فناوری نمایشگر اپل واچ به افزایش شارژدهی باتری در برخی مدل‌های آی‌فون 2020 کمک می‌کند

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پنل‌های اولد مورد استفاده در گوشی‌های اپل آی‌فون 11 پرو و آی‌فون 11 پرو مکس (که اپل آن‌ها را نمایشگر سوپر رتینا XDR نامگذاری نموده است) بهترین نمایشگرهای به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های جدید سال گذشته به‌شمار می‌روند. بدین‌ترتیب آیا قرار است که کمپانی دست روی دست بگذارد یا در راستای تولید نمایشگرهای بهتر تلاش کند؟ بر اساس اظهارات وب‌سایت Elec (به نقل از وب‌سایت WCCFtech)، یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای اپل مشغول اضافه نمودن ابزارهای جدید جهت به‌روزرسانی خطوط تولید خود است. ال‌جی دیسپلی امسال آمادگی دارد تا با استفاده از فناوری پس‌زمینه LTPO، پنل‌های لمسی موردنیاز اپل را در اختیار این شرکت قرار دهد. صفحه پشتی با استفاده از یک لایه نازک از ترانزیستورها بر روی اجزای مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسئولیت خاموش یا روشن نمودن پیکسل‌های منفرد را بر عهده دارد. بدین‌ترتیب ماژول فوق در افزایش نرخ نوسازی نمایشگر (که در مدل‌های پرو امسال احتمالا به 120 هرتز خواهد رسید) و صرفه‌جویی در مصرف انرژی نقش مهمی ایفا می‌کند.

فناوری مورد استفاده برای نمایشگر اپل واچ می‌تواند به افزایش مدت شارژدهی باتری در آی‌فون‌های سال 2020 اپل کمک کند

نمایشگرهای اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) توسط اپل توسعه یافته و در اپل واچ‌های سری 4 و سری 5 مورد استفاده قرار گرفتند. نمایشگرهای مذکور 15 درصد کارآمدتر بوده و میزان مصرف انرژی آن‌ها در مقایسه با نمایشگرهای LTPS (پلی‌سیلیکون با دمای پایین) فعلی به‌مراتب کمتر است. در حال حاضر پنل‌های LTPS در آی‌فون‌های مجهز به نمایشگر آمولد به‌کار گرفته شده‌اند. امکان تولید نمایشگرهای باریک‌تر یکی از مزایای به‌کارگیری پنل‌های LTPO محسوب می‌شود. چنان‌چه اپل تصمیم بگیرد از این فناوری در گوشی‌های آی‌فون پاییز آینده خود استفاده کند؛ در این‌صورت کمپانی به لحاظ تئوری کماکان قادر خواهد بود تا بدون افزایش محسوس ضخامت دستگاه، ظرفیت باتری آن‌را ارتقاء دهد. با توجه به این‌که حداقل برخی مدل‌های آی‌فون آینده از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد؛ لذا افزایش چشمگیر مدت شارژدهی باتری یقینا مورد استقبال طرفداران وفادار آی‌فون قرار خواهد گرفت.

فناوری جدید موردنیاز برای تولید نمایشگرهای آمولد انعطاف‌پذیر با استفاده از LTPO مبتنی بر تجهیزاتی است که نخستین بار توسط سامسونگ به‌صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. کمپانی ال‌جی قصد دارد این تجهیزات را به خط تولید E6 خود واقع در ایالت جیونگجی کره‌جنوبی منتقل کند. محصولات ساخته شده توسط این خط تولید منحصرا در اختیار اپل قرار خواهند گرفت. در حال حاضر 90 درصد از پنل‌های اولد مورد استفاده در آی‌فون‌های سال 2019 اپل توسط سامسونگ تامین می‌شود و ال‌جی دیسپلی صرفا نقش یک عامل متوازن‌کننده را ایفا می‌کند. همچنین استفاده از فناوری جدید احتمالا موجب کاهش هزینه‌های اپل جهت تامین نمایشگرهای آمولد خواهد شد. اما حتی در صورت تحقق این سناریو نیز به احتمال فراوان سود حاصل از آن به جیب مصرف‌کنندگان سرازیر نخواهد شد.

در صورت صحت اظهارات مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر قابل‌اعتماد موسسه TF International، امسال اپل از 5 مدل جدید آی‌فون شامل آی‌فون 9 رونمایی خواهد کرد. آی‌فون 9 با یک نمایشگر 4.7 اینچی LCD احتمالا در اوایل ماه مارس عرضه خواهد شد. این هندست اگرچه به لحاظ ساختار ظاهری با آی‌فون 8 شباهت خواهد داشت؛ اما همانند مدل‌های 2019 آی‌فون از تراشه 7 نانومتری A13 بایونیک بهره خواهد برد. همچنین کاهش ظرفیت حافظه در این محصول نیز امری محتمل خواهد بود. قیمت‌گذاری آی‌فون 9 احتمالا از 399 دلار آغاز می‌شود.

بر اساس اظهارات آقای کو سایر مد‌ل‌های چهارگانه آی‌فون 2020 مجهز به نمایشگرهای آمولد خواهند بود. این مدل‌ها شامل آی‌فون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی و آی‌فون 12 پلاس با نمایشگر 6.1 اینچی هستند. هر 2 هندست فوق از یک دوربین عریض و فوق‌عریض بهره خواهند برد. آی‌فون 12 پرو نیز از یک نمایشگر 6.1 اینچی بهره خواهد برد؛ اما این هندست مجهز به یک دوربین پشتی سوم جهت ثبت تصاویر تله‌فوتو خواهد بود. نهایتا آی‌فون 12 پرو مکس ظاهرا با یک نمایشگر 6.7 اینچی عرضه می‌شود. این هندست با وجود بهره‌گیری از دوربین‌های سه‌گانه مشابه با آی‌فون 12 پرو دارای یک حسگر TOF نیز خواهد بود. این حسگر با شلیک پرتو مادون‌قرمز از گوشی، مدت زمان لازم برای رسیدن نور به سوژه و بازگشت آن به سوی گوشی را اندازه‌گیری می‌کند. دسترسی به این داده‌ها امکان انجام محاسبات لازم جهت تعیین دقیق اطلاعات عمق صحنه را فراهم می‌کند. وجود چنین مشخصه‌ای به ارتقاء قابلیت‌های آی‌فون در زمینه واقعیت‌افزوده و ثبت تصاویر پرتره با حالت مات‌شدگی طبیعی‌تر کمک می‌کند. بعلاوه به اپل امکان می‌دهد تا فناوری فیس آی‌دی روی دوربین پشتی دستگاه را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH