پتنت شرکت اوپو نشان‌دهنده اسمارت‌فونی با دوربین پاپ‌آپ جانبی است

تولیدکنندگان اسمارت‌فون در راستای طراحی هندست‌هایی با نمایشگر تمام‌صفحه به سختی تلاش می‌کنند. لذا پیش‌تر شاهد به‌کارگیری الگوهای طراحی ناچ‌دار، حفره‌دار و دوربین‌های پاپ‌آپ و قابل چرخش بودیم. اما پتنت جدید شرکت اوپو ایده جالب دیگری را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. تاکنون کلیه دوربین‌های پاپ‌آپ معمولا در بخش فوقانی بدنه گوشی تعبیه می‌شدند؛ اما پتنت جدید اوپو که در سازمان ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسیده است؛ تصویری از یک دوربین پاپ‌آپ مستقر در بخش جانبی گوشی را نمایش می‌دهد.

طراحی دوربین پاپ‌آپ جانبی توسط اوپو

تصاویر مربوط به پتنت نشان‌دهنده استقرار نوعی ماژول دوربین موتوری در سمت راست بدنه گوشی است. طراحی هوشمندانه این دوربین پاپ‌آپ به آن امکان می‌دهد تا در مواقع عدم نیاز با قسمت پشتی دستگاه هم‌تراز شود. بعلاوه قسمت پشتی گوشی ظاهرا از 2 دوربین دیگر و یک فلاش LED در زیر ماژول پاپ‌آپ میزبانی خواهد کرد. با این‌حال تصویر فوق صرفا نشان‌د‌هنده طرح مفهومی یک پتنت است.

بخش سمت راست گوشی ظاهرا از کلید پاور میزبانی می‌کند؛ در حالی‌که درگاه سیم‌کارت و دکمه‌های تنظیم میزان بلندی صدا در سمت چپ بدنه دستگاه قرار دارند. بخش تحتانی هندست از یک اسپیکر، درگاه USB Type-C و جک صوتی هدفون میزبانی می‌کند. در خصوص زمان تبدیل شدن احتمالی این پتنت به یک هندست واقعی یا منتفی بودن تولید آن هیچ‌گونه توضیح واضحی ارایه نشده است. کمپانی‌ها تمامی پتنت‌های خود را به محصولاتی حقیقی تبدیل نخواهند کرد؛ اما با توجه به رویکرد اوپو در به‌کارگیری مکانیسم‌های مختلف پاپ‌آپ می‌توان انتظار داشت که دیر یا زود شاهد پیاده‌سازی این پتنت در قالب یک هندست واقعی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH