اپل احتمالا ناچ و سیستم Face ID را از روی آیفون‌های 2020 حذف خواهد کرد

همانطور که می‌دانید آیفون X در سال 2017 برای اولین بار ناچ و قابلیت Face ID را برای کاربران آیفون به ارمغان آورد. حالا به گزارش وب‌سایت LetsGo Digital، تصاویر موجود در یک پتنت اپل و همچنین خبرهای درز کرده از طرف برخی تامین‌کنندگان نشان می‌دهند که آیفون‌های 2020 ممکن است دیگر از فناوری Face ID استفاده نکنند. این گزارش می‌گوید که اپل سیستم تشخیص چهره امن را با یک اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر یا یک سنسور بایومتریک در کنار گوشی (مثل نمونه به کار رفته بر روی گلکسی S10e) جایگزین خواهد کرد.

اپل اخیرا پتنتی را به تاریخ 23 دسامبر 2019 در ژاپن به ثبت رسانده که دارای رندرهایی برای یک آیفون بدون ناچ است. این گوشی همچنین علاوه‌بر داشتن یک اسکنر اثرانگشت Touch ID در زیر نمایشگر، دوربین TrueDepth خود را هم به آنجا منتقل کرده است. ظاهرا این تغییرات تنها در مورد آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس ایجاد خواهد شد. سایر مدل‌های آیفون 2020، یعنی آیفون 12 و آیفون 12 پلاس، همچنان دارای یک ناچ برای میزبانی از دوربین TrueDepth و سنسورهایی برای Face ID خواهند بود. اپل قبلا چندین طراحی را همزمان در یک سال ارایه کرده است. برای مثال، شرکت در سال 2017 گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را با دکمه هوم Touch ID و آیفون X را با ناچ، Face ID (به جای Touch ID) و نمایشگر لبه‌به‌لبه معرفی کرد.

آیفون 12 پرو احتمالا بدون ناچ و دارای یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهد بود

پتنت مذکور همچنین نشان می‌دهد که آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارای یک نمایشگر راست‌گوشه در داخل یک کیس گردگوشه خواهند بود. همه آیفون‌ها، تا قبل از معرفی آیفون X، به این شکل بودند. اما آیفون X دارای یک نمایشگر گردگوشه در داخل یک کیس گردگوشه بود و این ویژگی، بر روی آیفون‌های 2018 و 2019 هم به کار گرفته شد.

استفاده از یک دوربین زیر نمایشگر بر روی مدل‌های پرو آیفون 2020 به اپل کمک خواهد کرد تا امکان رقابت با بعضی از سازندگان چینی گوشی هوشمند داشته باشد. تابستان امسال، شرکت‌های اوپو و شیائومی، این تکنولوژی را به نمایش گذاشتند و اولین گوشی مجهز به آن هم قرار است در ماه فوریه امسال در رویداد MWC 2020 بارسلونا معرفی شود.

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مطرح موسسه TF International، عقیده دارد که اپل در سال جدید از پنج مدل آیفون رونمایی خواهد کرد. یکی این مدل‌ها، گوشی ارزان‌قیمت آیفون 9 با نمایشگر ۴.۷ اینچی است که طراحی آیفون 8 را کپی‌برداری کرده و احتمالا مجهز به چیپست A13 بایونیک اپل و حافظه کمی بیشتر خواهد بود. این مدل قرار است در سه ماهه اول 2020 معرفی شود.

به نظر Kuo، اپل در ماه سپتامبر هم از چهار هندست رونمایی خواهد کرد. دوتای آن‌ها درواقع مدل‌های بعدی آیفون 11 خواهند بود؛ یعنی آیفون 12 استاندارد با یک نمایشگر ۵.۴ اینچی و آیفون 12 پلاس با یک صفحه‌نمایش بزرگتر (هنوز اندازه آن معلوم نیست). دو تای دیگر هم آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس هستند که به‌ترتیب مجهز به پنل‌های اولد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهند بود و از یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) در ماژول دوربین پشت استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه اگر گزارش امروز صحت داشته باشد، این دو مدل بدون ناچ و Face ID خواهند بود.

البته اگر اپل تصمیم به حذف Face ID از روی مدل‌های آیفون 12 پرو بگیرد، همچنان قادر به ارایه یک سیستم تشخیص چهره امن با استفاده از سنسور مدت زمان پرواز خواهد بود. همانطور که احتمالا می‌دانید این سنسور می‌تواند با ارسال اشعه فروسرخ به یک شی و اندازگیری مدت زمان برگشت اشعه به گوشی، اطلاعات عمق را دقیق‌تر محاسبه کند و از این اطلاعات برای بهبود کارکرد واقعیت افزوده و تولید یک افکت بوکه طبیعی بر روی عکس‌های پرتره استفاده نماید. این تکنولوژی همچنین می‌تواند مثل روش نور ساختاریافته در سیستم Face ID، نقشه‌های سه‌بعدی از چهره کاربر تولید کند. در نوامبر 2017 صحبت‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل از یک سنسور ToF برای ارایه یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی در پشت آیفون‌ها استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH