گوگل احتمالا امسال تنها از یک گوشی پیکسلی میان‌رده رونمایی خواهد کرد

سال گذشته شرکت گوگل با عرضه اسمارت‌فون‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL، صنعت گوشی‌های هوشمند را متحول کرد. این 2 محصول به‌عنوان ورژن‌های میان‌رده هندست‌های پرچم‌دار کمپانی روانه بازار شدند. گوگل با قیمت‌گذاری مناسب هندست‌های فوق موفق به جلب توجه بسیاری از مخاطبان شد. این گجت‌ها با وجود به‌کارگیری بدنه پلاستیکی، عدم برخورداری از گواهی حفاظتی IP و وجود تنها یک پیکره‌بندی با 64 گیگابایت حافظه‌داخلی برای هر مدل کماکان از قابلیت‌های پردازش تصویر معرفی شده در هندست‌های سری پیکسل 3 برخوردار بودند. بنابراین مشتریان با پرداخت مبلغ محدودی معادل 399 دلار قادر به خریداری هندستی مجهز به ورژن خام سیستم‌عامل اندروید و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های عکاسی در یک اسمارت‌فون بودند. البته به لحاظ تئوری این دستگاه‌ها جزو نخستین گجت‌های دریافت‌کننده به‌روزرسانی‌های اندروید به‌شمار می‌روند.

فروش بسیار مناسب گوشی‌های میا‌ن‌رده پیکسل فراتر از حد انتظار بود؛ لذا ظاهرا گوگل تصمیم گرفته تا با عرضه اسمارت‌فون‌های پیکسل 4a و پیکسل 4a XL مجددا به بازار هندست‌های میان‌رده وارد شود. هفته گذشته تصویر CAD گوشی گوگل پیکسل 4a منتشر شد و به باور بسیاری از کارشناسان، طراحی این محصول نسبت به گوگل پیکسل 4 شاهد اصلاحات چشمگیری بود. ظاهرا این مدل میان‌رده فاقد مشخصه فیس آنلاک بوده و این‌بار مجددا شاهد بازگشت اسکنر اثرانگشت پشتی دستگاه هستیم. همچنین یکی از تصاویر پیکسل 4a نشان‌دهنده وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. ماژول دوربین جدید به‌کارگیری شده در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی یکی از مشخصه‌های خانواده پیکسل 4 است که در مدل میان‌رده پیکسل 4a نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با این‌حال ماژول مذکور تنها دارای 1 دوربین و 1 فلاش است؛ در حالی‌که مدل‌های پرچم‌دار مجهز به 2 حسگر دوربین هستند.

شایعات جدید از عدم عرضه مدل میان‌رده پیکسل 4a XL توسط گوگل طی سال جاری حکایت دارند

اکنون احتمالا بسیاری از کاربران موفق به یافتن تصویری از اسمارت‌فون پیکسل 4a XL نشده‌اند. این پدیده از یک موضوع ساده ناشی می‌شود. به گفته وب‌سایت Android Police و بر اساس اظهارات یک فعال یوتیوبی با نام Dave Lee (با بیش از 2.5 میلیون مشترک) سری پیکسل 4a صرفا شامل هندست پیکسل 4a خواهد بود. به عبارت دیگر بر اساس اظهارات این شخص، مدل پیکسل 4a XL هرگز تولید نخواهد شد. در حال حاضر بایستی به صحت و سقم این اظهارات با دیده تردید نگاه کرد؛ خصوصا آن‌که شخص نامبرده معمولا در خصوص گوشی‌های معرفی نشده اظهارنظر نمی‌کند.

مشخصات اسمارت‌فون پیکسل 4a که توسط یک فعال یوتیوبی با نام دیوید لی اعلام شده است

آقای لی خاطرنشان می‌کند که میزان فروش گوشی پیکسل 3a در مقایسه با پیکسل 3a XL به‌مراتب بیش‌تر بود؛ پدیده‌ای که به احتمال فراوان از اختلاف قیمت 80 دلاری میان این 2 مدل ناشی می‌شود. وی همچنین بر این باور است که پیکسل 4a با وجود برخورداری از ابعادی کوچک‌تر نسبت به پیکسل 3a (معادل 144.2 در 69.5 در 8.2 میلی‌متر) و عدم وجود برجستگی 9 میلی‌متری دوربین از یک نمایشگر بزرگ‌تر 5.81 اینچی با رزولوشن 1080p بهره خواهد برد. پیکسل 3a مجهز به یک نمایشگر 5.6 اینچی با رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) است. مدل آینده به منظور استقرار دوربین سلفی از یک نمایشگر حفره‌دار استفاده خواهد کرد.

بر اساس اظهارات آقای لی، گوگل پیکسل 4a در رنگ‌های مشکی (با کلید پاور سبزرنگ)، سفید (با دکمه پاور مرجانی‌رنگ) و آبی (با دکمه پاور صورتی پررنگ) عرضه خواهد شد. وی همچنین تاکید می‌کند که مدل آبی‌رنگ به‌عنوان گزینه متمایزکننده هندست‌های پیکسلی روانه بازار می‌شود. اما دیوید لی به یک نکته جالب‌توجه دیگر نیز اشاره می‌کند. بر این اساس و مطابق با شایعات پیشین به‌نظر می‌رسد که گوگل پیکسل 4a همانند پیکسل 4 توسط 2 کمپانی مختلف تولید خواهد شد. بعلاوه ظاهرا گوگل با بررسی اسمارت‌فون پیکسل 4 از به‌کارگیری بسیاری از قابلیت‌های اضافه شده به پرچم‌داران امسال نظیر فیس آنلاک و مشخصه حرکتی Motion Sense مبتنی بر تراشه راداری Soil صرف‌نظر نموده است. بدین‌ترتیب کلیه ابهامات در خصوص هندست پیکسلی میان‌رده آینده برطرف خواهند شد.

در خصوص قیمت‌گذاری پیکسل 4a نیز آقای لی پیش‌بینی می‌کند که گوگل کماکان این هندست را با برچسب قیمتی 399 دلاری روانه بازار خواهد کرد. به عقیده وی، گوگل نسبت به دارایی‌های خود کاملا آگاه است. تا زمانی‌که گوگل امکاناتی نظیر عکاسی محاسباتی را در قالب محصولات مقرون‌به‌صرفه در اختیار مشتریان قرار دهد؛ گوشی‌هایی مانند پیکسل 4a درآمد قابل‌توجهی را عاید این غول جستجوگر خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH