10 اسمارت‌فون جالب که احتمالا در سال 2020 روانه بازار خواهند شد

پایان یافتن یک سال به‌معنای نگاه به رویدادهای سال آینده است. در این راستا کارشناسان وب‌سایت Techradar فهرست جالب‌ترین اسمارت‌فون‌های احتمالی سال 2020 بازار را منتشر نموده‌اند. مسلما آی‌فون 12 اپل و پرچم‌داران سامسونگ شامل هندست‌های سری گلکسی S11 و گلکسی نوت 11 در این فهرست قرار دارند. بعلاوه در سال 2020 احتمالا شاهد عرضه چندین گوشی تاشوی نوآورانه خواهیم بود؛ محصولاتی که روند عرضه آن‌ها به بازار به تدریج تسریع می‌شود. موتورولا ریزر یکی دیگر از گوشی‌های حاضر در این فهرست است. این محصول در زمان تا شدن، ابعادی معادل نصف یک اسمار‌ت‌فون معمولی خواهد داشت. هندست تاشوی موتورولا نمایانگر نوعی آزمایش جالب است؛ چرا که صنعت اسمارت‌فون را از هنجار تولید محصولات مستطیلی‌شکل به سوی استفاده از الگوهای طراحی جدیدتر سوق خواهد داد و در عین‌حال این پدیده منحصرا به دستگاه‌های ممتاز محدود نخواهد بود.

اسمارت‌فون جدید موتورولا ریزر که احتمالا در سال 2020 روانه بازار خواهد شد

اکثر گوشی‌ها کماکان از نمایشگرهای شیشه‌ای 6 اینچی استفاده می‌کنند؛ با این‌حال مشتریان مشتاقانه به‌دنبال مشاهده پیشرفت‌های چشمگیری نظیر به‌کارگیری دوربین‌های بهتر، پشتیبانی از شبکه 5G و مواردی از این‌دست در آینده هستند.

اسمارت‌فون‌های حاضر در فهرست غالبا گجت‌های شایعه شده‌ای هستند که احتمالا در جریان رویدادهای CES 2020، MWC 2020 یا حتی مراسم‌های مجزا در پایان سال 2020 معرفی خواهند شد. همچنین شاید برخی از این هندست‌ها هرگز معرفی نشوند؛ چرا که در حال حاضر ماهیت وجودی تمامی آن‌ها صرفا در حد گمانه‌زنی است. در ادامه به بررسی فهرست اسمارت‌فون‌های جالب در سال 2020 می‌پردازیم:

سری گلکسی S11 سامسونگ

کمپانی سامسونگ سال جدید را با عرضه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار جدید خود آغاز می‌کند. سامسونگ گلکسی S11 نخستین گوشی بزرگ سال 2020 به‌شمار خواهد رفت. این هندست بایستی در بخش دوربین‌ها و مشخصات شاهد پیشرفت‌های جالب‌توجهی باشد. اما جالب‌ترین موضوع این است که ببینیم سامسونگ چگونه چنین امکاناتی را در قالب یک محصول ارائه خواهد داد.

برای مثال سری گلکسی S10 سامسونگ در ماه مارس سال 2019 عرضه شد و از ماژول دوربین پشتی سه‌گانه، فناوری شارژ معکوس بی‌سیم و قابلیت عکاسی شبانه پیشرفته‌تر رونمایی کرد. یقینا اسمارت‌فون ال‌جی V40 در مقوله دوربین موفق به شکست این هندست شد و گوشی هواوی میت 20 پرو نیز برای نخستین بار از طرح مفهومی دوربین سه‌گانه در قالب یک محصول پیشرفته رونمایی کرد. البته گلکسی S10 بازارهای بیش‌تری را تحت سیطره خود قرار داد؛ خصوصا آن‌که در ایالات‌متحده این هندست از طریق کلیه اپراتورهای مخابراتی در اختیار مشتریان قرار گرفت.

امسال نیز همگی منتظر معرفی اسمارت‌فونی با چندین قابلیت جدید هستیم؛ محصولی که زمینه را برای عرضه سایر پرچم‌داران سال 2020 فراهم می‌کند. مثلا امسال احتمالا تعداد بیش‌تری از هندست‌ها از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ قابلیتی که به‌صورت استاندارد در کلیه هندست‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 قابل دسترس خواهد بود. همچنین در صورت صحت شایعات پیشین انتظار می‌رود که گلکسی S11 از یک حسگر غول‌پیکر دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل بهره‌برداری نماید. مشتریان در صورت خوش‌شانس بودن احتمالا شاهد بقای جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در هندست‌های سری گلکسی S11 خواهند بود.

آی‌فون SE 2

کماکان شاهد انتشار گزارشاتی پیرامون معرفی احتمالی آی‌فون SE 2 هستیم. بی‌تردید این هندست، فرمانروای جدید امپراطوری اسمارت‌فون‌های کوچک به‌شمار خواهد رفت. آی‌فون SE 2 احتمالا در 3 ماهه نخست سال 2020 به بازار عرضه می‌شود و یقینا بسیاری از طرفداران اپل بی‌صبرانه آماده خریداری آن هستند. بی‌تردید محصول مقرون‌به‌صرفه و ارتقایافته اپل با حجم تقاضای فوق‌العاده‌ای مواجه خواهد شد؛ چرا که مشتریان از سال 2017 از آی‌فون 8 به‌عنوان یک محصول اقتصادی استفاده می‌کنند.

بدیهی است که یک هندست ارزان و جدید iOS، رقیبی قدرتمند برای اسمارت‌فون گوگل پیکسل 3a و جانشین احتمالی آن به‌شمار خواهد رفت؛ خصوصا اگر گوشی آینده اپل از قابلیت‌های پیشرفته عکاسی در سری آی‌فون 11 برخوردار باشد. مهم‌تر از همه، آی‌فون SE 2 در صورت حفظ قالب طراحی خود می‌تواند به هندستی ایده‌آل برای کاربرانی با دستان کوچک یا افراد علاقه‌مند به گوشی‌های جمع‌وجور تبدیل شود.

سری آی‌فون 12

با توجه به تغییرات محدود سری آی‌فون 11 در مقایسه با هندست‌های نسل پیشین خود می‌توان امیدوار بود که امسال گوشی‌های سری آی‌فون 12 با تغییراتی چشمگیرتر در طراحی محبوب اسمارت‌فون‌های اپل روانه بازار شوند؛ خصوصا اگر اپل از الگوی طراحی عجیب و غریب ماژول دوربین پشتی سه‌گانه در مدل‌های نسل فعلی فاصله بگیرد. قابلیت‌هایی نظیر شارژ معکوس بی‌سیم، اتصال 5G یا حافظه‌داخلی قابل ارتقاء سایر پیشرفت‌های احتمالی برای این هندست به‌شمار می‌روند. چنان‌چه اپل موفق به یافتن راهکاری جهت استقرار دوربین جلویی دستگاه در زیر نمایشگر شود؛ در این‌صورت بالاخره می‌توانیم شاهد عرضه یک محصول بدون ناچ باشیم. مهم‌تر از همه، اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل با اعمال چند تغییر کوچک کماکان از الگوی طراحی محافظه‌کارانه سال گذشته بهره خواهد برد یا خیر. این در حالیست که بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر ارائه طرح‌های مفهومی جدید و جذاب از سوی سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون هستند.

گوگل پیکسل 4a

گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل همواره در لیست بهترین هندست‌های سال قرار می‌گیرند. با این‌حال پرچم‌داران سال 2019 گوگل چندان شگفتی‌ساز نبودند و گوگل پیکسل 3a توجه تعداد بیش‌تری از مخاطبان را به سوی خود جلب کرد. این محصول با وجود بهره‌مندی از کلیه امکانات پیشرفته عکاسی با برچسب قیمتی بسیار ارزان‌تر نسبت به نسل قبلی در اختیار مشتریان قرار گرفت. اکنون می‌توان امیدوار بود که گوگل پیکسل 4a با بهره‌گیری از برخی امکانات پرچم‌داران سری پیکسل 4 نظیر سیستم تشخیص چهره و لنز دوم و حفظ کلیه قابلیت‌هایی که وجود آن‌ها در گوشی‌های میان‌رده برای مردم چندان حائز اهمیت نیست (نظیر حسگر اثرانگشت فیزیکی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون)؛ به محصولی با ارزش مضاعف تبدیل شود.

همچنین در صورت استفاده از لنز سوم فوق‌عریض در گوگل پیکسل 4a، این هندست پیش از عرضه پرچم‌داران کاملا مجهز سری پیکسل 5 به نقطه اوج خواهد رسید. پیکسل 4 دارای طراحی بسیار ساده‌ای بود؛ لذا انتظار می‌رود که گوگل با اعمال تغییراتی جزئی در طراحی خارجی اسمارت‌فون پیکسل 4a آن‌را به یک محصول جذاب‌تر مبدل نماید.

هواوی P40 پرو

هواوی P30 پرو یک اسمارت‌فون ارزشمند و بسیار توانمند در حوزه عکاسی است که برای نخستین بار از ایده لنز پریسکوپی رونمایی کرد. این هندست با استفاده از چندین لنز پشت سر هم در طول بدنه خود و یک آینه مورب جهت انعکاس صحنه‌های دوردست به شکلی بی‌سابقه امکان دستیابی به بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری را فراهم کرد. اکنون تمامی کاربران بی‌صبرانه منتظر مشاهده قابلیت‌های اسمارت‌فون هواوی P40 پرو در زمینه بزرگ‌نمایی اپتیکال هستند. لذا می‌توان امیدوار بود که پرچم‌دار آینده هواوی از زوم اپتیکال بالاتر و عکاسی شبانه به‌مراتب باکیفیت‌تر برخوردار باشد. پیش‌تر گوشی گوگل پیکسل 3 (حداقل در زمان خود) در این زمینه سرآمد بود و اکنون انتظار می‌رود که گوشی P40 پرو در زمینه عکاسی شبانه حتی برتر از پرچم‌داران گوگلی ظاهر شود.

همچنین جالب خواهد بود که ببینیم کمپانی چینی چگونه با مشکلات ناشی از ممنوعیت‌های اعمال شده علیه خود مقابله خواهد کرد. هواوی P40 پرو نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار کمپانی است که پس از اعلام ممنوعیت دسترسی هواوی به خدمات گوگل پلی نظیر جیمیل و یوتیوب روانه بازار می‌شود.

سامسونگ گلکسی فولد 2

نخستین نسل گوشی گلکسی فولد پس از توقف عرضه اولیه آن نهایتا در اواخر سال 2019 روانه بازار شد. این هندست با طراحی اصلاح و تقویت شده خود در اختیار معدود مشتریان و مصرف‌کنندگانی قرار می‌گیرد که قادر به پرداخت بهای گزاف آن هستند. عرضه احتمالی سامسونگ گلکسی فولد 2 امیدهای زیادی را در دل طرفداران ایجاد نموده است.

در این میان افزایش استقامت نمایشگر داخلی گوشی و حذف خط‌الراس مشهود در طول محور لولایی‌شکل از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود به‌شمار می‌روند. بعلاوه کاربران مایل به مشاهده کلیه امکانات پیشرفته گوشی‌های سال 2020 نظیر پشتیبانی از شبکه 5G در تمامی مدل‌ها و به‌کارگیری دوربین‌هایی قوی‌تر و سبک‌‌تر هستند. اما مهم‌تر از همه این‌که مشتریان مایل به کاهش هزینه خریداری اسمارت‌فون‌های تاشو هستند.

موتورولا ریزر 2020

موتورولا ریزر 2019 یقینا در مقایسه با سامسونگ گلکسی فولد گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری به‌شمار می‌آید. اما این محصول چندان با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. موتورولا ریزر 2019 در عوض استفاده از نمایشگر با اندازه ای مشابه تبلت‌ها به‌صورت افقی و با الگوی “همبرگری” باز و بسته می‌شود. این گجت با وجود برخورداری از ابعادی معادل نصف یک اسمارت‌فون معمولی، فضای نمایشی مشابهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین نمایشگر کوچک جلویی دستگاه برای پیش‌نمایش متون و نمایش مبتدیانه عکس‌ها هنگام قرارگیری گوشی در حالت تا شده مفید خواهد بود.

تاکنون این اسمارت‌فون به‌صورت بسیار محدود مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ لذا همگی کاربران برای مشاهده نحوه کارکرد و توانایی آن جهت جایگزینی با اسمارت‌فون‌های مدرن کنجکاو هستند. اما بر اساس شایعات مطرح شده، ورژن جدید موتورولا ریزر در سال 2020 روانه بازار خواهد شد. مشاهده اصلاحات اعمال شده در موتورولا ریزر 2020 نسبت به هندست نسل گذشته یقینا جذاب خواهد بود. موتورولا ریزر 2019 با وجود بهره‌گیری از الگوی طراحی بسیار جذاب فاقد نوآوری صنعتی چشمگیر بود.

گوشی تاشوی TCL

کمپانی TCL در کنار عرضه هندست‌های اقتصادی آلکاتل، تولید گوشی‌های پیشرفته‌تر را نیز آغاز نموده است. در عینحال این شرکت عرضه یک گوشی تاشو را نیز در دستور کار قرار داده است. هنوز در خصوص زمان معرفی یا طراحی ظاهری گوشی تاشوی بی‌نام و نشان TCL هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که پهنای این محصول در مقایسه با گوشی باریک و کشیده گلکسی فولد بیش‌تر بوده و از ظاهری مشابه یک تبلت برخوردار است. با این‌حال قیمت‌گذاری پایین، مشخصه امیدوارکننده هندست تاشوی TCL به‌شمار می‌رود.

خریداری این محصول با توجه به برچسب قیمتی ارزان‌تر آن برای تعداد بیش‌تری از مشتریان مقدور خواهد بود. با بررسی طرح مفهومی منتشر شده در اکتبر سال 2019 می‌توان حدس زد که گوشی تاشوی TCL فاقد نمایشگر داخلی با حواشی زشت و فوق‌العاده ضخیم خواهد بود. با این‌حال اطلاع از نحوه عملکرد مکانیسم تاشوی گوشی به تنهایی از جذابیت کافی برای کاربران برخوردار است.

دستگاه اسرارآمیز وان‌پلاس

در ژانویه سال 2020 کمپانی وان‌پلاس از یک دستگاه اسرارآمیز رونمایی خواهد کرد. کمپانی چینی با انتشار توئیتی از این محصول با عنوان “نگرشی جایگزین برای آینده اسمارت‌فون‌ها” یاد کرده و آن‌را Oneplus Concept One نام‌گذاری نموده است. با این‌حال روشن نیست که گجت مذکور یک دستگاه تاشو، یک محصول ارزان‌قیمت 5G یا یک دستگاه کاملا تکراری است.

این محصول برخلاف بسیاری از اسمارت‌فون‌های دیگر حاضر در لیست فاقد هرگونه سرنخ مشخصی است و تنها از تلاش کمپانی برای عرضه یک گجت جدید حکایت دارد. فاصله گرفتن از الگوی طراحی مستطیلی‌شکل (طراحی مستطیلی پنل جلویی، دوربین‌های جلو و عقب و دکمه‌های جانبی) که سال‌ها پیش از عرضه نخستین مدل آی‌فون به‌عنوان یک قالب طراحی عمومی مورد پذیرش کلیه تولیدکنندگان قرار گرفته بود؛ یقینا هیجان‌انگیز است.

امروزه گوشی‌ها دارای کاربردهایی عجیب و بسیار متفاوت نسبت به یکدیگر هستند و در این مقطع زمانی، کمپانی وان‌پلاس توجه ما را به طیف جدیدی از اسمارت‌فون‌ها در سال 2020 معطوف نموده است. بعلاوه هندست‌های جدید سری وان‌پلاس 8 نیز احتمالا در سال 2020 معرفی خواهند شد. در واقع این گجت‌ها برخلاف دستگاه اسرارآمیز فوق طی 12 ماه آینده در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH