اپل برای ساخت نمایشگر OLED آیفون با تامین‌کننده جدیدی به توافق رسیده است

سیطره سامسونگ بر روی کسب‌وکار OLED اپل برای گوشی‌های آیفون، با ورود یک سازنده نمایشگر دیگر به جمع تامین‌کنندگان، بیش از پیش رنگ باخته است.

براساس یک شایعه جدید، شرکت چینی گروه فناوری BOE قرار است از سال 2021 شروع به ساخت پنل‌های OLED برای آیفون‌های اپل بکند.

سامسونگ از زمان آیفون X در سال 2017، تنها سازنده انحصاری نمایشگر OLED اپل بوده است. اما ظاهرا اپل سال گذشته شرکت ال‌جی را هم به لیست سازندگان نمایشگر OLED خود اضافه کرده است. و حالا هم که BOE را به این گروه اضافه می‌کند.

گرچه سامسونگ احتمالا در بین این سازندگان، بیشترین سفارش‌های پنل OLED آیفون را خواهد داشت، اما مسلما به خاطر وجود سایر تامین‌کنندگان، تعداد آن‌ها کمتر از قبل خواهد بود.

با اینکه شرکت BOE هم‌اکنون پنل‌های LCD آی‌پد و مک‌بوک را می‌سازد، اما این برای اولین بار خواهد بود که نمایشگرهای OLED به اپل می‌فروشد. BOE یکی از تامین‌کنندگان اصلی نمایشگر برای هواوی، بزرگترین برند اسمارتفون چین، است.

گزارش امروز وب‌سایت RPRNA ادعا کرده است که: براساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، نمایشگر OLED شرکت BOE در دو سال آینده رقیب سختی برای سامسونگ خواهد بود. BOE ممکن است بارگیری پنل‌های OLED به اپل را از سال 2020 آغاز کند. به‌گفته یک تحلیلگر کره‌ای، BOE در سال 2021 تعداد ۴۵ میلیون پنل OLED برای اپل بارگیری خواهد کرد.

همکاری با یک تامین‌کننده دیگر OLED، مسلما ریسک مشکلات تولید را کاهش خواهد داد. این کار همچنین به اپل اجازه خواهد داد تا بر سر هزینه‌های ساخت پنل‌ها، بهتر چانه‌زنی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH