فورتنایت با ثبت یک رکورد تاریخی پرفروش‌ترین بازی سال 2019 شد

بازی فورتنایت با رقم فروش ۱.۸ میلیارد دلار در سال 2019، پرفروش‌ترین بازی امسال لقب گرفت. این میزان فروش، بیشتر از هر مجموع فروشی در تاریخ بازی‌های ویدیویی است. گرچه این بازی، رایگان است، اما استودیوی اپیک گیمز هر ماه یک اشتراک ۱۰ دلاری Battle Pass و همچنین خریدهای درون‌برنامه‌ای مختلفی مانند لباس و اسلحه را ارایه می‌کند تا بتواند ۱۲۵ میلیون کاربر فعال آن را هچنان نگه دارد.

البته فروش بالای بازی، با در نظر گرفتن تبلیغات سنگین آن در اکران فیلم‌های بزرگی مانند Avengers و Star Wars و همچنین شروع فصل دوم آن در ماه اکتبر و اضافه شدن‌اش به لیست تورنمنت‌های سری مسابقات قهرمانی eSports، چندان عجیب نیست.

روی‌هم‌رفته، صنعت بازی در سال 2019 عملکرد خوبی داشته است. این صنعت در مجموع، ۱۲۰ میلیارد دلار فروش داشته که ۴ درصد بیشتر از مجموع سال 2018 است. سهم بزرگی از این فروش‌ها (۶۴.۴ میلیارد دلار) تعلق به بازی‌های موبایلی دارد و بعد از آن هم بازی‌های کامپیوتری با ۲۹.۴ میلیارد  دلار و کنسول‌ها با ۱۵.۴ میلیارد دلار جای گرفته‌اند. بازی‌های VR/AR و ویدیوهای مرتبط با بازی‌ها هم بقیه فروش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH