر پهنای باند بیشتر، سرعت بسیار بیشتری هم دارد! به قسمت حافظه که برسیم، هر دو از کارت‌حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند اما وان‌مکس علاوه بر نسخه 16گیگابایتی، در نسخه 32گیگابایتی نیز عرضه می‌شود در صورتی که میت2 را می‌توان فقط با 16گیگابایت حافظه خریداری نمود.

دقیقه 60 تا 70: چندرسانه‌ای

Mate 2 VS One max11

بنظر می‌رسد که وان‌مکس پس از حمله بسیار خطرناک در بخش سخت‌افزار، قصد کوتاه آمدن ندارد و هنوز به روی دروازه هواوی حجوم می‌آورد! هر چقدر هم تجربه تماشای فیلم، وب‌گردی یا بازی‌ها در هر نمایشگر دو فبلت یکسان باشد، یا به هر میزان که کیفیت مکالمه و خروجی صوتی آن‌ها به یک میزان خوب باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر عملکرد خارق‌العاده بلندگوهای عظیم‌الجثه BoomSound موجود در وان‌مکس بشود! به طوری که حالا این بلندگوها نسبت به وان، بزرگ‌تر و قوی‌تر هم شدند و با صدایی فراگیر، بِیسی قوی و کیفیتی بالا، آماده‌اند تا شما را به فضا ببرند…! طبیعی‌ست که در این دقایق میت2، چیزی برای گفتن نداشته‌باشد!

دقیقه 70 تا 80: باتری

اما دیگر سر آمد! در حالی که وان‌مکس در اوج قدرت به سمت دروازه هواوی پیش می‌رفت ناگهان دقیقه 80 و راند باتری شروع شده و میت2 با حجیم‌ترین باتری بین فبلت‌های مسابقه، به سوی دروازه اچ‌تی‌سی حمله‌ور می‌شود و وان‌مکس هم چاره‌ای جز برگشت ندارد! در حالی که وان‌‌مکس از یک نمونه باتری پلیمری 3300میلی‌آمپری استفاده می‌کند، میت2 با باتری غول‌آسای 4050میلی‌آمپری وارد میدان شده و طبق اعلامات رسمی قادرید از، 60 ساعت کار مداوم و 25ساعت مکالمه از این فبلت لذت ببرید! همین‌طور با پتنت‌های هواوی و فناوری‌های ذخیره انرژی موجود در این فبلت، حتی این زمان‌را بیشتر هم بکنید!

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات

هر چه به دقایق پایانی نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد که شور و هیجان از دست‌رفته بازی در دقایق میانی بیشتر می‌شود! هواوی اسند میت2 در این بخش، به یکی از سریع‌ترین شبکه‌های 4G LTE موبایل، یعنی با استاندارد Cat4 مجهز شده که به شما، اجازه مرورگی وب با سرعت بسیار بالایی را می‌دهد. هم‌چنین کاورهای اختصاصی هوشمند تهیه شده برای این مدل نیز، امکان ویژه‌ای هستند. شاید دیدن نحوه کار این کاور خالی از لطف نباشد!

جالب توجه است که بگوییم، توسط این فبلت به سبب باتری حجیم، قادر هستید تا با کابلی مخصوص، دستگاه‌های دیگر را هم شارژ نمایید! اما وان‌مکس، در بخش امکانات ارتباطی بر خلاف میت2، به NFC و فرستنده مادون قرمز مجهز شده و علاوه بر این‌ها، حسگر اثر انگشت موجود بر قسمت زیرین لنز گوشی، کمک بسزایی در امنیت آن خواهدکرد که نحوه کار آن را می‌توانید در این ویدیو، مشاهده کنید!

وقت اضافه: قیمت

طبق سیاست‌های کمپانی‌ها تا به اینجا، شاهد دو محصول متفاوت هستیم! یکی کاملاً سطح‌بالا با قیمتی بالا، و یکی دیگر با قیمتی متوسط، همراه ارزش خرید نسبتاً بهتر و مشخصات متوسط‌‌! هواوی با قیمتی معادل 450دلار اسند میت2 را در بازار جهانی، به فروش می‌رساند که نسبتاً منطقی به نظر می‌رسد، اما اچ‌تی‌سی برای فبلت قدرتمند خود برچسب قیمتی 650دلاری را انتخاب کرده که اختلاف نسبتاً چشم‌گیری به حساب می‌آید. طبیعی‌ست که با وجود حدود 200$ قیمت کمتر در کنار امکاناتی منحصر به فرد، میت2 ارزش خرید بالایی داشته‌باشد! فراموش نشود که می‌توانید در بازار کشور هم وان‌مکس را با قیمتی بین 1.800.000 تا 2 میلیون تومان، بیابید.

ITResancup-and-aawaat

 طبق معمول، پس از اتمام مسابقه، نگاهی بر موقعیت‌های ایجاد شده داریم؛

موقعیت‌های خطرناکی که وان‌مکس، بر روی دروازه اسند میت2 ایجاد کرد :

  • پهنای کمتر بدنه، قوس موجود در پنل پشتی
  • به کارگیری موادی باکیفیت‌تر در ساخت بدنه، همراه روکش مات
  • عمق بیشتر نمایشگر، روکش جدید گوریلاگلس، شفافیت بسیار بالاتر
  • رابط‌کاربری شکیل و زیبا همراه امکانات کاربردی
  • عملکرد بهتر دوربین در شرایط نوری ضعیف، دوربین جلو بسیار واید و امکانات کاربردی
  • قدرت سخت‌افزاری به مراتب بالاتر
  • بلندگوهای خارق‌العاده
  • وجود NFC و فرستنده مادون قرمز، در کنار حسگر اثرانگشت

موقعیت‌های خطرناکی که اسند میت2، بر روی دروازه وان‌مکس ایجاد کرد :

  • بدنه خوش‌دست‌تر، وزن کمتر
  • نمایشگر بزرگ‌تر و نسبتاً پرنورتر، قابلیت کار با دستکش
  • نرم‌افزار بروز، با رابط و امکانات کاربردی و زیبا
  • شفافیت بالاتر دوربین‌ها، بهینه‌سازی بیشتر دوربین جلو
  • باتری غول‌آسا
  • شبکه 4G LTE سریع‌تر و جدیدتر، قابلیت شارژ سایر دستگاه‌ها
  • قیمت کمتر، ارزش خریدی به نسبت بالاتر

[divide style=”2″]

[polldaddy poll=7824474]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

4 در مورد “مقایسه اچ‌تی‌سی وان مکس با هواوی اسند میت2: دیو و دلبر!”

  1. خداوکیلی این میت 2 دیگه خیلی داغون! میت خیلی بهتر بود حداقل باتری شاخی داشت ولی میت 2 هیچی نداره آخه به چیش رای بدم ؟ برنده صد در صد وان مکس هستش! تو این گروه اول 1520 بعدش وان مکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH