همکاری اوپو، ویوو و شیائومی برای ارایه قابلیتی مشابه AirDrop اپل برای دستگاه‌های اندرویدی

چیزی که اکثر مردم در مورد آیفون‌ها نمی‌دانند و اغلب باعث تعجب آن‌ها می‌شود این است که iOS گزینه به‌اشتراک‌گذاری فایل از طریق بلوتوث ندارد. به جای آن، کاربران اپل از قابلیتی به نام ایردراپ (AirDrop) برای ارسال فایل بین یکدیگر استفاده می‌کنند، اما اگر بخواهند این کار را با یک دستگاه اندرویدی انجام دهند، گزینه‌های قابل‌دسترس برای آن‌ها ایمیل یا یک اپلیکیشن است.

ایردراپ از ترکیب بلوتوث و وای‌فای برای برقراری یک ارتباط سریع و امن بین دو دستگاه اپل استفاده می‌کند. تابه‌حال، چنین قابلیتی که بتواند بر روی همه گوشی‌های اندرویدی کار کند وجود نداشته است، هرچند که بعضی از سازندگان گوشی هوشمند راهکارهای مختص به خودشان را ارایه کرده‌اند. با این‌حال، شرایط موجود ممکن است به‌زودی تغییر کند.

اوپو، ویوو و شیائومی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که آن‌ها در حال تشکیل یک Peer-to-Peer Transmission Alliance هستند تا برای کاربران خود یک تجربه انتقال فایل بی‌نظیر فراهم کنند. این سیستم جدید انتقال فایل، هنوز نامی ندارد، اما قرار است از بلوتوث برای جفت‌کردن (pairing) و از وای‌فای همتابه‌همتا (WiFi P2P) برای انتقال داده‌ها استفاده کند.

این سیستم، به‌رغم اتکا به وای‌فای، شبکه‌های وای‌فای کاربران را قطع نخواهد کرد و همزمان و بدون تداخل با سایر فعالیت‌ها، قابل استفاده خواهد بود. سیستم جدید قرار است دارای سرعت انتقال داده 20MB/s باشد و بسته به دستگاه مورداستفاده، به سرعت‌های بسیار بالاتری نیز خواهد رسید.

این سه سازنده گوشی هوشمند، هر ساله میلیون‌ها دستگاه به فروش می‌رسانند و همکاری نزدیک آن‌ها در این زمینه باعث خواهد شد تا برندهای دیگر نیز به آن‌ها بپیوندند. اوپو، صاحب برندهای ریلمی و وان پلاس است و بنابراین احتمالا شاهد استفاده از سیستم جدید بر روی دستگاه‌های جدید این شرکت‌ها هم خواهیم بود. شیائومی هم به احتمال زیاد، آن را به گوشی‌های ردمی خود اضافه خواهد کرد. اگر هواوی و سامسونگ هم متقاعد شوند که به آن‌ها ملحق شوند (که احتمال آن با توجه به سهم بزرگ آن‌ها در بازار، کم است)، سیستم مذکور، درصد بسیار زیادی از دستگاه‌های اندرویدی را در بر خواهد گرفت و شرکت‌های باقی‌مانده هم در صورت هوشمندی به آن خواهند پیوست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH